מה כל הרעש?!

מה כל הרעש?!

חלל עבודה פתוח פותח פתח לבעיות לא מעטות. רעש הוא הגורם מספר אחד. על פי מחקר חדש, סביבת עבודה רועשת פוגעת בכושר הריכוז בשיעור של 10%-5%

שיתוף
ניהול עובדים
ניהול עובדים

על פי מחקר חדש, שתוצאותיו התפרסמו באתר משאבי אנוש האוסטרלי HC Online, תנאי העבודה של חלל פתוח המחולק לתאי עבודה (קיוביקל) לא מאפשרים לעובדים להתרכז ועל כן פוגעים באיכות ובתפוקת העבודה. 

תרבות ארגונית שדוגלת בעבודת צוות תוך שיתוף פעולה ומעורבות מקסימלית לצד התייקרות דרסטית במחירי הנדל"ן הובילו לכדי כך שיותר ויותר ארגונים שוברים את המחיצות. מחלקות שלמות ולפעמים החברה כולה, לרבות המנהלים, עובדים יחד בחלל הפתוח.

ממחקר חדש שנערך על ידי המוסד לבריאות תעסוקתית בפינלנד בשיתוף עם אוניברסיטת ברקלי בארה"ב, עולה שחלל עבודה פתוח open space מהווה את הסביבה הקשה ביותר לעובד בהיבט של כושר ריכוז. מהמחקר עולה כי החלל הפתוח, בו מצטברים רעשים מרובים מכל עבר, פוגע ביכולת הריכוז של העובד ומוריד את סף המסוגלות שלו להתרכז בפעולות בסיסיות ככתיבה, קריאה ודיבור בשיעור של 5% עד 10% מיכולתו להתרכז בסביבה סטרילית / שקטה.

צוות חוקרים מאוניברסיטת ברקלי בדק את נושא השפעת הרעש הסביבתי בתוך המשרד, עם דגש על כושר הריכוז וכושר התפקוד של העובדים ,במשך 10 שנים, כאשר במחקר לקחו חלק למעלה מ-65,000 נשאלים מצפון אמריקה, אירופה, אפריקה ואוסטרליה.

על פי המחקר, התלונה השכיחה ביותר של הנשאלים הייתה העדר פרטיות הדיבור speech privacy. וולטרי הונגיסטו, רפרנטית מחקר מפינלנד: "רעש הוא גורם ההסחה מספר אחד במשרד. על כן, למוח קשה יותר לעבד נתונים שמתקבלים באופן וורבלי ולכן הרעש מהווה מרכיב מרכזי בזיכרון העבודה כחוויה שלילית."

העובדה שרעש מהווה גורם הסחה ושהעובדים בארגון לא מעריכים סביבת עבודה הומה ורועשת לא באה כהפתעה לאיש, מה שכן אמור להוות גורם הפתעה לקהילת משאבי אנוש, הוא העובדה שגורם הרעש פוגע ביכולת הריכוז ולכן בכושר העבודה בשיעור ניכר של 5%-10% – ונתון זה משפיעה ישירות על האפקטיביות והפרודוקטיביות של העובדים בסביבת העבודה בחלל הפתוח.

ג'ון גוינס, מהמכון לבניה סביבתית באוניברסיטת ברקלי: "העובדים המרעישים במיוחד, ה-noisemakers, אינם מוטרדים כל כך מהרעש אבל למרבית העובדים זה מפריע ברמה זו או אחרת. היום, מעצבים מתחילים לשים יותר דגש על נושא הבידוד כמרכיב קריטי בסביבת עבודה אפקטיבית."

במקביל לבניית קירות או מחיצות המבודדות בין העובדים עם דגש מרכזי על בידוד רעשים, ישנן חברות המשקיעות בבידוד רעש משרדי (שיחות, תזוזות וטלפונים) באמצעות מערכות שמע. אלו מנגנות מוזיקת רקע / מוזיקת מעליות אחידה, המרגיעה את העובדים ומנטרלת את שאר סוגי הרעש במשרד.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה