מיקרוסופט דורשת מתן חופשה בתשלום לעובדי הספקים העובדים עמה

מיקרוסופט דורשת מתן חופשה בתשלום לעובדי הספקים העובדים עמה

ענקית המחשבים הודיעה כי תחייב ספקים רבים לתת חופשה בתשלום לעובדיהם הנותנים למיקרוסופט שירות | הסיבה: "אי שוויון בהכנסה ואתגרים הניצבים בפני אנשים עובדים ומשפחות"

שיתוף

מיקרוסופט הודיעה לאחרונה שתדרוש ממגוון רחב של ספקים להקצות לפחות 15 ימי חופשה בתשלום בכל שנה עבור עובדים שלהם המספקים למיקרוסופט שירות. זאת, לצורך טיפול בבעיות בריאות אישיות או של בני משפחה, לידה, שירות צבאי של העובד או של בן משפחתו, וכן סיבות אישיות נוספות.

מדובר בבשורה של ממש עבור עובדי הספקים, הממחישה את מודעות חברת הענק לכוחה העצום וליכולת השפעתה על הנעשה בחברות אחרות עמן היא מתקשרת, תוך שימוש בו למטרות חברתיות וסוציאליות מבורכות עבור עובדים שהיא כלל אינה מעסיקה. בראד סמית', סגן נשיא מיקרוסופט ויועצהּ המשפטי, ציין שיחות כי הרקע למהלך הנו אי שוויון בהכנסה ואתגרים הניצבים בפני אנשים עובדים ומשפחות.

סנונית ראשונה?
תחת המדיניות החדשה יינתן כאמור דגש על מינימום של 15 ימי חופשה בתשלום בכל שנה, שיוכלו להיות מורכבים גם מ-10 ימי חופשה בתשלום נוסף על 5 ימים משולמים בגין היעדרות מפאת מחלה. הכללים החדשים יהיו תקפים בנוגע לספקים שמעסיקים 50 עובדים ומעלה ברחבי ארה"ב, עבור עובדים שהועסקו במשך למעלה מ-9 חודשים (כ-1,500 שעות), ואשר מבצעים 'עבודה משמעותית' עבור מיקרוסופט. החברה תפעל כדי להטמיע את השינויים במדיניות החופשה בתשלום במהלך 12 החודשים הקרובים.

לדברי מיקרוסופט, נקיטת צעדים אלה תמקד את משאביה בעשיית עסקים עם חברות אשר חולקות עמה את ההתחייבות לספק הטבות חזקות מסוג זה לעובדיהן. כך יוצרת החברה מצב חדש שבו חברה המקבלת שירותים מחברה אחרת משפיעה ישירות על נושאי משאבי אנוש אצל נותנת השירות.

צרכנות מודעת תופסת תאוצה במהלך השנים האחרונות בעולם המערבי, ובכלל זה בישראל, והיא יוצאת בקריאות לחרם צרכנים על חברות הפוגעות בזכויות אדם, בערכי סביבה ובבעלי חיים. יש להניח כי מהלך זה של מיקרוסופט יעלה את קרנה בקרב ציבור הצרכנים, וייתכן שזוהי הסנונית הראשונה בקרב תאגידי הענק האמריקאים להעלות את המודעות לשמירה על זכויות עובדים.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה