כיצד להתמודד ביעילות עם עובדים לא יעילים

כיצד להתמודד ביעילות עם עובדים לא יעילים

אחד מהאתגרים הלא פשוטים של מנהל הוא לעבוד עם צוות לא מקצועי שאינו מיומן ובכל זאת להצליח להוציא את הטוב ביותר מכך

שיתוף

התמודדות עם עובדים

מנהלים עובדים עם מגוון רחב של אנשים ולמרות החלום על חברה מבוססת כישרונות, במציאות התמונה לרב שונה מכך. ישנם עובדים טובים יותר ופחות, פרודוקטיביים יותר ופחות ומוכשרים יותר.. או פחות.

ולמרות שהדבר הקל ביותר הוא לפטר את העובדים שאינם מפגינים ביצועים טובים, מנהיג אמיתי ינסה תחילה כל שביכולתו על מנת להימנע מכך.

כיצד זה מתבצע?

תקשורת ברורה

דברים רבים עשויים להשתבש רק בשל חוסר תקשורת שיוצרת אי הבנות. כאשר ישנה תקשורת ברורה בצוות, אנשים לא צריכים לעסוק "בניחושים" ולבצע ניסוי וטעיה במהלך עבודתם. כך גם כאשר מתעוררת בעיה, במצב בו התקשורת אינה יעילה, כל אחד מתחיל להפנות אצבעות מאשימות אל האחר, והלחצים נערמים ומצטברים. בעיות רבות נגרמות ונפתרות ע"י תקשורת. לכן במצב בו אחד העובדים או יותר אינם מצליחים לבצע את המשימות שלהם כראוי ובזמן, חשוב לבדוק תחילה האם התכנים הועברו להם בצורה יעילה וברורה, האם ייתכן והם זקוקים להכוונה פרטנית יותר? בהחלט יש מקום לשוחח עם העובדים ולברר האם הם הבינו היטב את העבודה.

חשוב לבסס מערכת תקשורת בצוות שמאפשרת לכולם להשתלב בה, לשוחח, לשאול ולקבל תשובות. חשוב לעודד עובדים לסייע לעובדים אחרים ולמשמש להם כמנטורים במהלך המשימות והפרויקטים, וחשוב להציג להם כי דלתו של המנהל פתוחה בפניהם וכי הם רשאים להיכנס ולשאול.

פתרון סכסוכים

בצוותים בהם נראה כי ישנם מתחים וויכוחים תמידיים, חשוב לטפל בבעיה באופן יסודי ולא להתעלם ממנה עד כי תהפוך לכדור שלג. בוויכוחים של "הוא אמר.. היא אמרה", הדרך הטובה ביותר להגיע לפתרון הוא להתערב בוויכוח ולהבין את עיקרו. עובדים עשויים להיראות כ"עושי צרות" רק כיוון שהם אינם מובנים ונכנסים לוויכוחים באופן תדיר. בטרם רצים לערוך להם שימועים, כדאי לנסות לשוחח איתם ועם חברי הצוות שלהם ולנסות להבין את מקור הבעיה והאם יש דרך יעילה לפתרון. כאשר הדברים מגיעים להנהלה, מתקבלת נקודת מבט אובייקטיבית המסייעת פעמים רבות לבחון את הבעיה בצורה מרוחקת וקרה ולספק פתרונות יעילים יותר מאשר אלו שיסופקו ע"י גורם מבפנים.

רוגע ושלווה

לכל אחד יש את נקודת השבירה שלו, המקום בו הוא לא מסוגל יותר להתמודד עם הצרות ועם העמיתים לעבודה והתחושה הכללית היא שהוא עומד להתפוצץ. עם זאת, מנהיגים גדולים צריכים להימנע באופן תמידי מלחצות את הקו הזה, ושמירה על בריאות נפשית טובה הינה חיונית כדי להישאר רגוע.
ראשית, חשוב לדעת מתי לקחת הפסקות ולא לשכוח לעצור את העבודה, לצאת מהמשרד לשאוף קצת אוויר, לאכול ארוחת צהריים ולנקות את המחשבות. חשוב גם לצאת להפסקות קפה במהלך היום, להתרענן ולהחליף אווירה.
התמודדויות עם עובדים צריכה להיעשות בנחת ומתוך מחשבה עמוקה ולא תוך כדי סערה ולחץ. כאשר אתם רגועים ושלווים, תוכלו לטפל בסוגיות המאתגרות יותר בנושא העובדים שלכם.

מוכנות להחלטות קשות

לעיתים אין ברירה ולא ניתן להימנע מהחלטות קשות כגון פיטורי עובדים. אם מיציתם את כלל האפשרויות העומדות לפניכם והחלטתם כי אין מניעה מכך, עליכם לקחת בחשבון שזה מצב שעשוי להתרחש ולנסות שלא להפוך אותו לטרגדיה או לכישלון אישי. גם הדרך לפטר עובד צריכה להיעשות ברוגע ולאחר מחשבה ומתוך הבנה כי מיציתם את כל יתר האפשרויות ואין ברירה אחרת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה