שווה בדיקה: מאילו טעויות בבדיקת המלצות חשוב להימנע?

שווה בדיקה: מאילו טעויות בבדיקת המלצות חשוב להימנע?

אימות המלצות איכותי חשוב מאין כמוהו לגיוס המועמד הנכון ומניעת טעויות יקרות. אז מאילו טעויות נפוצות חשוב להימנע – וכיצד?

שיתוף
אימות המלצות מועמד

חשים שבדיקת ההמלצות של המועמד היא חוליה שאפשר לוותר עליה בתהליך הגיוס? כדאי לחשוב על זה שוב. ויתור על שלב, או "חיפוף" שלו, הנו טעות לא קטנה – שגם עלולה לעלות לכם ביוקר.

למה אימות המלצות חשוב ואף קריטי?

אם לרדת לשורה התחתונה – כדי לדעת עם מי באמת יש לכם עסק. עדיין מפקפקים? בדיקה שערכה חברת ADP האמריקאית ב-2007 חשפה כי אצל 41% מהמועמדים שבדקה נמצא הפרש כלשהו בין המידע התעסוקתי שסיפקו – ובין המידע שסיפק המקור הממליץ. לכן, שיחה עם הממליץ יכולה לספק התרשמות בלתי אמצעית ואותנטית לגבי המועמד. זה לא רק מה שהוא אומר, אגב, אלא גם איך שהוא אומר זאת ובאיזה טון. וכמובן שזוהי גם בדיקת אמינות, המאשרת כי להמלצות יש גב.

מאמתים את ההמלצות של המועמדים?

מצוין. כבר נמנעתם מהטעות הגדולה ביותר – לא לבדוק המלצות כלל. אולם חשוב לזכור כי קיימת חשיבות לא רק לאם – אלא גם לאיך לבדוק את ההמלצה.

הנה 4 טעויות נפוצות של מגייסים, מהן כדאי לכם להימנע בעתיד:

בדיקה חלקית של מועמדים

כמגייסים זמנכם קצוב ועמוס. בשל חשש מקריסת מערכות, אתם מחליטים לעגל פינות ולוותר על בדיקת חלק מההמלצות של המועמדים הסופיים למשרה. רגע לפני, קחו בחשבון: אם אותו מועמד מציג תמונה לא שלמה לגבי עצמו, אתם עלולים לקבל עובד שהנו לא אמין ו/או לא כשיר מקצועית. לארגון גיוס שכזה עלול לעלות ביוקר.

בדיקה מאוחרת מדי של המלצות

רבים בוחרים לבדוק את ההמלצות בשלב בו נותרו להם שניים שלושה מועמדים סופיים, שעברו את כל שאר השלבים. עדיף להקדים את ביצוע השלב הזה עוד לפני הראיון הטלפוני. זאת על מנת לחסוך את זמנכם ואת זמן המועמד במידה וההמלצות לא ישביעו את רצונכם (או במקרה הרע – יתבררו כלא קיימות).

ויתור על שאלות פולו-אפ

אם שאלתם את המעסיק הקודם של המועמד "האם היית מרוצה מ-X?" והתשובה הייתה חיובית – לא בטוח שזה מספיק. כדי לקבל תמונה רחבה והבנה טובה יותר של המועמד, כדאי לנסות להרחיב, בעזרת שאלות המשך פתוחות, ועדיף כאלו המבקשות דוגמאות והמחשות. למשל: "למה בעיניך X הוא עובד טוב?", או "איך היית מתאר את העבודה מולו?"

ויתור על הפניה לממליצים שעבדו עם המועמד באופן ישיר

מחפשי עבודה רבים מציעים כממליצים אנשים עמם היה להם קשר לא ישיר, מתוך חסך בכזה ומחשבה שהנ"ל יעניק להם המלצה חיובית. אל תסתפקו בכך: אולם כמגייסים, זכותכם המלאה לבקש (ולקבל) המלצה מעובד שהיה בעל יחסי עבודה ישירים עם המועמד. המועמד מתקשה לעשות זאת? כדאי להבין מדוע, והאם יש לזה משמעות נסתרת.

לסיכום: ביצוע הליך אימות ההמלצות של המועמד הוא חלק חשוב בתהליך הגיוס, שלא מומלץ להקל בו. כדי לוודא שאתם מגייסים את הטובים ביותר – עשו הכל כדי לוודא כי התמונה אותה הוא מציג בפניכם היא כל האמת לאמיתה.


לוח דרושים AllJobsמאמר זה נכתב ע"י צוות מערכת אתר הדרושים AllJobs לטובת קהילת הגיוס של פורטל משאבי האנוש ומבוסס על ידע ונתונים ממקורות חיצוניים ופנימיים הנאספים ע"י AllJobs.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה