שיתוף

נושא האיזון בין חיי העבודה לבית הפך להיות מרכזי בעיקר בחמשת השנים האחרונות, כאשר מעסיקים המעוניינים לגייס ולשמר כישרונות, מאפשרים יותר ויותר גמישות במקום ובשעות העבודה, על מנת להצליח בכך.

עם זאת, למרות הניסיונות והרצון להגיע לגמישות אופטימלית במקום העבודה, העניין עדיין מאתגר מעסיקים רבים, ובתחום האיזון המיוחל יש חדשות טובות, וטובות פחות.

החדשות הרעות

הלחץ בעבודה עדיין בשיאו וגדול בהרבה ממה שהיה לפני כעשור, ומתורגם להפסדי פרודוקטיביות של עד 300 מיליארד דולר בשנה בחברות אמריקאיות. 70% מכוח העבודה האמריקאי עדיין "מנותק", לא מעורב מספיק ולא פרודוקטיבי במלואו.

סקר שנערך בשנת 2016 ע"י תשאול למדיניות ציבורית, שסקר 500 עובדים אמריקאים מצא, כי תשעה מתוך 10 מהם לחוצים מנושא הכספים האישיים שלהם. במיוחד אלו העובדים במשרה חלקית.

בסקר אף נמצא כי רק 52% מהנשים חשות שהן מרוויחות כראוי, בהשוואה ל -58% מהגברים.

CareerBuilder דיווח כי 2 מתוך 5 עובדים עלו משקל באופן משמעותי במקום העבודה הנוכחי שלהם, וכי עודף משקל נמצא באחוז גבוה, ביחס ישר למידת הלחץ במקום העבודה.

סקר של חברת OfficeTeam הראה כי בעוד ש- 63% מהמנהלים סבורים כי הם עושים מצוינת בתחום האיזון בין העבודה לבית, בפועל רק 34% מהעובדים חשים בכך.

החדשות הטובות

החדשות הטובות הן שסקרים מראים על אחוז ניכר של שיפור בנושא האיזון בין העבודה לבית בענפים מסוימים.
מחקר של Unify הראה כי 50% מעובדים מקצועיים ובעלי ידע חשים כי תחום האיזון בין העבודה לבית השתפר אצלם במהלך חמש השנים האחרונות.
מחקר של WorldatWork מצא כי 80% מהמעסיקים מציעים הסדרי עבודה גמישים או לוחות זמנים נוחים לעובדינם.
בסקר מעורבות עובדים של SHRM שפורסם השנה נמצא, כי 88% מהעובדים בארה"ב שהשתתפו בסקר דיווחו על שביעות רצון כללית מהעבודה הנוכחית שלהם – הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה במהלך 10 השנים האחרונות.

מה עוד חברות יכולות לעשות בתחום האיזון בין העבודה והבית לטובת העובדים?

לספק עמדות עבודה מרחוק

64% מהחברות להן יש תכניות לגמישות במקום העבודה, אין מדיניות רשמית או כתובה לכך. יש להגביר את המאמצים של החברות ולספק לעובדים שלהם סביבת עבודה נוחה ומצוידת טכנולוגית מהבית, כך שיוכלו לעבוד משם.

לספק תקשורת נוחה לעובדים מהבית

יש לצייד את אותם עובדים בטלפון נייד מתקדם, בראוטר ואפשרויות גלישה מהירות, במחשב עם תוכנות מתאימות לעבודה, כך שיוכלו לתקשר בקלות ובנוחות עם המנהלים שלהם והקולגות למשרד, בזמן שהם עובדים מהבית.

להשאיר את העובדים מעודכנים

יש להקפיד ולעדכן את העובדים בנושאים החשובים והקריטיים בחברה, בזמן אמת, גם כאשר הם עובדים מרחוק. זה יכול להתבצע בשיחות ועידה, במיילים, בווידאו קונפרנס, וכד'. חשוב לא להתעלם ולא לשכוח אותם כיוון שהם לא נוכחים באופן פיזי במשרד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה