שיתוף

יותר ויותר תפקידים מסורתיים של מנהלי משאבי האנוש, בהם מיון קורות חיים, ועבודות ידניות נוספות שחוזרות על עצמן, עוברים בימים אלה לידי האוטומציה וצפויים לעבור בהיקפים גדולים הרבה יותר.

בעקבות זאת, מנהלי משאבי האנוש יכולים להתמקד בחלקים החשובים יותר של עבודתם, בהם בניית אסטרטגיה לכל תחומי תפקידם, לרבות גיוס עובדים, איתור ובחירת טלנטים, אימון ופיתוח צוות, משאים ומתנים על שכר והטבות, בטיחות העובדים, ועוד.

אבל נראה כי החלק החשוב ביותר בתפקידו של מנהל משאבי האנוש הוא החלק שקשור לנפש, כלומר לפסיכולוגיה.

"הכנסת מרכיב הפסיכולוגיה לסל המשימות של מנהל המשאב האנושי דורשת אסטרטגיה בפני עצמה", נטען במחקר שפורסם בכתב עת לפסיכולוגיה בשם כתב העת של אירופה לפסיכולוגיה.

החוקרים טוענים כי המרכיב הפסיכולוגי של ניהול המשאב האנושי מבוסס על הסוגיות הבאות: מוטיבציה, מנהיגות, יחסי אנוש ובחירת כוח האדם הנכון והמתאים ביותר.

עוד טוענים החוקרים כי יש מתאם בין ניהול המשאב האנושי לבין תחום הפסיכולוגיה, וכי ניהול משאבי האנוש הוא מדע העוסק בתיאום משאבים של הארגונים, כדי להשיג את המטרות המתכוננות.

המשמעות בפועל של הקביעות הללו היא כי הפסיכולוגיה מספקת למנהלי משאבי האנוש כלים יעילים ליצירת קשר אנושי אמיתי ואיכותי, כאשר הדיבור, שפת הגוף ויתר המחוות מתלווים לכך.

מחוברות גבוהה של העובדים והמנהלים למקום העבודה תלויה במידה רבה, בחוויה אנושית טובה במקום העבודה, כלומר באינטראקציה אנושית חיובית.

לאור כל זאת, אחד העקרונות שיכולים לסייע רבות למנהלי משאבי האנוש ולמנהלים בארגון ככלל, הוא לדבר עם העובדים בגובה העיניים.

שיחה בגובה העיניים, פנים מול פנים, מייצרת קשר אישי, חם ואמיתי. כאשר מנהל משוחח עם עובד, והמבטים של אותו מנהל זזים לכל הכיוונים, הוא מאבד את הקשב של העובד. העובד מקבל תחושה של חוסר אמינות.

אותו דבר אמור לגבי מדיניות הדלת הפתוחה. כאשר עובדים יכולים להיכנס לחדרו של מנהל משאבי האנוש, לשוחח איתו, ולהתייעץ איתו, נוצר קשר אישי מבורך, שתורם מאוד למחוברות העובדים, למוטיבציה ולפרודוקטיביות שלהם.

עקרון חשוב נוסף שתורם רבות לקשר הפסיכולוגי של העובדים הוא הגמישות בסביבת העבודה.

עבור רוב העובדים, גמישות בעבודה, לרבות היכולת לעבוד מהבית והיכולת לעבוד בשעות הנוחות להם, מהווה יתרון גדול מאוד של הארגון על פני מעסיקים אחרים.

עובדים שהארגון מאפשר להם גמישות בעבודה הם גם עובדים שירגישו צורך להוכיח את עצמם ולתרום יותר.

יותר ויותר ארגונים מודעים כיום לחשיבות הגמישות ומאפשרים לעובדיהם לעבוד מכל סביבת עבודה שנוחה להם או בשעות שנוחות להם ובלבד שהעבודה תתבצע.

בהיבט הפסיכולוגי, הגמישות מספקת לעובדים שליטה רבה יותר. יתרה מכך, ארגון שמאפשר גמישות רבה לעובדים, משדר שיש לו בהם אמון, ומאפשר להם איזון טוב יותר בין החיים האישיים לעבודה. כל אלה משפיעים באופן חיובי על העובדים, על איכות עבודתם ועל היקפי התפוקה שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה