יו"ר ועד עובדי מס הכנסה: אפשר להילחם בהון השחור אם יגידלו את...

יו"ר ועד עובדי מס הכנסה: אפשר להילחם בהון השחור אם יגידלו את התקנים

"הכנסות המדינה היו גדלות אם היו יותר מפקחים" אומר יו"ר וועד עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, ואדים אבנשטיין בראיון מיוחד ל HRus

שיתוף
ימי מחלה
ימי מחלה

עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין קיימו בימים האחרונים "אספות הסברה לעובדים", לקראת המשא ומתן על הסכם השכר של עובדי האגף שיחל לאחר החגים בחודש אוקטובר.
העובדים דורשים עלייה בשכר ותוספת תקנים בעקבות עשרות המטלות החדשות אותם הם נדרשים לבצע. "מחייבים אותנו ללמוד נושאים חדשים כל שני וחמישי כדי לתת מענה מקצועי לשינויים", מדגיש ואדים אבנשטיין, יו"ר וועד עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין בראיון מיוחד ל-HRus .

בין השאר מדובר על תוספת מטלות בגין חובת הדיווח המקוון, שהוטל במחצית 2010 על עסקים. "אנחנו לחלוטין לא מתנגדים להטמעת שיטות עבודה חדשות, אבל סבורים שמדובר בעניין מורכב הדורש לימוד ומחייב תגמול הולם" מציין אבנשטיין. יודגש כי גם וועדה מקצועית של רשות המיסים בראשות אמנון לוונטל, קבעה כי יש לתגמל את העובדים העוסקים בנושא הדיווח המקוון של העסקים.

נושאים אחרים אותם מעלה אבנשטיין קשורים לשיטות החישוב החדשות של חברות העוסקים בקידוחי גז, בעקבות המלצות וועדת שישינסקי להטיל מס על רווחי הון על חברות אלו. חברות הקידוח מחויבות  להגיש דו"ח נפרד על כל קידוח. לדברי אבנשטיין, "מס הכנסה מטפל ב-8.5 מיליון תיקים מהם רק 3% מבוקרים, תשואת מס של שעת עבודה של מפקח היא 100 אלף  שקל". כל אחד מהמפקחים מכניס לקופת המדינה מיליון וחצי שקל בממוצע לחודש. "הכנסות המדינה היו גדלות אם היו יותר מפקחים" אומר אבנשטיין ומוסיף כי "תוספת תקנים תאפשר גם להילחם בהון השחור".

יו"ר ועד עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין מדגיש כי הנהלת רשות המיסים רואה עין בעין עם העובדים את הבעיות, וכי הוא מעודד מהתבטאויות האחרונות של מנהל רשות המיסים. "ההנהלה היא שותף מלא לדרישות העובדים ואנחנו מדברים באותה שפה", מציין אבנשטיין.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה