מגניב לבוא למשרד

מגניב לבוא למשרד

הארכיטקט מרק קושנר, מציג את הטרנדים הבולטים בתחום עיצוב המשרדים ונותן טיפים לעיצוב המשרד המגניב גם בתקציב זעום

שיתוף
סביבת עבודה
סביבת עבודה

במסגרת התחרות הבינלאומית למשרדים 'גזעיים' World's C00lest Offices, הנערכת כמידי שנה, נבחרים המשרדים המציעים לעובדים את סביבת העבודה המאתגרת מקצועית, העונה פונקציונאלית על צרכי העובד, האסתטית, הייחודית ו/או המהנה ביותר.

הארכיטקט מרק קושנר, מחברת Architizer's, התראיין לאתר Human Resources Inc והסביר מהם הקריטריונים למשרד מגניב, איך יוצרים משרד מגניב וגם כיצד עושים זאת מתקציב זעום.

שאלה: איך היית מגדיר משרד מגניב?
תשובה: המשרד צריך ראשית כל לענות על הצרכים הפונקציונאליים של העובדים. זהו בראש ובראשונה סביבת עבודה וכל פרמטר צריך להישקל ביחס ישיר לעבודה. זה הבסיס. אחר כך מגיעים האלמנטים השונים שהופכים את המקום לחווייתי וייחודי. המשרדים היום הם מאוד 'גנריים', הם נראים אותו דבר. המטרה שלנו כאדריכלים ומעצבי פנים היא ליצור את החוויה השונה, החד פעמית, לתת למשרד אופי וצבע, כך שלעובדים יהיה נעים ומעניין לשהות בו במשך היום הארוך. האלמנטים החשובים לנו הם שלעובדיםיהיה נעים ונוח, שהם יוכלו לנהל מערכות יחסים דינאמיות וסינרגטיות עם העמיתים שלהם, שמקום העבודה יאפשר להם להתרכז אבל גם יעורר השראה מקצועית ושהם יחוו את הייחוד של מקום העבודה לשהם ביחס למקומות עבודה אחרים במשק.

שאלה: מהם הטרנדים הבולטים ביותר כיום בתחום של עיצוב משרדים?
תשובה: קודם כל אני רוצה לציין שמגמת העיצוב של חלל העבודה היא מגמה גלובאלית. ההבדלים בין משרדים במדינות השונות מצטמצמים עד שאפילו לנו האדריכלים קשה לזהות, על פי תמונה, באיזו מדינה שוכן המשרד. יש קווים גלובליים מובהקים בעיצוב משרדים וזה ממש מעניין לראות את המגמה הזו לצד מגמות מקבילות בשוק העבודה.

מה שבולט מאוד בשנים האחרונות בתחום של עיצוב משרדים הוא האלמנט הירוק. ארגונים מנסים להחיות את החברה, להכניס צבע ואופטימיות באמצעות אלמנטים של טבע, בין אם הם טבעיים ובין אם הם סינתטיים. אפילו הירוק כצבע הוא מוטיב חוזר. כך רואים יותר ויותר שימוש בחצץ ובאבנים, במזרקות, בעציצים (כמו לאקי במבוק), בדשא טבעי או מלאכותי, בזכוכיות שקופות המאפשרות תמונת נוף רחבה ועוד. יש שימוש במרפסות ומקסום הפוטנציאל של החלונות כך שתתאפשר תמונת נוף רחבה יותר והתמזגות עם הטבע שמעבר לחלון.

מגמה נוספת שבולטת כיום בארגונים השואפים לעצב סביבת עבודה ייחודית להם באה לידי ביטוי במיתוג החברה כלפי פנים. כלומר אם החברה מייצרת ציוד טניס אז כל הלוק-אנד-פיל הוא סביב מגרש הטניס, הציוד תלוי על הקירות, התמונות משדרות טניס… זו דרך מצוינת לחבר את העובדים לקונספט של החברה, להזכיר להם מה הם מוכרים, משווקים, מייצרים… וגם דרך למתג את החברה בפני מבקרי המשרד. השימוש בלוגו (בסמל המסחרי) של החברה לרבות שימוש עקבי בצבעי הלוגו מהווים אף הם מוטיב עיצובי חזק.

שאלה: כיצד ניתן לעצב את המשרד כך שהוא יהיה מגניב אם אין תקציב לאדריכלים ו/או מעצבי פנים ידועים?
תשובה: יש חברות הזנק ועוד חברות חדשות המתחילות את הדרך כמעט בלי תקציב אבל גם הן יכולות ליצור חלל עבודה 'מגניב'. חשוב לגייס את העובדים למשימת העיצוב כדי להבין מה חשוב להם, מה הם צריכים ואולי מה הם בעצמם יכולים לעשות בעצמם כדי להפוך את מקום העבודה לכיף יותר. מה שחשוב לזכור זה שכל פריט חשוב, החל מבחירת המנורות ועד למיקום התאורה. לפעמים מספיק לבצע שינוים מינוריים כדי לשנות לחלוטין את האווירה. שינוי זווית התאורה, צבע התאורה או צבע על הקיר יכולים לעשות הבדל עצום.

עוד דבר חשוב שצריך לחשוב עליו, כאשר מנסים לשדרג משרד, הוא שכל פינה חשובה. לפעמים, מספיק להוסיף שולחן קטן ושרפרפים ופתאום יש לך פינת ישיבה 'מגניבה'.

להפוך מקום עבודה למגניב זו בחירה, זה תהליך מחשבתי, קודם כל, שמוביל לסדרת פעולות. לכן, כל משרד יכול להפוך את מקום העבודה למקום מגניב יותר, ברמה זו או אחרת, במסגרת האילוצים שלו (של חלל ותקציב).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה