ועד המאבטחים במודיעין בסכסוך עבודה: "תנאי עבודה ושכר לקויים"

ועד המאבטחים במודיעין בסכסוך עבודה: "תנאי עבודה ושכר לקויים"

טוענים שהמעסיקה, קבוצת מיקוד, לא משלמת להם בימי חג, ימי חופשה לא מנוכים כדין והעבודה בתנאים פיזיים ירודים

שיתוף

שוב סכסוך של עובדי ביטחון ואבטחה.

ועד המאבטחים העובדים בקבוצת מיקוד בעיר מודיעין ומאוגדים בארגון כוח לעובדים, הכריזו על סכסוך עבודה.

לטענת העובדים, המבצעים את מרבית משימות האבטחה בעיר, החברה המעסיקה מתחמקת מהתחייבותה לנהל עמם משא ומתן לשם כינון הסכם קיבוצי ופגיעות חמורות אחרות בזכויותיהם.

עם אותן פגיעות נמנים, לדבריהם, אי תשלום בימי חג כנדרש, ימי חופשה שאינם מנוכים כדין ועבודה בתנאים פיזיים לקויים בעמדות השמירה.

משמעות סכסוך העבודה על פי החוק היא שהחל מעוד שבועיים הוא ייכנס לתוקפו, והמאבטחים יוכלו לשבות. המשמעות היא שבתי ספר ומחסומים בכניסה לעיר לא יאוישו היה וימומש איום השביתה.

במאי 2011 הפך הוועד ליציג, כלומר מייצג יותר משליש מהעובדים. באוגוסט האחרון הכירה הנהלת "מיקוד" בוועד העובדים כגוף המייצג. או אז החלו דיוני שכר בין הצדדים אולם אלו נכשלו מאחר והבטחות ההנהלה לטענת העובדים לא קוימו. מכאן הדרך למחאה הייתה קצרה.

אך לא רק כנגד החברה מפנים המאבטחים את טענותיהם. תנאי העבודה הפיזיים של המאבטחים בבתי הספר מעלים את חמתם כלפי עיריית מודיעין. אם להסתמך על עדויותיהם של המאבטחים, עמדות שמירה רבות בהן מבצעים העובדים את תפקידיהם נעדרות תנאים בסיסיים כמו מחסה מפני השמש. בחלקן ניילון מהווה מחסה ואין חיבור כלשהו לחשמל. בנוסף, חשופים העובדים לפגעי מזג האוויר, לטענתם תוך סכנה ממשית לבריאותם.

ועד העובדים מונה כ-100 מאבטחים ובתוכם סיירים וכ-80 די מוסדות חינוך, בהם עובדים מבוגרים – חלקם פנסיונרים – המועסקים באבטחת בתי הספר.

יו"ר ועד המאבטחים, נעם וקס, פירט את תחושות העובדים ביחס למצב הקיים. "כבר במפגש הראשון התחייבה הנהלת מיקוד להעניק לעובדים את כל הזכויות שלא מומשו עד אז. היום אנו יכולים לומר כי לא רק שהמצב לא תוקן, בתחומים רבים המצב החמיר: לאחרונה נתבשרנו כי ימי החופש שלנו יקוצצו במחצית, ללא כל הסבר מצד ההנהלה. מצבם של מאבטחי בתי הספר, מרביתם עובדים מבוגרים (חלקם אף מעבר לגיל הפנסיה) בעייתי במיוחד – לפי החוק זכאים עובדים לתשלום מלא בימי חג בתנאי שעבדו יום לפני וים אחרי החג. מאחר וחופשת ביה"ס מתחילה תשעה ימים לפני ערב החג, לא מקבלים המאבטחים תשלום.

"זו פשוט בושה שאנשים שיכולים להיות הסבים שלנו, עובדי בכל מזג אוויר ללא עמדת שמירה, ללא חימום או קירור ללא קורת גג בשמש קופחת או בגשם שוטף ללא חשמל או מים. זו החובה המוסרית שלנו כאזרחי העיר ובוודאי כוועד לדאוג להם". הוסיף ווקס.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה