מי שונא/ת יותר את העבודה – נשים או גברים?

מי שונא/ת יותר את העבודה – נשים או גברים?

סקר חדש, שהקיף 1.1 מיליון נסקרים, מראה כי הגברים שונאים את העבודה יותר מהנשים חרף העובדה שהם משתכרים יותר מהן

שיתוף
יחס למקום העבודה

היינו מצפים שנשים ישנאו יותר את העבודה כי עובדתית: נשים מרוויחות פחות מגברים. היינו מצפים שנשים יסבלו יותר בעבודה כי עובדתית, נשים נתקלות במקרים קשים כגון: אפליה על רקע הורות/הריון, הטרדה מינית וכיו"ב.

היינו מצפים שנשים ישנאו יותר את העבודה כי מעבר לכך שהן עובדות בדיוק כמו הגברים בעבודה, הן עובדות יותר בבית (גם אם יש להן עוזרות, הן מעורבות יותר בחיי המשפחה, גידול ילדים וטיפול בהורים). סדר יומה של האישה הוא עמוס יותר, תובעני יותר, היא נדרשת ליותר ומקבלת בסופו של יום – פחות.

לכן, כשתוצאותיו של סקר חדש התפרסמו באתר Monster Thinking, לא מעט אנשים, גם כמובן נשים, הרימו גבה למשמע התוצאה: גברים שונאים יותר את העבודה!

חברת Brandwatch Analytics ערכה בארה"ב סקר שבו השתתפו 1.1 מיליון עובדים, כולם בעלי חשבון טוויטר. הסקר, שנערך לאורך שנה, בחן את התגובות שאותן התבקשו חברי הרשת לציין כלפי העבודה שלהם: אהבה או שנאה.
מהסקר שלפנינו עולה כי:

חרף העובדה שבטוויטר יש יותר גברים מנשים, נשים היו הרבה יותר דומיננטיות בסקר הנוכחי הן בקבוצת השונאים והן בקבוצת האוהבים.

אוהבים את העבודה: 67% מקרב חברי טוויטר שצייצו כי הם אוהבים את העבודה שלהם היו נשים לעומת רק 33%.

שונאים את העבודה: 61% מקרב שונאי העבודה היו נשים לעומת רק 39% הגברים.

לא צריך תארים על גבי תארים בפסיכולוגיה כדי לזהות שנשים הרבה יותר: מודעות, ברורות ומוכנות להכיר ביחס שלהן למקום העבודה. לא צריך תארים בפסיכולוגיה כדי להבין שיש קשר, כזה או אחר, בין רמת המודעות של העובד ליחסו לעבודה לבין רמת שביעות רצונו.

ברור לנו כי נשים מוכנות יותר מגברים להסתכל פנימה ולשאול את עצמן: האם אני אוהבת או שונאת את העבודה שלי? השאלה הזו, קשה ככל שתהיה, יש בכוחה לסייע במציאת פתרון: שיפור תנאי העבודה, תיקון יחסים קשים, מעבר למחלקה אחרת, הסבת תפקיד או מעבר למקום עבודה טוב יותר. ואז כאמור הסיכוי לאהוב את העבודה – גדל פלאים.

סקר זה מצטרף לשורה של סקרים שמלמדים אותנו שהקשר בין תגמול כלכלי לאושר במקום העבודה אינו חד משמעי ובוודאי שאינו קונצנזוס. מי שמשתכר יותר לא בהכרח מרוצה יותר!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה