שיתוף

כשאתם מביטים בסביבת העבודה שלכם, נסו לראות כמה עובדים "דבוקים" למסך המחשב שלהם. כמה מהם אוכלים צהריים ליד שולחן העבודה? האם חדרי המנוחה ריקים? אם התשובות לשאלות אלו "כן", זה אומר שהעובדים שלכם לא לוקחים מספיק הפסקות והם שוחקים את עצמם.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי חטיבת העסקים של Staples, הראה, כי העובדים עובדים שעות ארוכות יותר (70% עובדים יותר מ -40 שעות בשבוע בעבודה), אך לוקחים פחות הפסקות מאשר בעבר. מגמה זו מעכבת ללא ספק את אפשרויות הצמיחה של העובדים, ופוגעת בפרודוקטיביות שלהם. בנוסף, המגמה המתמשכת הזו תשפיע בסופו של דבר על בריאות העובד, על רמות הלחץ הנפשי שלו ויכולה לגרום לבעיות שימנעו ממנו יכולת להמשיך לעבוד.

מה תורם למנטליות של "עובדים תמיד" המונעת מעובדים לקחת הפסקה? תוצאות הסקר הראו כי מחצית מהעובדים אינם מרגישים שהם יכולים לעזוב את שולחן העבודה שלהם כדי לקחת הפסקה, כאשר אחד מכל ארבעה טוענים שתחושת אשמה היא הגורם לכך, וכי עומס העבודה אינו מאפשר להם. הדבר מבציע על כך שיש צורך לשנות את מדיניות החברות בנושא ההפסקות.

אמנם לא תוכלו להכריח עובדים לקחת הפסקה, אך בהחלט תוכלו לבנות תרבות ידידותית להפסקות במקום העבודה, באמצעים שונים שיעודדו עובדים לנשוט את שולחן העבודה למשך שעה ביום ולעוד מספר דקות פה ושם. כך העובדים יוכלו להטעין ולחדש את האנרגיות שלהם וישמרו על בריאותם לאורך זמן.

אילו צעדים תוכלו לנקוט כדי ליצור תרבות מעודדת הפסקות? זה הרבה יותר קל ממה שאתם חושבים.

נוחות ועיצוב הם המרכיב העיקרי לכך. חדרי הפסקות/מנוחה ייעודיים מעוצבים ומאובזרים במתקני הרגעה כגון: כסאות נוח, מיטות, מחצלות, טלוויזיה, מוזיקה וכד', בהחלט יעשו את העבודה. יש לשלב בחדרי ההפסקות ריהוט נוח למנוחה ופינות מזמינות לעובדים שישבו יחד, ישוחחו על היום שלהם ויוכלו גם לשבת בנפרד, להאזין למוזיקה באמצעות אזניות אישיות, או לצפות בטלוויזיה.

חדר כושר בחברה או מנוי לחדר כושר בקרבת מקום, ידחוף את העובדים להשתמש בו ולצאת להפסקה מהעבודה לצורך התעמלות. דבר שגם ישפר את הבריאות הפיזית והמנטלית שלהם.

פינות קפה עם מזון בריאות, חטיפים, ממתקים ופינוקים שונים, שיהיה מזמין לעובדים וידחוף אותם להגיע לשם ולקחת לעצמם חטיף או משקה אנרגיה, יכול לעודד אותם גם כן לעשות יותר הפסקות.

אמצעי נוסף לעידוד הפסקות צהריים, היא מדיניות בחברה בה המנהלים והעובדים יוצאים לאכול יחד, במסעדות או בחדר האוכל של החברה במידה וקיים. המדיניות הזו "תאלץ" את העובדים לקום מהכסא ולצאת להפסקת צהריים ארוכה יחד עם המנהלים. בהפסקה הם יוכלו לאכול, לשתות, להתרענן, לשוחח עם הצוות ולנוח. המדיניות הזו תייצר אצלם הפסקה מחייבת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה