טעויות נפוצות בגיוס ברשתות חברתיות

טעויות נפוצות בגיוס ברשתות חברתיות

הטעויות הנפוצות בגיוס עובדים ברשתות חברתיות נובעות לרוב מתפישה שגויה. איך נמנעים מטעויות בגיוס עובדים ברשת החברתית?

שיתוף
גיוס במדיה החברתית

גיוס במדיה החברתית

נכון שברשתות החברתיות קל להפיץ מידע ויראלי להמון אנשים, כאן ועכשיו. וזה בחינם. אך אין זה אומר שצריך לנצל את האפשרות הזו. העובדה שהרשת מאפשרת לכם להגיע לכולם לאו דווקא מחייבת אתכם. מה שוקרה בסופו של דבר זה שמודעות רבות זוכות לחשיפה גדולה אבל היא היא לאו דווקא מגיע לקהל היעד הנכון.

בגיוס טאלנטים ובעלי מקצועות ליבה, הדגש הוא על איכות ולא על כמות ומילת המפתח היא מיקוד ודיוק. עדיף לעבוד קשה ולמצוא קומץ של מהנדסי מזון עם ניסיון בתכנון מפעל מזון העומד בתנאי היצור הנאותים, ובעל היכרות עם הובלת מפעל מזון בתהליך הוצאות תקנים כמו GMPאו HACCP, ולהגיע לעשרות מועמדים בלבד. זאת לעומת הפצה מיידית של המודעה ברחבי הרשת כדי לוודא שהיא תזכה בחשיפה של אלפי גולשים.

הכמות והמהירות נותנת לנו המגייסים תחושה של הצלחה ושל עשייה בזכות לייקים ושיתופים רבים. יש מאות או אלפי צפיות במשרות, המובילות לקבלת מבול קורות חיים, שאינם רלוונטיים בעליל.

אתר Recruitment Buzz אסף טיפים לגיוס נכון ויעיל ברשתות החברתיות:

הטון ברשת החברתית הוא שונה. קצר יותר, קצרני, ענייני, קליל וזורם. מומלץ לא להיסחף לשם

נכון שהוואטסאפ לימד אותנו לדבר אחרת עם הילדים ובני הזוג? אייקון אחד של סמיילי במקום שלום, בוקר טוב או יום מוצלח. גם הרשת החברתית לימדה אותנו להיות קלילים יותר, זורמים יותר, פחות רשמיים. הרבה תמונות (כי תמונה אחת שווה אלף מילים). מעט מילים (כי מי שכותב הרבה הוא "חפרן").

זה בסדר לשנות את הטון כשפותחים כרטיס אישי ולפעמים גם בכרטיס המקצועי אפשר להיות רשמיים פחות, אך אסור לתת לשינוי הטונים להשפיע על תהליך הגיוס ולפגוע בו. מודעת הדרושים שאתם מפיצים ברשת צריכה להיות מקצועית, עניינית, מפורטת, בלתי מתפשרת, עמוסה בטרמינולוגיה מקצועית ופרטים רלוונטיים עד הסוף. הציגו ברשת מודעות דרושים איכותיות שמשקפות נאמנה את התרבות הארגונית שלכם, את התפקיד הספציפי והגדירו בפרוטרוט איזה סוג של עובד/ת אתם מחפשים ומה לא.

אי הדיוק וחוסר הירידה לפרטים ספציפיים, לרבות פרטים יבשים (מיקום המשרה, שעות העבודה, האם מדובר בגיוס לתחילת עבודה מידית וכיו"ב), וכמובן אי ירידה לפרטים בנושא ידע, כישורים, ניסיון מעשי – כל אלה מביאים לכך שמועמדים טובים לאו דווקא מתחברים למודעה, ואילו מועמדים לא רלוונטיים חושבים שהם מתאימים או שהם פשוט מנסים. מה יש להם להפסיד?

אל תהיו אגרסיביים

הרשת החברתית היא פלטפורמה שנועדה לחבר בין אנשים וארגונים בין אם הייתה הכרות קודמת או שזו נוצרת כאן ועכשיו. הנושא המרכזי והמהותי שמאפיין את הרשת החברתית הוא קשר. קשר ארוך טווח. קשר עם ערך מוסף. קשר הדדי.

בעולם הזה אין עוד מקום למודעות פרסומיות אגרסיביות כמו מודעת דרושים הקוראת למועמדים בצורה הבאה:

• הירשמו עוד היום.

• להגשת קורות החיים יש לפנות לאתר הבית, לחצו כאן.

• השאר פרטים ונציגנו ישוב אליך בתוך 24 שעות.

כל הססמאות והמסרים האלה, שנועדו להפעיל לחץ על הגולש להגיב כאן ועכשיו למודעה שלכם, הם מודעות שמשדרות "זבנג וגמרנו". אלה מסרים שאומרים למועמד: אנחנו רוצים לאייש כעת משרה וזה מה שאנחנו עושים. וזה אולי נכון אבל זו לא השפה של הרשת החברתית.

ברשת החברתית יש הדדיות: אנחנו חברים שלכם ואתם חברים שלנו. אנחנו עושים לכם לייק, ואתם עושים לנו לייק. אתם מצטרפים לרשימת החברים או העוקבים ואנחנו מספקים לכם מידע מעניין ומאפשרים לכם הצצה לחיי הארגון (מטרות עסקיות, אירועי חברה, חדשות על מוצרים חדשים, שירותים חדשים… משרות מעניינות וייחודיות).

הטון צריך לשדר "בואו הצטרפו אלינו. אנחנו כארגון רוצים לשתף אתכם. אולי גם תמצאו אצלנו בית" במקום "יש לכם יממה להגיש קורות חיים".

גיוס ברשת החברתית היא אינה משימה חד פעמית, מידית, אד-הוק. היא יצירת קשרים ארוכי טווח עם אנשים שאולי מתעניינים או יתעניינו במשרה ו/או מחוברים לאנשים שעוסקים בתחומים מקצועיים שמעניינים את הארגון.ההתנהלות ברשת החברתית מטרתה ליצור נטוורק, שיח פתוח, שיתוף… ולכן אין עוד מקום לדפוסי מכירה אגרסיביים חד צדדיים.

הרשת החברתית היא לא כלי חד פעמי

הרשת החברתית היא איננה מכשיר שמחפשים אותו רק כשצריך לעשות בו שימוש (כמו פטיש שיכול לשכב במגרה שנה מבלי שיעשה בו שימוש עד שמישהו יזדקק לו במקרה). אתם כמגייסים לא יכולים לפתוח עמוד רק כדי לאייש משרה או להיכנס ולהפיץ מודעה אד הוק ובה להפנות גולשים מיד לאתר הבית או לממשק הגיוס לשם המשך התהליך.

המועמדים שפגשו אתכם בפייסבוק מצפים להמשיך לראות אתכם שם. זו לא נקודת מפגש חד פעמית עבור המועמדים!

וזה אומר שצריך לטפטף מידע על משרה, במקרה שהגדרו המשרה עודכנו או שהמשרה כבר אויישה). שם צריך להודות לכל מי שפנה ולעדכן בתהליך באופן שוטף. צריך להמשיך לעשות שימוש ברשת החברתית לעדכון מועמדים שהתקבלו ואלה שנשרו (להסביר להם למה לא התקבלו או מדוע נעצר התהליך? מה הם יכולים לעשות בעתיד אם ירצו להגיש מועמדות? להפנות אותם למשרות אחרות שאולי יהיו רלוונטיות…).

הרשת החברתית היא איננה בר הכרויות פיק-אפ-בר, שם דברים רק מתחילים. זוהי הפלטפורמה שבה המועמדים שלכם נמצאים, משם הם שואבים מידע ושם הם בונים קשרים אישיים ומקצועיים. זה הפלטפורמה שלהם לתקשר ולכן, מי שרוצה לגייס עובדים בצורה אפקטיבית לטווח הארוך, חייב להפסיק לראות ברשת החברתית כלי חד פעמי.

עוד על חדשות ומגמות בגיוס ברשתות חברתיות – בכנס הגיוס השנתי 2015. לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה