"כיום כל אחד יכול להגדיר עצמו יועץ בטיחות אש גם אם אין...

"כיום כל אחד יכול להגדיר עצמו יועץ בטיחות אש גם אם אין לו ניסיון"

הדברים נאמרו בכנס השנתי של ארגון ממוני הבטיחות, על-ידי נציג כבאות והצלה. באירוע פורטו יעדי הארגון עד סוף 2012

שיתוף

השבוע התקיים הכנס השנתי של ארגון הממונים על הבטיחות, בנוכחותו של יו"ר סיעת העבודה בכנסת ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג.

במהלך האירוע פירט יו"ר הארגון יהודה אביצור, את הפעילות המתוכננת לחצי השנה הקרובה, ובכללה יציאת משלחת בינלאומית לתערוכה בסין באוקטובר 2012; משלחת דומה לתערוכה בפריז בדצמבר הבא; הקמת אתר אינטרנט והפקת סמינר מקצועי לממוני בטיחות והמשך פעילות לקידום נושא ביטוח אחריות מקצועית.

עוד דובר על ניסיונות עתידיים לקדם קבלת אישור סופי ללימודי תואר ראשון בבטיחות ובבריאות בעבודה.

"הטיפול בנושא הבטיחות בעבודה הוא קריטי", אמר באירוע ח"כ הרצוג. "אם הפתרון לא ימוצה במסגרת המפגשים עם שרי האוצר והתמ"ת, אזי יימצא פתרון באמצעות חקיקה שתאפשר לממונה הבטיחות לעשות ביטוח מקצועי".

יורם אלעזרי, מפקח עבודה ראשי העומד בראש מינהל הבטיחות והבריאות בתעסוקה, במשרד התמ"ת, אמר כי הם פועלים גם לקדם זיקה בין המחלקות לרישוי עסקים כך שאי עמידה בנושאי בטיחות תוביל לשלילת רישיון העסק או אי קבלת רישיון חדש.

 

בטיחות בעבודה

מתוך הכנס (צילום: המוסד לבטיחות ולגיהות) 

יש עשן בלי אש

ישראל שרייבמן ממלא מקום מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות הוסיף כי "יש ערך עליון בעיסוק בבטיחות, ערך הנוגע להצלת חיי אדם. העיסוק בבטיחות הוא לא עוד עיסוק כמקובל בתחומי עיסוק אחרים.

טפסר חיים תמם סגן נציב כבאות והצלה ציין כי אחת הבעיות הגדולות שלא נפתרו היא ההגדרה מיהו יועץ בטיחות אש, מה הכישורים וההכרה שעליו לעבור. "כיום אין הגדרה וכל אחד יכול להגדיר את עצמו מבלי שיש לו מספיק ידע, ניסיון והשכלה כיועץ בטיחות אש", התריע תמם. "הנושא נמצא במחלקה המשפטית של נציבות כבאות והצלה. אחת הבעיות הקשות הקשורות לנושא בטיחות היא שמירה נאותה על תחזוקת המערכות. לא אחת נתקלנו בבניינים שבהם התחזוקה במצב קשה, מערכות המים מהספרינקלרים מנותקות, מערכות לשחרור עשן לא עובדות, גלאי עשן שלא מתפקדים ועוד. רוב הבעיות הם בבנייני מגורים כאשר בתעשייה ובבנייני מסחר המצב טוב בהרבה. אנחנו רוצים לקבוע, תקינה אשר תגדיר ותחייב את ההתקנה והתחזוקה של מערכות גילוי, מערכות מתזים, מערכות שחרור עשן, מערכות לחץ והגנראטור.

יהודה אביצור, הממונה על הבטיחות של בית החולים ברזילי באשקלון ויו"ר ארגון הממונים על הבטיחות אמר כי על הארגון להתוות כיוון ברור לפעולות של הארגון, באמצעות תוכנית כוללת".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה