חבר מביא חבר – גם ברשת!

חבר מביא חבר – גם ברשת!

ראיון בלעדי עם איילת רוט, משנה למנכ"ל היי קפיטל - לפתרונות ניהול משאב אנושי והפיכת תהליכים ליעילים ואפקטיביים

שיתוף
כח אדם
איילת רוט היי קפיטל

איילת רוט, שהצטרפה להיי קפיטל ב-2005 , בריאיון בלעדי על פתרונות לניהול הון אנושי, למערכת HRus לקראת הכנס חדשנות בטכנולוגיית HR שיתקיים ב-2 במאי במלון דיויד אינטרקונטיננטל בת"א.

היי קפיטל מספקת פתרונות טכנולוגיה, ייעוץ וניהול משאבי אנוש עם התמחות ב-5 הדיסציפלינות: פתרונות אבחון וגיוס, הדרכה ולמידה, ייעוץ ופיתוח ארגוני, טכנולוגיות גיוס באמצעות חברת Talent Systems ורווחה ואיכות חיים.

 

אלו כלים אתם מביאים לעולם ה-HR?

אנחנו מביאים שלל פתרונות כשהדגש הוא לא על הפתרון אלא על התאמתו לצרכי הלקוח. אנחנו צוות של מומחים שמנהלים תהליכי HR בארגונים המביאים ניסיון רב, מתודולוגיות ושיטות מבוססות ידע חוצה שוק. אנחנו מאמינים גדולים של מדידה ומובילים הטמעת אינדיקטורים מתקדמים. אחת הדוגמאות היא מדד היי קפיטל המספק לארגונים נתונים על מגמות בשוק הגיוס בישראל המבוסס על נתוני אמת של חברות מובילות במשק. כל מנהל רוצה לדעת איך הם ביחס לשוק ועבורם הידע הזה הוא בסיס להשוואה ומקור ללמידה ושיפור.

 

מדד היי קפיטל שסיכם את שנת 2011 הצביע על מקור "חבר מביא חבר" כמקור מוביל האחראי על 33% מהגיוסים. מהן התמורות המרכזיות שחלו בתחום זה בארגונים?

"חבר מביא חבר" תמיד היה מקור גיוס שארגונים ראו אותו כחשוב ואסטרטגי. ארגונים השקיעו בו כי הם האמינו (ובצדק) שהעובדים שלהם מכירים את הארגון מספיק טוב כדי לדעת מי מבין חוג המכרים שלהם ישתלב בצורה טובה בעובדה ומהצד השני לעובדים יש מעגל חברים רלוונטי לארגון. הבאת "חבר" לארגון היא גם אמירה של גאווה והיא מצביעה, יחד עם מדדים נוספים, על בריאות ארגונית.

לאורך השנים ארגונים התלבטו בסוגיות רבות סביב תכנית "חבר מביא חבר" בארגון. השאלה הבסיסית היא האם לתגמל או לא. יש ארגונים הגורסים שלהביא חבר זו זכות והם אינם מתגמלים על כך. ארגונים מתגמלים מתלבטים כיצד להפוך את התגמול לאטרקטיבי עבור העובדים וכזה שמכך שהוא יניע לפעולה. יצירתיות רבה הושקעה בבחירת ההוקרות לעובדים, ביצירת תחרויות פנים ארגוניות ועוד. לצד זה אחד האלמנטים המשמעותיים בתחום "חבר מביא חבר" הוא התקשורת עם העובדים סביב הגשת המועמדות. עובד מצפה (ובעיקר החבר שלו מצפה ממנו) לקבל פידבק על סטאטוס הגשת המועמדות. ארגונים משקיעים הרבה בתקשור המשרות הפתוחות ובתקשור סטאטוס המועמדים.

כאן נכנסת לתמונה הטכנולוגיה. טכנולוגיה טובה מאפשרת בקלות לקבל חיווי על הגשת המועמדות, עדכונים למועמד ולעובד המפנה בשלבים שהארגון חפץ בהם, ייצוא אוטומטי של משרות לפורטל ועוד.

 

וכיצד משפיעה מהפכת הגיוס ברשת על מקור זה?

הרשתות החברתיות תופסות מקום של כבוד בחייהם של רבים ומגמה זו מתעצמת כככל שהזמן חולף. דור ה Y  לדוגמה הוא דור ש'חי ונושם' ברשת. מי שרוצה לגייס אותו לעבודה צריך לפגוש אותו שם.  אבל לא רק דור ה Y. כל אחד מאיתנו מרושת בלינקדאין, טוויטר או פייסבוק במעגל קשרים כזה או אחר. 

בראיה של "חבר מביא חבר" ה- wall  של כל עובד הוא לוח דרושים פוטנציאלי לחברים ומכרים. בחברת הבת שלנו Talent-Systems פתחנו אפליקציה לגיוס ברשתות הנקראת SNR המיועדת בדיוק בשביל זה: לנהל בקלות ובפשטות את פרסום המשרות בפרופילי העובדים, הקבוצות הרלוונטיות ודפי החברה, ולאפשר לארגון לעקוב אחר הגשות המועמדות, הצפיות והסטטיסטיקות של כל פרסום. לאחר שהארגון מקבל את אישור העובדים לעשות שימוש בפרופילים שלו בפייסבוק, לינקדאין וטוויטר, הוא יכול להתחיל לפרסם בקלות רבה משרות לקהל מועמדים פוטנציאלי עצום ורלוונטי באופן יחסי. 

מדוע לא לפרסם ישירו ברשתות חברתיות? מה הערך של שימוש בטכנולוגיה מול פרסומים 'רגילים' ברשת?

 כמו כל דבר זה מתחלק לשלושה חלקים:

1. מיתוג מעסיק: הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לייצר פרסום ממותג השומר על ה Look & feel הארגוני.

 2. סטטיסטיקות: הטכנולוגיה מאפשרת לא רק להפיץ את השמועה (שלח לחמך) אלא ממש לנהל את הגיוס ברשת ולנטר אותו. ניתן לעקוב אחר כל מודעה ומשרה, לראות כמה אנשים צפו בה, כמה הקליקו, כמה קורות חיים איכותיים הגיעו מערוץ ספציפי. אם מדברים על "חבר מביא חבר", הנתון החשוב ביותר שהטכנולוגיה מאפשרת הוא חיווי של מקור פרופיל wall שממנו הוגשה המועמדות, כך שניתן באופן אוטומטי לדעת מי המפנה ולתגמל אותו על כך. 

3. יעילות: מי שעובד ברצינות ברשת מבין כמה עבודה רבה מושקעת בה. טכנולוגיה באה להקל עלינו. פרסום בעת ובעונה אחת בכמות בלתי מוגבלת של קבוצות ופרופילים ( מול פרסום פרטני) היא חסכון משמעותי בזמן ומשאבים.

  

איזה יתרון יש לכם על פני חברות מתחרות המציעות פתרונות טכנולוגיים לניהול ההון האנושי?

טכנולוגיה היא ערך מוסף, היא כלי ולא מטרה בפני עצמה. כדי שטכנולוגיה באמת תשרת את מטרתה, יש להבין לעומק את הצרכים של מנהל או מנהלת הגיוס. כארגון הנותן שירותים בעולמות משאבי אנוש, אנחנו מכירים ניהול גיוס בראייה פנים ארגונית מקרוב. שילבנו את הידע המקצועי והניסיון הרב שלנו יחד עם כלים טכנולוגיים מתקדמים בחברת הבת הטכנולוגית Talent Systems ויצרנו פתרונות שהם גם מובילים מבחינה טכנולוגית וגם מסייעים מאוד בשיפור יעילות ואפקטיביות תהליך הגיוס. 

פרטים נוספים על הכנס, מידע על המרצים, על תוכן ההרצאות ומבנה הכנס חדשנות בטכנולוגיית HR ניתן למצוא בעמוד ההרשמה באתר HRus.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. המודל של חבר מביא חבר הוא אחד המודלים הקלסיים של גיוס. זה משרת את שני הצדדים. העובד בארגון עושה טובה לחבר שלו, שמחפש עבודה בעיקר בתקופה שבה יש אבטלה ולכן לא צריך לתגמל אותו. הארגון עושה לעובד טובה בכך שהוא נותן עדיפות לחבר או לבן משפחה. להביא חבר לארגון זה זכות ולא עבודה

השאר תגובה