האם העובדים שלכם ממצים את עצמם?

האם העובדים שלכם ממצים את עצמם?

רבים הם העובדים שחשים שאינם מגשימים את מלוא הפוטנציאל שלהם בעבודה. תפקידם של המנהלים ומשאבי האנוש לאתר את הפער ולסגור אותו

שיתוף
סקר שביעות רצון עובדים

85% מהעובדים חשים שהם יכולים להיות יעילים יותר בעבודה אבל בשל ניצול חסר של כישוריהם הם אינם ממשים את מלוא הפוטנציאל שלהם. נתון זה פורסם לאחרונה באתר משאבי האנוש HC Online. 

הפער הזה צריך להדאיג מנהלים ואנשי משאבי אנוש, הוא צריך אפילו להדאיג מאוד(!) שכן פער זה מוביל ישירות לאובדן תפוקה בקרב העובדים, מה שמצטבר למאות מיליארדי דולרים בשנה למשק כולו.

אחת הסיבות לכך שהפוטנציאל אינו ממומש קשורה להיעדר מודעות בנוגע לכשירותו / כישוריו של העובד. יכול להיות שגם בארגון שלכם יש אנשים בעלי כישורים ויכולות שכלל אינכם מודעים לקיומם?

בתקופת המיתון, שוק תעסוקה "תקוע" גרם למגישי מועמדות לחשוש מקידום יכולותיהם בשל החשש להיתפס כבעלי כישורי יתר. כתוצאה מכך, חברות רבות אינן מנצלות את מלוא הכישרונות של אותם עובדים, פשוט כי אף אחד, כולל משאבי האנוש, אינו יודע שהכישורים האלה קיימים. יכול להיות שהחברה שלכם יכולה לזנק קדימה בלי לגייס אפילו אדם אחד נוסף. ישנם שישה צעדים שאפשר להיעזר בהם כדי להתגבר על הפער הזה:

• להשתמש בנתונים וב-HRIS (מערכות מידע של משאבי אנוש) כדי לתעד זמן ובדיקות כישורים ואז ליישם את הניתוחים כדי להציב עובדים בתפקידים שמתאימים לכישוריהם.
• יצירת תרבות של גמישות ותמיכה, המאפשרת לעובדים להשמיע את הרעיונות שלהם ולהפגין את האיכויות שלהם.
• להשקיע בהכשרה של ספקי שירותים עצמאיים ושל עובדים מזדמנים שפיתוח הכישורים שלהם אמור גם הוא להיות ביין העדיפויות של הארגון.
• להביט תמיד קדימה כדי לראות אילו כישורים יהיו נחוצים בעתיד ולהכשיר את כוח העבודה בהתאם.
• לבדוק אם יש צורך בכל המשרות המלאות או שאת הפונקציות יכולים למלא ספקים עצמאיים.

הדבר המינימלי שמעסיקים צריכים לעשות הוא ליצור דיאלוג עם העובדים שלהם על מנת להשיג הבנה לגבי היכולת והמוטיבציה של העובדים לתרום לארגון בצורה שתסייע כאמור לעובדים להביא לידי ביטוי את הכישורים שלהם.

דרוש לא מעט אומץ בשביל לשאול את העובדים על הכישורים שלהם. אפשר לעשות זאת בצורה לא רשמית בשיחה אחד על אחד בין מנהל לעובד או מועסקת, או בצורה רשמית ברמה הארגונית על מנת ליישם צבירה של נתונים. אם אכן מנהלים, משאבי אנוש והארגון כולו יוכלו לגשר על הפער שבין מה שהעובדים יכולים, ובמקרים רבים גם רוצים, לעשות לבין מה שהם עושים בפועל, כולם ירוויחו. זה יהיה win win אולטימטיבי!

הירשמו עוד היום – ללא עלות – לכנס השנתי למשאבי אנוש, שיתקיים ב-25/26 במרץ
לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה