מהם עקרונות יישום הגישה האינטגרלית בעולם עסקים גלובאלי חדש?

מהם עקרונות יישום הגישה האינטגרלית בעולם עסקים גלובאלי חדש?

בסביבה עסקית כל כך תחרותית, מהו הערך המוסף שאנחנו כארגון יכולים להביא היום לשוק ולסביבה?

שיתוף
עולם עסקים גלובאלי

עולם עסקים גלובאלי

מאת: גיל פיינר *

כולנו פועלים בסביבה עסקית תחרותית מאוד. והמטרה שלנו היא להיות מובילי השוק. עד היום פיתחנו מוצרים ושירותים חדשים שנתנו לנו ערך מוסף, נתנו לנו את האפשרות לשמור על המובילות בשוק. וכרגע ההרגשה היא שכבר אין לאן להתחדש ואין מה להמציא, כי לכאורה הכל כבר הומצא. אז מה הערך המוסף שאנחנו כארגון יכולים להביא היום לשוק ולסביבה?
 
את זה שכולנו קשורים, הטבע מגלה זאת בינינו. זאת אומרת, ישנם צינורות כלשהם שקושרים אותנו, את כולנו יחד. כמו מין אינפוזיה שבה כולנו קשורים, קווי קשר, איזו רשת כזאת טבעית שעכשיו מתגלה. על הרשת הטבעית הזאת אנו צריכים להוסיף את רשתות הקשר שלנו.
כל הרשתות האלה צריכות להיות מותאמות לאותה רשת שהטבע עכשיו מגלה בינינו. אם אנחנו מתאימים את עצמנו כך, אז אנחנו מרוויחים, אנחנו מתקדמים, ובטוח שנתקיים ונשגשג.

איך אנחנו מתאימים את עצמנו בתוך ארגון מסוים?

נקח לדוגמא ארגון שפועל בתחום התקשורת הסלולרית. אם אני עכשיו פורץ את כל המוסכמות שיש, ומוציא מין מכשיר שהוא ידידותי ועונה לכל הדרישות – המקשר בין כל סוגי המכשירים הסלולריים ושפועל בצורה אינטגרלית עם כולם, שקושר אותי גם עם מחשבים. כלומר מכשיר שאינו עושה מחיצות כמו שעושות עכשיו חברות, "זה תחום שלי, ואף אחד לא נכנס". לכן מכשיר אחד לא מתאים לזה, ומכשיר אחר לא מתאים לזה.
ההפך, אם אני עכשיו פועל בצורה שאני עושה משהו חדש לגמרי, מעל כולם, אני פועל לכיוון הקשר בין כולם, אז אני בטוח מרוויח. כי אני נמצא בהתאמה לאותה המגמה של הטבע. בכל דבר אתה צריך לראות התמונה העתידה וכמה אפשר להתקרב אליה.
אתה מפתח, מייצר רק כדי למלא קשר בין בני אדם. אם אתה עושה משהו, אז זה רק כדי למלא את הקשר, שום דבר חוץ מזה. ואז תצליח.

מה הפירוש למלא?

למלא – זאת אומרת שאתה פועל בהתאם לכך שהטבע מגלה קשר בין כולם. אתה, ומה שאתה מייצר, מה שאתה עושה, השירותים שלך, הם צריכים למלא קשר בין בני אדם. הפעולות שלך צריכות להיות מותאמות עם הרשת שמתגלה, הרשת היא אותה הבנה והכרה שכולנו מחוברים ומקושרים בעולם גלובאלי.
אנו לא באמת מבינים ורואים את הרשת. מהם העקרונות של הרשת הזאת, ואיך נוכל לעשות התאמה לרשת אם למעשה אנחנו לא מרגישים אותה?
אם נשמור על הצורה הנוכחית, אנחנו נגיע לפשיטת רגל, זה ברור. כפי שקרה עם תעשיית המכוניות בארה"ב, ועם כל מיני תעשיות אחרות. נסגרים עכשיו מפעלים גדולים מאוד. כמו באיטליה, שנסגר מפעל פלדה שבו עבדו עשרים וחמש אלף אנשים, מאה חמישים אלף אנשים שתלויים בזה, זה המפעל הכי גדול באירופה שנסגר, וכן הלאה.
אני חייב להבין שהארגון שלי צריך לפתח עכשיו קודם כל גישה חדשה, כך, שאני בתוך הארגון מארגן כוח חדש, שיהיה מותאם לאותה הרשת של הטבע. שמִהעובד הקטן ועד המנכ"ל, כולם יהיו בהבנה, בהרגשה לאיזו צורת עבודה, ולאיזה קשר עם האנושות אנחנו חייבים לעבור.
כי מה זה ארגון בסך הכל? לא חשוב מה הוא מייצר, אם הוא נותן שירותים או מייצר פלדה, זהו מין קשר שלו לאנושות. צריכים להבין שאנחנו צריכים להסתכל על הדברים האלה בצורה אינטגרלית. כך כולם צריכים להיות בתוך הארגון. מתוך הכוח שלהם, שהם יהיו כבר איזשהו כתם קטן שמתאים לרשת הכללית הזאת האינטגרלית, אז זה נקרא שהאנשים בתוך הארגון כבר עולים לקומה השנייה הזאת. המפעל עדיין נמצא בקומה הראשונה, אבל הם עולים כבר לקומה השנייה, כולם. זאת אומרת, יש להם שכל שהוא כבר לא של אינדיווידואליסטים אלא אינטגרלי, משותף ומבין את הסביבה.

 אז מהו "הדבר הבא"? כי תמיד בעולם התעשייה מחפשים את הטרנד הבא.

הדברים החדשים הקודמים כבר לא עובדים היום וגם אי אפשר למכור אותם יותר. אין  כבר ממש "שופינג" כמו שהיה, לא בגלל חוסר בכסף אלא בגלל חוסר הרצון.
לכן אנחנו צריכים להבין שצריכים לייצר רק אותם הדברים שיעזרו לאדם להיות מקושר עם כולם. זאת אומרת, הארגון יצטרך להחליף את השירותים שלו, להחליף את המוצר שלו. הוא צריך לפרסם את עצמו כתואם לשיטה החדשה האינטגרלית, כמביא את האדם להבנה מה זה העולם החדש.

קודם, כל כך שמחנו בהתפתחות הדברים החדשים: מכונית, מחשב, טלפון סלולרי. כי אלה הם דברים שנתנו לנו צעד קדימה. בעולם החדש הצעד קדימה יכול להיות רק בהתקשרות שווה הדדית רחבה עם כולם.
העולם הולך למצב שהאדם ימלא את עצמו על ידי קשר יפה בין בני אדם, ולא על ידי מוצרים חדשים, חדישים, שיספקו לו את החיסרון הפרטי שלו. זה יביא אותו להתקשרות, לחברה האינטגרלית החדשה, לכך שהוא דווקא לא יהיה סגור מאחורי המחשב, כמו שקורה היום, ומאחורי הפלאפון שלו, אלא הוא ירגיש שהוא יוצא מתוך עצמו ועובר להתקשרות החדשה, הרחבה.
זה יבוא בהדרגה, כמו שהיום האינטרנט נותן לנו קשר, אבל כל אחד עדיין שומר על עצמו. אז בסופו של דבר האינטרנט צריך להיפתח בצורה כזאת שהוא יגרום לאדם לפתוח את עצמו, לא להסתתר מאחורי המסכים אלא לגלות את עצמו. יהיה זה המוצר הכי מבוקש, לכולם. אפשר למכור אותו לכל השבעה מיליארד. יש כאן שוק ללא גבול.
כי האדם בכל רגע רוצה לקבל מאחרים יחס יפה שמתחדש. ושתהיה גם לו הזדמנות להחזיר אותו יחס לאחרים. כך החברה תעבוד. אמנם זה משהו עתידי, אבל לקראת זה אנחנו הולכים. הטבע מחייב אותנו לקשרים כאלה.

טיפ למנכ"לים ולמנהלי פיתוח עסקי  

אם המוצר שלכם עוזר לי להיות מקושר יפה עם האחרים, עוזר לי להזמין אלי יחס טוב מאחרים, אז יש לו זכות קיום. הוא יהיה מבוקש. כך הם הדברים באופן כללי, המגמה הזאת כבר ברורה לנו מהטבע.
כל המוצרים חייבים להיות בהתאם לרוח זו. האדם יחיה מיחסו הנאות לאחרים ושל אחרים אליו. זוהי צורת הרצון שעכשיו מתגלה בנו. במלחמה הפנימית, באבולוציה, במשבר הגלובלי, בפשיטת רגל, זה מה שמתגלה. זהו בעצם החיסרון החדש שיהיה. היום אני יכול להיות גיבור, עשיר ומוצלח, בתנאי שאני קשור עם אחרים. עכשיו מודדים הצלחה על פי מספר הקשרים הטובים שלי, אבל – הפתוחים לאחרים!

* הכותב הנו מנהל הדרכה בחברת Q-POINT לחצו כאן לפרטים וליצירת קשר

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה