המשחקים מתחילים העבודה נמשכת

המשחקים מתחילים העבודה נמשכת

ממשלת קנדה, נערכת לחסום את השרתים לצפייה בסרטוני וידאו של המשחקים האולימפיים כך שהעובדים לא יוכלו לצפות במשחקים בשעות העבודה

שיתוף
ניהול עובדים

משחקי האולימפיאדה עומדים להתחיל השבוע (ב-23 ביולי). חברות מסחריות כמו גם גופים ציבוריים רבים כבר הוציאו נהלים ברורים לציבור העובדים הכוללים התייחסות ברורה לצפייה במשחקים האולימפיים בשעות העבודה ודרך מחשבי העבודה. ממשלת קנדה הוציאה הודעה לציבור העובדים (כ-24,000 עובדים) בה היא דיווחה להם על החלטתה לחסום את שידורי הווידאו מהמשחקים האולימפיים.

צ'רלס ניקסון, מנהל מערכות מידע ביחידת משאבי אנוש ופיתוח מקצועי, אמר לאתר Canada.com כי ההחלטה לחסום את שידורי המשחקים האולימפיים נבעה משני שיקולים עיקריים: האחד הוא להקל על עומסים בשרת שכן צפייה בסרטוני הווידיאו עלולה ליצור עומסים ולשבש את העבודה הסדירה והשיקול השני הוא שמירה על פרודוקטיביות של העובדים עצמם במהלך החודש הקרוב (המשחקים האולימפיים מאיימים להסית את תשומת ליבם של העובדים מהמטלות שלהם ולהוביל לירידה בתפוקה ובאיכות העבודה). ניקסון הסתמך על העובדה כי בשנת 2010 כאשר התקיימה אולימפיאדת החורף בוון-קובר, למעלה מ-26 מיליון קנדים צפו במשחקים ולמעלה מ-13.3 מיליון צפו בטקס הפתיחה הרשמי.

ג'ף סייפרט, מנהל טכנולוגיות בסיסקו קנדה: "ממשלת קנדה נקטה בצעד הגיוני ואף מתבקש. השימוש המאסיבי של עובדים בתוכן וידיאו לפרק זמן ארוך יכול בהחלט לעורר בעיות במערכת השרתים. מספיק ש-2,000 עובדים יצפו בסרטוני וידיאו בו זמנית כדי ליצור עומס חריג ואף תקלות טכניות מורכבות."

גאוף תומפסון, יועץ טכנולוגי בחברת Robert Half דווקא מתנגד למדיניות של חסימת שידורי המשחק בפני ציבור העובדים, לדבריו "המשחקים האולימפיים הם הזדמנות נדירה להעלות את המורל של העובדים, תוך יצירת גיבוש בין הצוות. המשחקים האולימפיים הם 'שוברי קרח' שמחדירים לארגון אנרגיה חיובית חדשה ולכן זו טעות לחסום את הצפייה בשידורים בפני העובדים, להפך, המעסיקים צריכים לעודד את הצפייה. המעסיקים צריכים לדעת מראש שהעובדים ירצו לצפות במשחקים האולימפיים ולהיות מעורבים לכן הם צריכים לספק לעובדים מקום וזמן מוגדר מראש לצפות במשחקים ולחוות את האירוע בשיא עצמתו את כמה שניתן."

תומפסון איננו חושש כל כך מירידה בתפוקה או באיכות שכן לדבריו "המשחקים האולימפיים מחדירים בעובדים התרגשות, יצירתיות ואנרגיות חדשות. המעסיק יכול לנצל את האנרגיות הללו ולנווט אותן למקומות פרודוקטיביים. אצלנו בחברה יש מסך טלוויזיה בו יוקרנו השידורים והעובדים יהיו רשאים לצפות במשחקים שיבחרו. כמו כן, אנחנו מעודדים את העובדים להפגין מעורבות ולקחת חלק בעונת המשחקים. כך למשל אנחנו מגיעים לעבודה עם חולצות של הקבוצות האהובות עלינו."

בבריטניה, שם יערכו השנה המשחקים האולימפיים, כ-60% מהעובדים במשק צפויים לקחת 'פסק זמן' מהעבודה במהלך החודש הקרוב. Let the Games Begin.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה