מה מפריע לתפוקה מחוץ למשרד?

מה מפריע לתפוקה מחוץ למשרד?

מהם קוטלי התפוקה הראשיים שמחבלים בעבודה מחוץ למשרד וכיצד ניתן לסייע לעובדים מרחוק, על מנת לאפשר להם כן לעבוד בבית קפה?

שיתוף
חוסר תפוקה בעבודה

חוסר תפוקה בעבודה

בנוף העסקי של ימינו, נראה שיש היגיון במתן האפשרות למועסקים לעבוד מחוץ למשרד. כיצד יכולים מנהלים להתגבר על אתגרים שמציבה העבודה בסביבה חיצונית? אקנקאשה דוואן מאתר משאבי אנוש Human resources מציינת דוח של חברת Regus, הטוען כי מגוון "רקעים רועשים ומסיחי דעת" מחבלים בעבודתם של העובדים שבוחרים ו/או נאלצים לעבוד ממיקום חיצוני.

בהונג קונג לדוגמא, תקלות IT ופגישות מתארכות זוהו כקוטלי התפוקה הראשיים (46%) שמונעים מהעובדים לעבוד ברמות המיטביות שלהם, יותר מאשר הרמות הממוצעות הגלובליות, שהן 43% ו-40% בהתאמה. הדוח אסף תגובות מיותר מ-22,000 עובדים ביותר מ-100 מדינות ומצא בין היתר שפקקי תנועה הם מהסיבות המובילות לכך שעובדים נאבקים לעבוד מחוץ למשרד.

"האפשרות לעבוד ממיקומים שונים יכולה לספק תרומה עצומה לעובדים רבים, אבל האתגר הוא למצוא את הסביבה הנכונה מחוץ למשרד שתאפשר לאנשים להישאר באותה רמת תפוקה, אם לא יותר," אמר מייקל אורמיסטון, מנהל Regus בהונג קונג. "עבור אלה שאין להם משרד ביתי מקצועי, מרכזים עסקיים עם סביבות עבודה מקצועיות ופרודוקטיביות וביטחון IT מספקות תשובה ומאפשרות לאנשי מקצוע עסוקים לקבל את השקט והפונקציונליות שלהם הם זקוקים, כאשר הם זקוקים להם.

על כל פנים, על פי ממצאי הדוח, העובדים שהשתתפו בסקר לא מצאו שהעבודה בבית – גם כאשר כן קיימת בו סביבת עבודה מקצועית – הייתה האפשרות הטובה ביותר. יותר מ-60% מהנסקרים הצהירו שהם מעדיפים לעבוד במרכז עסקי. הדוח מייחס העדפה כזאת לערי מטרופוליטן שבהן דירות המגורים העירוניות קטנות יחסית וקשה להפוך דירת מגורים לסביבת עבודה אופטימלית.

הדוח מעלה כמה נושאים שתקפים עבור העובדים והמעסיקים בישראל. ראשית, אחד המניעים הראשיים לעבודה מחוץ למשרד הוא פקקי התנועה, שלא נראה שייפתרו כאן בזמן הקרוב. שנית, גורמי ההפרעה בסביבת העבודה החיצונית שצוינו – הסחות המולה ורעש – נוגעים גם לעובדים הישראלים, אך יש לזכור שגורמים אלה קיימים גם במשרד, בעיקר אם מדובר במרחב עבודה משותף (open space) שהבעייתיות שבו היא נושא למחקרים ודוחות רבים. כאשר ניתנת לעובדים האפשרות לבחור בעצמם היכן הם עובדים, הם לפחות אינם כבולים להפרעות של המשרד.

הדוח מזכיר שתי נקודות נוספות: הראשונה היא העדפתם של אנשי מקצוע את העבודה במרכזים עסקיים. בשנים האחרונות קמו בישראל, בעיקר במרכז, כמה מרכזים או בתי קפה ייעודיים שמציעים סיבות עבודה משרדיות על בסיס יומי או חודשי. אך מכיוון שאינם כה רבים, הם בעצם אינם מהווים תמיד חלופה מספיק טובה שפותרת את בעיית הפקקים. הנושא השני הוא הקושי לעבוד בבית כאשר מדובר בדירות קטנות, מה שעשוי להיות רלוונטי לעובדים ישראלים רבים, בעיקר צעירים.

נראה שקשה אולי למצוא את סביבת העבודה המושלמת, אבל עדיין כדאי לתת לעובדים לבחור בעצמם היכן ומתי הם עובדים כל עוד הם מבצעים בהצלחה את המשימות שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה