כנס לקידום תעסוקת דרוזים וצ'רקסים נערך בשעות אלה

כנס לקידום תעסוקת דרוזים וצ'רקסים נערך בשעות אלה

במהלך היום מועברות למשתתפים סקירות מקצועיות ופרטים על אודות הקמתם של שלושת מרכזי תעסוקה עבורם בשנתיים הקרובות

שיתוף

בד בבד עם הכרזת משרד התמ"ת על הקמתם של מרכזי תעסוקה המיועדים לדרוזים ולצ'רקסים, מתקיים בשעות אלו בבית המלון של קיבוץ מעלה החמישה כנס לקידום התעסוקה במגזרים הללו.

האירוע, בנוכחות השר הממונה שלום שמחון, נועד לדברי מארגניו "לחבר את ראשי הרשויות למהלך הקמת מרכזי התעסוקה וליצור שיתופי פעולה ארוכי טווח במיזמים לעסקים קטנים ובינוניים, אזורי תעשייה, הכשרות מקצועיות ומסלולי תעסוקה והשקעות.

במהלך היום מועברות למשתתפים סקירות מקצועיות ותיחשף התוכנית המשותפת לתמ"ת ולראש הממשלה על אודות הקמתם של שלושת מרכזי ההכוון התעסוקתי בשנתיים הקרובות, לסגמנטים הנ"ל.

 

21 מרכזי תעסוקה

המטה לפיתוח אזורי בתמ"ת מוציא בימים אלו לפועל ארבע החלטות ממשלה להקמת 21 מרכזי תעסוקה בחברה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית בהשקעה ממשלתית של כ- 135 מלש"ח ל-5 שנים, אשר מהווים "One Start Center" לבלתי מועסקים, הנמצאים מחוץ לעולם העבודה להשתלבות ולהכוונה לתעסוקה הולמת.

ההחלטה לוותה בהתנגדויות נמרצות מצדם של גופים שונים, ובראשם עובדי שירות התעסוקה שטענו לייתור הצורך בשירותיו בעתיד, כמו גם ארגונים חברתיים למען בני מיעוטים שמחו על בידולם מן החברה הכללית.

גם יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', מתחה ביקורת על התכנית להקמת מרכזי ההכוון התעסוקתי וטענה כי ההחלטה להפעילם באמצעות ארגון הג'וינט במקום שירות התעסוקה, היא הפרטה לכל דבר. "למה לא לתת לשירות התעסוקה להפעיל את מרכזי ההכוון הללו. לשירות התעסוקה יש את הידע, את הניסיון ואת האנשים, זו אחת השיטות הנפוצות להפרטה – להקים עוד גוף ליד הגוף הקיים, כפי שהקמת בית הכלא הפרטי ליד באר שבע, היתה תחילתה של הפרטת שירות בתי הסוהר", אמרה יחימוביץ'.

השר שמחון לביקורת כלפי התוכנית, שטענה כי היא בפועל החייאה של תוכנית ויסקונסין הכושלת והפרטה של שירות התעסוקה. בישיבת ועדת הכספים, הקריא השר את חוות דעתו של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, שקבע כי הקמת מרכזי ההכוון אינה הפרטה. "זוהי תוכנית בעלת חשיבות אדירה", ציין. לדברי השר, יעדי התעסוקה שהממשלה יציבה לשנת 2020 הם: העלאת שיעור התעסוקה בקרב נשים ערביות ל-40% לעומת 24% כיום; העלאת שיעור התעסוקה בקרב גברים ערבים ל-77% לעומת 67% כיום ובקרב גברים חרדים ל-65%, לעומת 35% כיום וכן השוואת שיעור התעסוקה של נשים חרדיות לזה של נשים חילוניות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה