שיתוף

גיוס עובדים חדשים הוא סימן לכך שהחברה צומחת. עם זאת, בתחום משאבי האנוש, יש פוטנציאל לנזק במידה והגיוס לא יהיה מוצלח. גיוס שאינו מוצלח מתורגם להפסדי עלויות יקרות, לתחלופת עובדים שפוגעת במותג החברה ועשויה אף לפגום באווירה הכללית של העובדים.

גיוס אפקטיבי מתבצע בשימוש במינימום משאבים אשר מוביל למקסימום תוצאות, ועל הדרך משפר את מותג החברה למועמדים נוספים.

על מנת להימנע מטעויות גיוס ישנם 3 צעדים פשוטים, שאם תדבקו בהם החשיבה שלכם לגביי מטרת הגיוס והתהליך עצמו תשתנה ותכוון אתכם במידה רבה לבצע גיוס מוצלח.

להלן שלושת הצעדים:

הסתכלות לטווח הארוך

כשאתה מסתכל על גיוס מועמד לתפקיד, חשוב להסתכל על הטווח הארוך, מעבר לצרכים המידיים של החברה שלך. חברות פעמים רבות מגייסות בלחץ מועמדים שמתאימים לגיוס הנוכחי, ושוכחים להתכונן למה שצפוי בעתיד הקרוב. כאשר אתה מתפנה כבר לתהליך הגיוס על מורכבותו, משאביו ועלויותיו, רצוי להפיק את המרב מהתהליך היקר והמורכב, ולגייס אנשים שיתאימו לתכניות העתידיות של החברה, כמו גם ליעדיה הנוכחיים. מגייסים שמאמצים ראייה ארוכת טווח באשר לגיוס, מצליחים לגייס אנשים מקצועיים ומוכשרים, שימלאו את צרכי החברה הן בהווה והן העתיד, מה שמאפשר להם להימנע מגיוס מתמשך ותחלופת עובדים תכופה.

הסתכל על האדם שמולך

כאשר אתה מגייס, עליך להסתכל יותר מאשר על קורות חיים, גם על האדם עצמו. הכינו לעצמכם בטרם ראיונות העבודה, פרופיל של אותו מועמד אותו אתם מחפשים, שיתאים לחברה ולמשימותיה העכשוויות, כמו גם למשימות וליעדים הבאים שלה. התאמת המועמדים שאתם מראיינים לפרופיל המוגדר שהכנתם, תשפר באופן משמעותי את אפקטיביות הגיוס שלכם. פרופיל לדוגמה יכול להיות: אדם עם כישורים וידע בתחום פיתוח התוכנה, אולם גם בעל ניסיון בחומרה, במידה והחברה מתכננת לפתח גם חומרה בחודשים הבאים. גם תחומי הלימוד, הציונים הרצויים, ההמלצות והניסיון המוכח הדרושים של המועמד, צריכים להיכלל בפרופיל שהוכן מראש.

השבת מועמדים שנדחו

מועמדים שראיינתם בעבר ולא התאימו לפרופיל המועמד הקודם, עשויים להתאים לפרופיל המועמד הנוכחי. זה הזמן לסרוק את מערכת הגיוס שלכם, ולנסות לאתר מועמדים שפנו אליכם בעבר ונמצאו כלא מתאימים לפרופיל הספציפי. ייתכן וחלקן טרם מצאו עבודה או מעדיפים לעבוד בחברה שלכם, ומאחר וכבר עברו אצלכם סבב ראיונות, התהליך כעת יהיה קצר וממוקד יותר.

ישנם יתרונות רבים לחזור למועמדים שפנו בעבר. ראשית, התהליך כאמור יהיה קצר יותר הפעם ויחסוך לכם זמן ומשאבים. שנית, אם תמצאו את כל המועמדים הרצויים לכם במערכת, תוכלו לחסוך עלויות יקרות על פרסום מודעות דרושים חוזרות. היתרון השלישי מתייחס למיתוג החברה – חברה שחוזרת למועמדים שהתראיינו בה בעבר, מושכת מועמדים נוספים לפנות ולהתראיין לתפקידים בחברה. כך שמותג המעסיק משתפר, מה שמספק לכם ערך מוסף.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה