מה מעסיקים רוצים? התכונות המרכזיות שמעסיקים מחפשים אצל מועמדים

מה מעסיקים רוצים? התכונות המרכזיות שמעסיקים מחפשים אצל מועמדים

טל דבי, מנהלת משאבי אנוש בחברת Energy Team, מספרת על תכונת היצירתיות שבעידן המשתנה והדינמי הינה נחוצה ואף הכרחית אצל מועמדים לתפקיד

שיתוף
טל דבי. צילום: ניר קידר

טל דבי. צילום: ניר קידר

עולם התעסוקה כיום דינמי יותר מתמיד. הדבר נובע עקב שינוי משמעותי באופן בו העסקים מתנהלים, השינוי התכוף במודלים עסקיים, תנאי השוק, הרגלי הצריכה ודיגטליזציה של השירותים.

כל הדברים הללו, מייצרים אתגר משמעותי באיתור הון אנושי מתאים שידע להתמודד עם סביבה דינמית ומשתנה ואתגרים רבים בכלל הצירים – עסקיים, תרבותיים וטכנולוגיים.

לדברי, טל דבי, מנהלת משאבי אנוש בחברת Energy Team: "כיום המעסיקים מחפשים תכונות ייחודיות ושונות אצל עובדים, בשונה מאשר בעבר. תכונת היצירתיות לדוגמה, הינה תכונה נדרשת וחיונית מתמיד ומעסיקים בודקים האם המועמדים למשרה כוללים אותה".

למרות שאנשים מסוימים עשויים להיוולד עם נטייה גבוהה יותר ליצירתיות, זה לא אומר שהיתר יצירתיים פחות. לכל אחד יש מידה מסוימת של ניצוץ יצירתי בתוכם – על המעסיקים לקחת את המושכות לידיים ולאפשר ליצירתיות לפרוח. גיוס מועמדים יצירתיים באופן טבעי יכול לעזור, אך המטרה העיקרית של המעסיקים צריכה להיות ליצור סביבה מזינה ליצירתיות אצל כולם.

מהי תכונת היצירתיות?

"היצירתיות היא תכונה שאין לוותר עליה כיום והמעסיקים תרים אחריה. כיום העובד נדרש לחשיבה חדשנית וגמישות מחשבתית. יצירתיות בעבודה מבטאת את היכולות שלנו לייצר רעיונות חדשים, להסתכל על תהליכים בצורה אחרת. היא נשענת על גמישות מחשבתית ועל היוזמה לייצר פתרונות חדשים או לקחת בסיס קיים, לשנות ולחדש אותו. המעסיקים מחפשים עובדים בעלי יכולת לפתור בעיות באופן יצירתי.

עולם התעסוקה מתחדש כל הזמן, הכל מאוד דינמי והמעסיק מצפה מהעובד לחשוב מחוץ לקופסא, לנסות לייעל תהליכים ולהגיע תמיד לביצועים המיטביים והאפקטיביים ביותר עבור החברה. כבר הוכח שסקרנות גבוהה עשויה לייצר יכולת התמודדות עם משימות בצורה יצירתית יותר". אומרת דבי.

האם היצירתיות היא תכונה מולדת או נרכשת?

"יצירתיות היא בהחלט מיומנות נרכשת וניתן ללמד ולהכשיר ליצירתיות, באמצעות שיטות שונות אותן ניתן לאמץ על ידי הקניית הרגלים ודפוסי חשיבה מתאימים".

האם היצירתיות מתקבלת באהדה אצל כלל המעסיקים?

"בהחלט. לא נתקלתי במקרה שהעובד חשב מחוץ לקופסא, ניסה לייעל את תהליך העבודה והדבר לא התקבל בברכה אצל מעסיקיו. המעסיקים מאוד מוקירים ומעודדים לכך, במיוחד בעידן של היום".

כיצד בוחנים את מידת היצירתיות של המועמדים לתפקיד?

"כדי לבחון את מידת היצירתיות של המועמד, המראיין יכול לשאול אותו על סמך ניסיון עבר בעבודות קודמות בהם הוא עסק – האם הוא יצר משהו חדש שלא היה קודם לכן. כגון: תחום חדש, נישה חדשה או האם הוא יזם פעולה אקטיבית למשהו חדש שראה שיש בו צורך".

כיצד מעסיקים יכולים להגדיל את טווח היצירתיות של העובדים שלהם?

"אחת המגבלות היצירתיות הגדולות ביותר בעסקים הוא לא היעדר יצירתיות לגמרי, אלא העובדה כי היצירתיות אינה מושמעת ואינה זוכה לביטוי. העובדים בחברה יכולים לבוא עם רעיונות יצירתיים, חכמים וחדשניים שאיש לא שמע עליהם, אולם אם הם אינם מרגישים בנוח להעלות את הרעיונות הללו על פני השטח, אתה אף פעם לא תשמע עליהם. מעסיקים יכולים להוות השראה ליצירתיות אצל העובדים שלהם ע"י כך שיעודדו אותם להעלות רעיונות חדשים, להתכנס למפגשי סיעורי מוחות ולהציע שירותים ומוצרים חדשים לפיתוח. ככל שהמעסיקים יעודדו את העובדים לכך, כך יותר ויותר רעיונות יצירתיים יועלו בחברה. ניתן אף לייצר תכנית תמריצים לעובדים, לטובת רעיונות שהועלו ושומשו בפועל בחברה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה