הסכמים קיבוציים חדשים בחברת המים מקורות

הסכמים קיבוציים חדשים בחברת המים מקורות

השבוע נחתמו 3 הסכמים קיבוציים חדשים במקורות, אחרי למעלה מ-21 שנים בהן לא נחתמו הסכמים קיבוציים בחברה

שיתוף
הסכם קיבוצי לעובדי מקורות
הסכם קיבוצי לעובדי מקורות

ההסכמים החדשים שנחתמו השבוע, אחרי 21 שנים בהן לא נחתמו כלל הסכמים קיבוציים בחברת המים מקורות, כוללים הסכם עבודה, הסכם דרגות הכולל 4 דרגות חדשות והסכם פרישה מיטיב לעובדים.

אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, חתם השבוע על ההסכמים עם אלכס ויז'ניצר, יו"ר חברת מקורות, ועם שמעון בן חמו, מנכ"ל החברה.

מדובר על הסכם עבודה חדש, המעגן בתוכו דרגות חדשות לקידום בשכר והסכם לפרישה מוקדמת בתנאים מיטיבים. הסכם העבודה החדש כולל הצמדה מלאה לכל תוספות השכר במגזר הציבורי, הגדלת ההפרשות לקרנות פנסיה, קיבוע תוספות מותנות, והפיכתן לחלק ממרכיב השכר. כמו כן מדובר על שינוי סטטוס במעמד עובדי הקבלן תוך הפיכתם לעובדי חברה.

הסכם הפרישה יביא לפרישתם לפנסיה מוקדמת של 200 עובדים (מתוך ציבור של 2,000 עובדי חברה) בתנאים מיטיבים הכוללים, בין השאר, תשלומי פנסיה מוקדמת מיום הפרישה לגמלאות עד גיל הפנסיה המעודכן בחוק, המשך תשלום דמי גמולים לקרן, גילום ההפרשות, מתן תוספת של 8%-10% לשכר הקובע לפנסיה מוקדמת, שלושה חודשים להודעה מוקדמת ועוד ארבעה חודשי הסתגלות, מענק פרישה בשיעור של 16% מהמשכורת הפנסיונית (עבור כל שנת עבודה) ועוד מענק פרישה מיוחד בשיעור 3% לשנה.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן: "ההסכם מיטיב עם העובדים לאחר שנים בהן לא נהנו מהסכם ייחודי. ההסכם אף מאפשר למקורות להמשיך ולהיות חוליה חשובה במשק המים הישראלי עם עובדים טובים יותר בעלי מוטיבציה גדולה".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד: "הגענו להסכם היסטורי ומתקדם מסוגו המצעיד את חברת מקורות לעתיד טוב לעובדים ולחברה ולמערכת יחסי עבודה תקינים ומשופרים. אני מאחל הצלחה לעובדים ולהנהלה על ההסכם הייחודי הזה".

יו"ר ועד עובדי מקורות, מאיר אלעזרא: "אחרי משא ומתן קשה של שנתיים, הגענו לסיום המיוחל. יש לציין כי למרות הקשיים הגענו להסכם תוך הבנה הדדית עם ההנהלה מבלי שביתה וסכסוכי עבודה מיותרים שהיו יכולים לגרום לסחרור בנושא רגיש כמו מים. ההסכמים יאפשרו להנהלה ולעובדים לקבוע את שכרם של העובדים במשך 8 השנים הקרובות".

ב-19 ביולי יתקיים יום עיון ייעודי למנהלי משאבי אנוש, רכזי רווחה וחשבי שכר בנושא העולם הפנסיוני בראיית המעסיק. פרטים נוספים והרשמה בעמוד הבית. נשמח לראותך!

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה