יישום הרפורמה החל – וברכבת ישביתו מהערב גם את רכבות המטענים

יישום הרפורמה החל – וברכבת ישביתו מהערב גם את רכבות המטענים

מנכ"ל הרכבת הורה אמש להיערך להכנסתם של עובדי קבלן למתחמי המוסכים, בהתאם להסכם הרפורמה שגובש

שיתוף

הסלמה בדרום? בינתיים דומה שההסלמה האמיתית היא (שוב) ביחסי העבודה בין ועד עובדי רכבת ישראל להנהלה ולשר התחבורה.

ועד העובדים הודיע היום (ג') אחה"צ כי ישבית לא רק את עבודות הפיתוח כפי שעשה בסוף השבוע שעבר, אלא גם את פעילות רכבות המשא והמטענים.

סיר הרותחין בין הצדדים החל מבעבע שוב בתחילת השבוע הנוכחי ועוד יותר היום, כאשר מנכ"ל הרכבת הורה להיערך להכנסתם של עובדי קבלן למתחמי המוסכים. זאת במסגרת מה שסוכם כחלק מהרפורמה עליה הכריז השר כץ זה מכבר.

בהסתדרות ובוועד העובדים, כך הם טוענים, החליטו להבליג ולהמתין לרגיעה ביטחונית בלחימה בדרום, ולא להגיב למה שהם מכנים "צעדים דורסניים וחד-צדדיים של ההנהלה". היום, משהושגה רגיעה בירי הטילים, הוחלט לדבריהם לנקוט ב"צעד מידתי" ולא לפגוע בציבור הנוסעים.

תנועת רכבות המטענים, עם זאת, תופסק כבר מהערב, כאשר עובדי החברה הונחו להבטיח את הגעתם של רכבות מטענים הנושאות חומרים מסוכנים ליעדן.

אבי אדרי , יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: הנהלת החברה ממשיכה בשלה, פועלת באופן חד צדדי להכנסת עובדי קבלן למוסכי הרכבת, ממשיכה לפגוע בעובדים וממשיכה לפעול בכל דרך אפשרית לממש את  תוכנית ההפרטה ולהביא לפגיעה בציבור העובדים. אנו קוראים להנהלה לשוב לשולחן המו"מ ולהפסיק לנקוט פעולות המסלימות את מערכת יחסי העבודה.  למרות שההנהלה מנסה לגרור אותנו לפגיעה בנוסעים או ממשיכים בשלב זה לגלות אחריות כלפי ציבור הנוסעים  ותנועת הרכבות תמשך כסדרה. אנו מקווים ששר התחבורה וההנהלה יתעשתו ולא יגררו אותנו לצעדים שיפגעו בציבור ".

 

רפורמה מקיפה

בתחילת השבוע שעבר הכריז שר התחבורה על שינוי מבני מרחיק לכת בחברת רכבת ישראל, ולפיו יוקמו שלוש חברות בת שיטפלו בתחזוקה, במטענים ובפיתוח העסקי של הרכבת.

לדברי השר, ההנהלה כבר משתפת פעולה עם הצעדים שכבר החלו, וכבר גובשו הסכמות עקרוניות לקראת רפורמה מקיפה ברכבת ישראל.

לפי אותן הסכמות, עובדי הרכבת יתחזקו את כל הקרונות החדשים שצפויים להגיע בקרוב לישראל, וכך גם 70% מהציוד שקשור לפרויקט החשמול העתידי ברכבת. חברת בומברדיה הקנדית תתחזק רק את הקרונות הישנים ו-30% מהציוד של פרויקט החשמול. באופן הזה, ביטחונם התעסוקתי של העובדים והעבודה המאורגנת ברכבת מובטחים לשנים רבות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה