הקשר בין ניהול משאבי אנוש להצלחה מסחרית

הקשר בין ניהול משאבי אנוש להצלחה מסחרית

מחקרים מראים קשרים רבים בין יכולות לתוצאות ובין עמידה במדדים מסויימים להצלחה. הקשר בין מקצועיות מחלקת משאבי האנוש בארגון להצלחה המסחרית שלו נבחן גם הוא ונמצא כי...

שיתוף
משאבי אנוש והצלחה עסקים

מחקר שנערך באוניברסיטת Rutgers שבמדינת ניו-ג'רזי ארה"ב, בו נבחנו למעלה מאלף חברות, הוכיח כי קיים קשר ישיר בין מחלקת משאבי אנוש להצלחת הארגון. ככל שמחלקת משאבי אנוש בארגון היא מקצועית יותר, מאורגנת יותר ובעלת כלים ומסוגלות לספק לעובדיה ומנהליה את השירות והפיתרונות היצירתיים ביותר, כך הארגון צפוי להצליח כלכלית.

החוקרים שהשתתפו במחקר בחנו למעלה מאלף חברות כאמור, כשהם מדרגים את מחלקת משאבי האנוש בחברה על פי קריטריונים קבועים מראש ואת הארגון, בנפרד, על פי מדדי הצלחה (מסחריים) קבועים מראש. הקשר הישיר בין הצלחת הארגון לבין האפקטיביות, החדשנות ובעיקר המקצועיות של מחלקת משאבי אנוש, בלט לאורך כל המחקר.

המדיניות והביצועים, הלכה למעשה, של מחלקת משאבי אנוש הם שיעצבו את עתידו הכלכלי של הארגון. שיטות אבחון וגיוס מתקדמות, יצירת תנאי עבודה והסכמי עבודה במודלים המיטיבים עם העובדים, הליך אופטומאלי לגיוס והדרכת עובדים חדשים, יצירת מסלולי קידום ופיתוח וכן הדרכות אישיות ומקצועיות בארגון, כל אלו מהווים את "הלחם והחמאה" של מחלקת משאבי אנוש. אלו הם מנגונוני הקליטה, ההדרכה, הפיתוח והשימור של ההון האנושי בארגון ועל כן אלו הם היסודות לבניית ארגון משגשג.

הארגון המודרני מושתת על הון אנושי, זהו המשאב החשוב ביותר בחברות טכנולוגיות, פיננסיות, פירמות עורכי דין, חברות יצואניות ועוד. אבחון, סינון, גיוס, קליטה והדרכת עובדים, תוך דגש על שימורם ועל קידומם בחברה, מהווים את התשתית להצלחת הארגון ולכן, על פי מחקר זה, כדי לבחון הצלחה כלכלית או פוטנציאל כלכלי של חברה חדשה – כל שצריך לעשות הוא לבחון את מבנה מחלקת משאבי האנוש שלה ולהיפך, מי שתוהה על קנקנה של מחלקת משאבי אנוש בחברה, כל שעליו לעשות זה לבדוק את הדוחות הכלכליים שלה.

מחקר זה מצטרף לסדרה רחבה של מחקרים בתחום שכבר פורסמו בעבר במקומות שונים שמראים את הקשר בין ניהול משאבי אנוש בצורה נכונה לשורה של מדדים והמצאות יכולות בתוך ומחוץ לארגונים שנבדקו, החל מתחושת הביטחון התעסוקתי של העובדים בארגון, דרך הנאמנות שלהם לארגון ואף למיתוג מקום העבודה כמקום עבודה שטוב לעבוד בו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה