שיתוף

אחד המרכיבים בשלל המשימות של ממנהלי משאבי האנוש הוא נושא קליטת העובדים.

בכל תקופה יש חשיבות רבה לשליטת העובדים אבל מאז שפרץ משבר הקורונה ואילץ את הארגונים לשלוט עובדים מרחוק, הפכה סוגייה זו לאחת הסוגיות המרכזיות בעבודתו של מנהל משאבי האנוש.

לעת עתה נראה כי בשנת 2021 תהיה חווית קליטת העובד לנושא שיתפתח וישתנה על פני הזמן.

על כן, חשוב מאוד שארגונים ישפרו את גישתם בנושא חווית הקליטה מרחוק, כדי להבטיח שעובדים חדשים יוכלו ליצור קשרים משמעותיים בתוך הארגון, להתחבר לחזון ולמטרות של הארגון ובאופן כללי להקלט היטב בארגון.

כדי לשפר את חווית הקליטה של עובדים חדשים (מרחוק) כדאי שכל מנהל משאבי אנוש ייקח בחשבון 3 שאלות חשובות:

1 האם הארגון יכול ליצור חוויית קליטה בארגון שתהיה וירטואלית. ואם כן, איך ניתן להבטיח שחוויה זו תהיה מוצלחת באותה מידה כמו חוויה שאינה וירטואלית, ותאפשר לעובד החדש ליצור קשרים בתוך הארגון.

2 האם הליך הקליטה של עובדים חדשים בארגון מאפשר להם ליצור רשת קשרים באופן שמנהלי גיוס יוכלו ללמוד מכך ולהפיק לקחים בטווח הקצר והארוך כאחד.

3 האם מנהלי משאבי האנוש ממשיכים כל הזמן להקשיב לעובדים החדשים גם לאחר יומם הראשון בעבודה.

אחד האלמנטים החשובים בתוכנית קליטה מרחוק זריזה, הוא משוב תכוף וספציפי ממנהלים ועובדים, שעובדים בשיתוף פעולה הדוק עם העובדים חדשים. האם מנהל משאבי האנוש אכן מתייחס למשוב ממקורות אלה.

יצועים – מניעים את הציפיות החדשות שלך.

סוגייה מסוג אחר היא נושא איכות הביצועים והאם הם עומדים בציפיות החדשות. במהלך 2020 חל שינוי דרמטי ששיבש את סדרי החיים של הארגון כולו ויצר אי וודאות לגבי העתיד בכל הקשור לסביבת העבודה של היום שאחרי המשבר.

כתוצאה מכך סובלים עובדים רבים מאי בהירות לגבי ציפיות הארגון מהם, כאשר בד בבד, בחלק מהארגונים נוצר אילוץ להפחית אחריות מעובדים (בשל הצורך להפחית בשכרם).

כל מה שקשור לתקשורת ושיתוף פעולה הפך קשים יותר, לאור העובדה שרובו של כוח העבודה עבר לעבודה מהבית.

כעת, לאחר תום המשבר, סביר להניח שיוור מצב בו חלק מהעובדים יחזרו לעבוד במשרד, חלק ישארו לעבוד מביתם לתמיד וחלק ישלבו עבודה מהבית ומהמשרד. המצב הזה מציב בפני מנהלי משאבי האנוש אתגרים חדשים לגבי כל שיטות וצורות ההעסקה.

כך או כך, כעת יותר מאי פעם, מנהלים צריכים להעצים את העובדים, להתמקד ביעדים וביצועים ולארגן מחדש את סדרי העדיפויות.

כמו כן יש להציב יעדים שהם יותר קצרי טווח. ארגונים יאלצו לבצע את ההתאמות הנחוצות לשם כך, ככל שהשנה תתקדם ודברים שוב ישתנו – הפעם לטובה.

בשורה התחתונה, הנושא של ניהול הביצועים ידרוש במהלך 2021 הרבה מאוד תמיכה ומנטורינג מצד המנהלים, ועל כולם יהיה להסתגל ולתכנן קדימה כדי להשיג שיפור מתמיד.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה