חדשות טובות: ועדי עובדים הוקמו בשמונה כלי תקשורת ישראליים

חדשות טובות: ועדי עובדים הוקמו בשמונה כלי תקשורת ישראליים

איגוד העיתונאים החדש רשם עד כה 1,200 חברים. הבוקר במסיבת עיתונאים הודיעו מייסדיו כי האיגוד ייצג מעתה עובדים מ-8 גופי מדיה

שיתוף

העיתונאים בישראל, המורגלים בציניות כבדרך קבע, יכולים היום להיות מעט יותר אופטימיים בכל הקשור לשמירה על תנאי העסקתם. ארגון העיתונאים החדש הכריז הבוקר במסיבת עיתונאים בבית ההסתדרות, על הקמת ועדי עובדים יציגים בשמונה כלי תקשורת – חדשות 2, חדשות 10, מעריב, גלובס וארבע מתוך חמש החברות המפיקות את מהדורות החדשות המקומיות בכבלים (בירושלים, תל-אביב, חיפה ובאר-שבע).

ההתארגנות מתאפשרת הודות לכך שבכל אחד משמונת גופי התקשורת הללו הצטרפו לארגון יותר משליש מהעיתונאים בו. המשמעות החוקית היא שהחל מהיום מיוצגים העובדים על-ידי הארגון על-פי החוק.

הארגון החדש הוקם לפני ארבעה חודשים כאלטרנטיבה מעשית לאגודת העיתונאים הוותיקה, שחצי ביקורת רבים הופנו כלפי אזלת ידה בכל הקשור בטיפול בגל הפיטורים הנרחב שפקד את המדיה המקומית בתחילת 2012.

מבחינת יוזמי הארגון, מדובר "בקפיצת מדרגה משמעותית ביכולת שלנו להגן על תנאי ההעסקה של 1,200 חבריו", כפי שניסחו זאת היום בהודעה לחברים. "אם עד כה בעיקר סייענו לכל חבר בצורה פרטנית באמצעות הליווי של עורכי הדין שלנו, הרי שמהיום ואילך עומד לרשותנו גם הכלי הקיבוצי. במילים אחרות: 1,400 העיתונאים שמועסקי באותם שמונה כלי תקשורת (גם אלו שטרם הצטרפו לארגון), מספיקים להיות לבד מול המעסיק. המטרה היא לאגד את כל העיתונאים בישראל".

העבודה המאורגנת בעולם העיתונות נכחדה משוק התעסוקה לפני כ-30 שנה. "הרגילו אותנו שכל עמית הוא אויב פוטנציאלי; כתבו לנו בחוזה שאסור לספר לאיש כמה אנחנו משתכרים; הפחידו אותנו עם סיפורים על מקומות עבודה שבהם כולם מתוגמלים בדיוק אותו דבר ואף אחד לא מתאמץ; וגרמו לנו להבין שמי שידבר על התאגדות ימצא את עצמו מפוטר", שחזרו היום בארגון.

העיתונאי יאיר טרצ'יצקי, ממייסדי הארגון, אמר בפתח מסיבת העיתונאים: "זה רגע היסטורי לעיתונות שכל-כך הרבה עיתונאים מצטרפים לאיגוד ענפי. חשוב להדגיש שזו בשורה טובה לכל מי שחשוב לו חופש העיתונות בישראל". טרצ'יצקי הוסיף וגילה עוד, כי הם מנהלים מהלכים להקמת ועדים בכל המערכות. "בכל כלי התקשורת, כולל ב-yent וכלכליסט מבית ידיעות אחרונות, יוקמו כבר בתקופה הקרובה ועדי עובדים".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה