חברת הזנק מחפשות הרפתקן, שלא פוחד מסיכונים ולא מביט בשעון

חברת הזנק מחפשות הרפתקן, שלא פוחד מסיכונים ולא מביט בשעון

מכנס גיוס עובדים לחברות start-up שנערך בארה"ב, עולה כי תארים והסמכות בתחומים טכנולוגיים ספציפיים הם רק תנאי מקדים

שיתוף
הסכמי עבודה
הסכמי עבודה

בכנס גיוס מקצועי לתחום הסטרט-אפ שנערך לאחרונה בפלורידה, ניתנה לחברות הזנק חדשות ומתחילות, האפשרות לגייס מועמדים לקראת שנת העבודה החדשה בצורה יעילה, מבלי לעבור דרך ערוצי הסינון המסורתיים של פרסום מודעות דרושים וטיפול במאות קורות חיים. מרבית החברות חיפשו לגייס בעיקר מומחים לטכנולוגיית IT ואפליקציות סלולאריות וכן תוכניתני JAVA, RUBY, RAILS ועוד שפות תכנות.

אולם בעודם מחפשים אחר ידע, ניסיון וכישורים טכנולוגיים ספציפיים, ניהלו המגייסים פגישות ארוכות עם המועמדים, כשהם מנסים להכיר אותם כמה שיותר לעומק ובו בעת – מנסים להציג את החברה, מבחינת התרבות הארגונית ואופי האנשים הפועלים בה, בצורה האמינה ביותר. כאשר נשאלו המגייסים מה הם מחפשים, הם הגדירו את המועמד האידיאלי תוך שימוש בתכונות אישיותיות ולאו דווקא במונחים מקצועיים. כך למשל הגדירו מגייסים כי הם מחפשים: 'אחד שלא פוחד מסיכונים', 'פריק מחשבים', 'אחד שלא מביט בשעון' או כזה שבחצות אומר 'נו טוב, זהו, הגיע הזמן… לשתות עוד אספרסו'.

ג'ייק אבוטבול, מנהל גיוס בחברת הזנק מסביר: "בשביל לעבוד בחברת הזנק, הכישורים הטכניים זה רק תנאי סף. המטרה של כל חברה כאן, היא למצוא אדם שיתאים לתרבות הארגונית, שיתחבר לאופי העשייה, שיתעניין, שיגיע לעבודה עם התלהבות וברק בעיניים. בחברות הזנק עובדים שעות מרובות ולא שגרתיות בעליל, לא לכולם זה מתאים. למעשה, הדרך היחידה להצליח בתפקיד כזה הוא ממש לאהוב את מה שעושים! לכן אנחנו מחפשים אנשים שיאהבו את התפקיד ויאהבו את החברה ולצורך כך, נדרש תהליך סינון מועמדים לא שגרתי ולא מסורתי בעליל."

ג'יימי הארבי, מחברת הזנק לפיתוח אפליקציות סלולאריות: "חברות הזנק צריכות לבחור בקפידה את המועמדים שלהם על פי קריטריונים מקצועיים מוגדרים מראש, כי אין להם משאבים, לא כסף ולא זמן, להכשיר את העובדים וכי חברת הזנק פועלת, יותר מכל חברה אחרת, כנגד-כיוון-השעון, אולם דווקא בגלל זה נוצרת סביבת עבודה כמעט בלתי אפשרית של לחץ אדיר. לכן, החיפוש העיקש אחר אנשים המסוגלים לתפקד תחת לחץ, בתנאי חוסר וודאות ואולי אף במצבי סיכון, הוא הכרחי. חברות פרטיות במשק, המחפשות אנשים בעלי כישורים זהים, יכולות להבטיח משרה קבוע ומסודרת של 9-עד-5 במשכורות זהות או טובות יותר, ולכן המלחמה שלנו על מועמדים מתאימים היא מלחמה קשה."  

כדי להתמודד מול חברות פרטיות וממשלתיות שמציעות יותר בשביל פחות, עושים מנהלי חברות הזנק את ה-Extra mile כדי להפוך את העבודה לכמה שיותר משתלמת. כך למשל, מגייס אחד סיפר למועמדים כי אצלם בחברה מותר להביא חיות מחמד לעבודה, אחר סיפר כי אצלם מעמידים שולחן פינג פונג ומכונות ממתקים לרשות העובדים. ממנויים לחדרי כושר ועד לשירותי ספא (כן כן, מסאג' במשרד), עושים מנהלי חברות הזנק 'שמיניות באוויר' כדי להיטיב את תנאי העבודה ולהתאים אותה לאופי העובד ולהיפך. מדבריהם עולה כי שולחן סנוקר או מתקן חטיפים ענק במשרדי החברה, הם בהחלט לא תופעה נדירה מה שכן נדיר זה – לראות שעון על הקיר. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה