חברות מאמצות מדיניות של עבודה מרחוק

חברות מאמצות מדיניות של עבודה מרחוק

חשבו על עבודה בבית קפה מול הים. אתם יושבים מול הנוף האולטימטיבי, מים כחולים, חול, אווירת חופש, חשבו על היצירתיות שאווירה כזו מאפשרת לכם וכיצד היא משפיעה על הפרודוקטיביות שלכם

שיתוף

38 אחוזים מהעובדים בארה"ב פועלים במתכונת פרילאנס ועל פי ההערכות המספר עתיד לגדול בכ- 50 אחוזים עד שנת 2,020, אולם המגמה של עבודה מרחוק אינה נוגעת רק לפרינלאסרים. חברות גדולות רבות מטמיעות כיום אסטרטגיות ומודלים של עבודה מרחוק, ומאפשרות לעובדיהן לעבוד מכל מקום שירצו. כמובן שאת האפשרות לעבודה מרחוק יש לכתוב ולעגן בחוזה חתום מול העובדים.

הסיבה לשינוי נובעת מכך כי עבודה מרחוק (בכל מקום מחוץ למשרד) באמת מציעה מספר רב של יתרונות עבור חברות. עבודה מרחוק יכול לסייע בהפחתת עלויות, להגביר את הפרודוקטיביות, ולשפר את רווחתם של העובדים. עבור העובדים, האפשרות להימנע מנסיעות מחניקות ופקקים בדרך למשרד, במקביל לאפשרות לאיזון טוב יותר בין חיי עבודה ובית, הינה אידיאלית.

עובדים מרחוק שמחים ויעילים יותר

מחקרשל חברת TINYpulse הוכיח כי עובדים מרחוק שמחים יותר ויותר בעבודתם בשל החופש והגמישות שהעבודה מרחוק מאפשרת. המחקר הראה גם כי עובדים מרחוק מרגישים יותר מוערכים ו- 91 אחוזים מהם חשים פרודוקטיביים יותר.
המחקר אף הראה גם כי עובדים אשר השיגו את האיזון המיוחל בין העבודה לבית, הפגינו ביצועים טובים יותר עבור החברה.

גיוס ושימור כישרונות

חברות שמציגות כגמישות בעניין שעות העבודה והמיקום, מושכות אליהן כישרונות רבים שמחפשים אחר הנוחות הזו. קל בהרבה לגייס ולשמר כישרונות באמצעות הפיתוי של עבודה מרחוק, בוויתור על ההכרח להתייצב המשרד מידיי יום ולעבוד בסביבת עבודה סגורה.
אותן חברות שהשכילו לאפשר לעובדיהם לעבוד מחוץ למשרד, דיווחו על יכולת גיוס ושימור כישרונות טובה בהרבה מחברות שלא מאפשרות כלל את הגמישות הזו.

בריאות העובדים

למדינות עבודה מרחוק יש את היכולת לשפר את הבריאות האישית של העובד באופן משמעותי. עובדים אוכלים ארוחות בריאות ומזינות יותר בביתם, חשים פחות סטרט מבני משפחתם שכמעט לא רואים אותם כאשר הם נמצאים כל היום במשרד, ובנוסף נפתחות ביניהן אפשרויות לעסוק יותר בספורט, כאשר הם "מוותרים" על שעות הנסיעה לעבודה וחזרה ממנה, הגוזלים זמן יקר משעות היממה.
לאפשרות לקחת הפסקה מהעבודה בעת הצורך, לאכול ארוחת צהריים עם בני המשפחה, לשוחח עם בני הזוג והילדים ולהתעדכן במה שעבר עליהם במשך היום, כל אלו תורמים משמעותית לאנרגיות ולבריאות המנטלית של העובד.

חיסכון במשאבים

יתרון נוסף לחברות המאפשרות עבודה מרחוק בכך, שהן חוסכות כסף ומשאבים בצורה ניכרת. החיסכון מתחיל בשימוש במשרד של העובד לטובת עובדים אחרים או כחדר נוסף, ואז ישנו גם חסכון במזגן לצורך חימום או קירור המשרד. החיסכון ממשיך בסבסוד הארוחות לעובד כאשר הוא לא מגיע למשרד ואוכל בביתו או בחוץ. החיסכון העיקרי לחברות שעובדיהן עובדים מהבית הוא בשטח המשרד, שכירות, חשמל, מיזוג אוויר, שיחות טלפון, וציוד משרדי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה