מגמות לניהול כישרונות לשנת 2016

מגמות לניהול כישרונות לשנת 2016

מבחינת גיוס ושימור כישרונות בארגונים יש קונצנזוס. כולם מסכימים שכישרונות הם הנדבך החשוב ביותר להצלחת הארגון ובהתאם לכך שואפים לגייס ולשמר את הכישרונות הטובים ביותר אצלם

שיתוף

בהמשך לחמשת המגמות המתקדמות לניהול כישרונות עליהן כתבנו בעבר, להלן להלן 5 מגמות ניהול כישרונות לשנת 2016:

אימון מיומנויות ספציפיות

רבים מאיתנו מכירים תכניות פיתוח מנהלים ועובדים שעוסקים בפיתוח מיומנויות כלליות לניהול ומנהיגות, כמו גם הצלחה וקידום. בתכניות פיתוח אלו לומדים כל מה שמנהל או עובד הנמצא במסלול קידום יצטרך בהמשך דרכו. לדוגמה: שיתופי פעולה מקצועיים, כישורי מנהיגות, השפעה אישית, אסטרטגיית החברה ועוד.
מגמת אימון מיומנויות ספציפיות, היא מגמה חדשה יחסית אשר נטמעת יותר ויותר בשנה הנוכחית. מדובר בהקניית ופיתוח מיומנויות המתאימות באופן אישי וספציפי לכל כישרון, בתחום עיסוקו בחברה. אם למשל מדובר בכישרון העוסק במכירות, הוא יקבל הכשרה מקיפה ואישית בתחום המכירות הכללי וכן במכירות המוצר הספציפי של החברה וכן מידע מקיף על השוק בו המוצר עתיד להימכר.

ניתוחים ואנליטיקה

מגמה רווחת השנה עוסקת בניתוח ואנליטקה של כישרונות. הטכנולוגיות המתקדמות בתחום ה- IT והביג דאטה מאפשרות לעקוב ולנתח אחר את הצלחת גיוס הכישרונות ואת הפרודוקטיביות שלהם בעבודה. המגמה הזו חיונית ביותר ומאפשרת לבחון כל הזמן את התאמת אמצעי ושיטות הגיוס להצלחת גיוס וקליטת הכישרונות, כמו גם לבחון את פרודוקטיביות הכישרונות למול תגמולים שונית, הטבות ושכר.

משוב בזמן אמת

מגמה נוספת שתופסת תאוצה במיוחד מול כישרונות מבני דור המילניום שדוגלים בשקיפות ובמהירות, היא, משוב בזמן אמת בגין ביצועים ועמידה ביעדים. אם עד כה שיחות משוב היו מתקיימות אחת לתקופה ובקביעת מועד מסודר מראש, כיום המגמה מכוונת למשוב מידי עבור ביצועים מצוינים. אין כל סיבה שעובד מוכשר שעומד ביעדים ובמשימות שלו, ייאלץ להמתין 3 חודשים עד לשיחת משוב. המנהלים שתומכים במגמה, קוראים לעובדים אליהם למשרד ומספקים להם משוב מידי שמתמרץ אותם. כנ"ל לגביי תגמולים קטנים שמצטרפים לתהליך כגון כרטיסים לסרט או להצגה, שובר לארוחה במסעדה, שוברי מתנה, וכד'.

סימולציות

מגמה נוספת עוסקת בתחום הסימולציות והמשחקים וארגונים רבים מאמצים אותה כיום. מדובר למעשה בתרגול העבודה על פי הצורך, באמצעות סימולציות ומשחקי אימון. אנשי מכירות משתמשים בכך רבות, כאשר מבצעים ביניהם או מול מאמנים ייעודיים, סימולציות של התנגדויות בתהליכי מכירה, כשהמטרה היא לצלוח את ההתנגדויות ולהצליח למכור. מדריכי קואצ'ינג ומדריכי מכירות יודעים להעביר את הסימולציות הללו בצורה יעילה ואף לספק כלים אפקטיביים למכירה, בהתאם לקשיים שנצפו במהלך הסימולציות.

תכניות תמריצים ותגמולים

מגמת התמריצים והתגמול ממשיכה לתפוס תאוצה גם השנה, כאשר מערכת תגמולים משומנת יודעת לזהות ביצועים מצוינים ע"י הקשר הישיר בין ביצועי העובדים למטרות שהוגדרו עבורם מלכתחילה. לדוגמה, ניתן ליישם תכנית תמריצים ולזהות את אנשי המכירות הטובים ביותר שראויים להם, אלו שהשיגו את המטרות התקופתיות. תכניות תגמולים ותמריצים לכישרונות אפקטיבית, מסייעת לשמר אותם ולהניע אותם להמשיך ולפעול בצורה פרודוקטיבית שמהווה ערך לחברה. מגמת חידוד וחיזוק תכניות תמריצים המביאות לתוצאות, היא מגמה נוספת מתפתחת בתחום ניהול הכישרונות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה