כיצד לייצר אמון אצל העובדים

כיצד לייצר אמון אצל העובדים

אמון ונאמנות העובדים הם הבסיס להצלחה בארגונים, על כן ישנה חשיבות יתרה להשגת שני האלמנטים הללו

שיתוף
אמון עובדים במנהליהם

אמון עובדים במנהליהם

בסקר שנערך בארה"ב נמצא כי למעלה מ- 80% מהעובדים אמרו שעל מנת להיות יעילים בעבודתם נדרשת רמה גבוהה של אמון במנהלים שלהם ובחבריהם לעבודה. מחקר נוסף שנערך בנושא מצא לעומת זאת, כי רק 49% מהעובדים סומכים על המנהלים ועל אנשי הצוות שלהם בחברה ועוד פחות מהם 46%, סומכים על הארגון שלהם. 

בעולם השינויים התכופים ומהירות החדשנות הנטמעת, חברות וארגונים צריכים לנוע במהירות על מנת להישאר בטופ המגמות החדשות. כדי לייצר ארגונים זריזים, יש לייצר עובדים ומנהלים זריזים אשר עובדים ומאמצים מגמות חדשות בקצב מהיר.

הצורך בקצב המהיר הזה הוביל לכך שמנהלים מאפשרים אוטונומיה רבה יותר לעובדיהם מה שהופך את נושא האמון להכרחי אף יותר.

כלכלת השיתוף גורמת ליצירת אמון רב יותר בין זרים. רחל בוסטמן, מרצה ב- TED מספרת בהרצאותיה על "מהפכת השיתוף" שאנו חווים בתקופה זו.

בוסטמן מסבירה כי הדרך ליצור אמון בין אנשים נעשית ע"י שיתוף משוב הדדי ביניהם וכי בעתיד כל העסקאות יתבצעו בדרך של התמזגות משוב ממקורות שונים ויצירת מוניטין אינטרנטי.

דרך נוספת ליצירת אמון בין אנשים היא לייצר אינטראקציות משמעותיות ביניהם. האינטראקציות נעשות באמצעות פגישות צוות ופעילויות גיבוש, בהן העובדים יכולים להביע את עצם ולהרגיש טבעיים.

עקביות היא דרך נוספת ליצירת אמון בין העובדים. שעות עבודה מסודרות, פגישות שבועיות קבועות מראש וכד'. ככל שאנשים עובדים בעקביות ונצמדים ללוח זמנים, כך תחושת הביטחון והאמון שלהם עולה.

טיפוח אווירה אכפתית בארגון טובה מאוד ליצירת אמון בין העובדים. עודדו את העובדים לעודד אלו את אלו, לפרגן להם על עבודתם, להציע עזרה וכד'. גם אווירה אישית יותר, שיחות אישיות בין העובדים על נושאים שאינם מקצועיים בלבד, מייצרת אכפתיות ותורמת לאמון ביניהם.

תקשורת פתוחה עם העובדים שלך מייצרת תחושה של אמון במקום העבודה. גם בישיבות פורמליות יש לתת מקום לעובדים, לדון במטרות החברה ובמשימות שעומדות לפניהם. האזינו למה שיש לעובדים לומר ואפשרו להם לבטא את עצמם.

שקיפות ההנהלה מול העובדים היא דרך מצוינת לרכישת אמונם. אמון בניהול החברה, הוא מרכיב מרכזי של מעורבות עובדים. עובדים רוצים לדעת מה מניע את החברה בה הם עובדים, מהן מטרות ארוכות הטווח של החברה וכיצד הם יהיו מעורבים בהשגתן. תקשורת ושקיפות בכל דרגי הניהול מאפשרות את האמון הזה, ובהתאם לכך הן יקבעו מידת המאמץ של העובדים, המגיע עם המעורבות הגבוהה שלהם.

אחת הדרכים לבצע זאת היא לקיים מפגשי הנהלה עם העובדים בהם יועברו עקרונות המדיניות החדשה של החברה, הדוגלת בשקיפות ובשיתוף העניינים האסטרטגיים והעסקיים. במפגשים יוסבר הרצון והצורך של ההנהלה במעורבות ותמיכת העובדים, ובכך תועבר לעובדים התחושה הרצויה, כי הם חלק אינטגרלי והכרחי להשגת המטרות. חשוב לשלב את העובדים בתהליך ולהסביר להם כיצד הם יכולים לקחת חלק ולהביא את החברה קרוב ככל האפשר לחזון שלה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. אפשר בבקשה את המקור של תוצאות המחקר?
    49% מהעובדים סומכים על המנהלים ועל אנשי הצוות שלהם בחברה ועוד פחות מהם 46%, סומכים על הארגון שלהם.

השאר תגובה