שיתוף

"'אם העובדים שלנו מתכוונים לקחת יום עבודה או אפילו חצי יום כדי ללמוד, כדאי מאוד שזה יהיה שווה את הזמן הזה!' את המשפט הזה אני שומעת כמעט תמיד בפגישות עם לקוחות. זמנם של העובדים הוא יקר, וכדאי מאוד שבתמורה הם יקבלו משהו שהכדאיות שלו מספיק גדולה, כדי לגרום להם לעזוב לרגע את המחשבים הניידים ואת עמדות העבודה שלהם", דברים אלה אומרת מריסה צרפתי, מייסדת חברת Speak Easy, לקראת סדנה שהיא תעביר בכנס ההדרכה השנתי של HRus, שיתקיים ב-13 בנובמבר בכפר המכביה.

"אתם רוצים להגביר את העניין והמחוייבות לתוכניות הלמידה והסדנאות רבות הערך שיצרתם, ואתם מעבירים בארגון? האם אתם חשים שההתייחסות אל החלק הקריטי בהתפתחות העובדים בארגון שלכם היא כאל 'מיומנויות רכות', שנחמד שיהיו (nice-to-have) אבל אין באמת זמן בשבילן?

"לעיתים קרובות מאוד אני רואה אנשי OD (מנהלי התפתחות ארגונית) או אנשי HR (משאבי אנוש), הופכים מתוסכלים שוב ושוב אל מול העובדה שהארגון שלהם לא בדיוק מבין את מלוא הערך של מה שהם מציעים".

נוכחות דלה והיעדר המשכיות

לדבריה, "אנחנו ניצבים אל מול נוכחות דלה בסדנאות, ביטולים, ושיעורים נמוכים מדי של התמדה בתוכניות למידה ארוכות טווח, כמו למשל קורסי ניהול.

"לאמיתו של דבר, לעיתים קרובות הקורסים הללו מתוכננים דווקא לסייע למנהלים להפיק פרודקטיביות גבוהה יותר, ולייצר ערך לזמן שלהם. חמור מכך, כאשר המנהלים כבר כן מגיעים לקורסים ומשתתפים בהם, הם לא מיישמים את הכלים שקיבלו בקורס ולא 'מתחזקים' את הידע שרכשו".

בסדנה תקבלו טיפים וכלים מעשיים

מריסה צרפתי אומרת כי, "בסדנה הקצרה שאעביר בכנס ההדרכה השנתי, תקבלו כמה טיפים וכלים חיוניים:

* "איך לסגל את ה-mindset (אופן החשיבה) הנכון כשאתם ניגשים לתכנן את תוכניות הלמידה שלכם.
* "איך למתג ולמצב את ההצעה שלכם, באופן שיציב אותה בעמדת זינוק טובה יותר, כך שתאפשר לקנות את לב הלומדים.
* "איך להקנות ללומדים מחוייבות ללמידה, מחוברות אליה ושימור המשכיותה לאורך זמן.
* "שיטות להעברת המסר, שתוכנית הלמידה שלכם היא בעלת חשיבות מהותית".

מריסה צרפתי עובדת עם חברות הייטק דוגמת נייס, HP, אמדוקס, Sisense & Appsflyer ורבות אחרות. היא מסייעת לצוותים לבנות יחסי עבודה מחברים, פתוחים ומשתפים, עם לקוחותיהם, עם שותפים פנימיים ועם קולגות. היא מסייעת לחברות להפחית התנהגות ה"מגיבה" ללחץ, ובה בעת להגביר את התפוקה והפרודקטיביות, את היצירתיות ואת ראיית ה"תמונה הגדולה".

מריסה צרפתי משתמשת בכלי ה- Lumina profil המאפשר לאמוד בצורה מדעית, את מיומנויות המחוייבות בעת מנוחה, בעת מודעות, ותחת לחץ. היא מאמנת הנהלות וצוותים לבנות את המותג שלהם וליצור איזורי-השפעה, במערכות היחסים בתוך החברה שלהם ועם בעלי עניין כאחת.

תוכלו לפגוש את מריסה צרפתי, להשתתף בסדנה ולשמוע עוד על הנושא, בכנס ההדרכה השנתי שיתקיים ב-13 בנובמבר בכפר המכביה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה