המנכ"ל הבא של המוסד לביטוח לאומי: פרופ' שלמה מור-יוסף

המנכ"ל הבא של המוסד לביטוח לאומי: פרופ' שלמה מור-יוסף

יחליף את אסתר דומיניסיני. הביטוח הלאומי מצוי בעיצומה של רפורמת שירות ללקוח וסכסוך עבודה מול פרקליטיו, במקביל

שיתוף

פרופסור שלמה מור-יוסף הוא המנכ"ל החדש של המוסד לביטוח לאומי.

מור נבחר על-ידי שר הרווחה משה כחלון, וייכנס לנעליה של המנכ"ל היוצאת של המוסד, אסתר דומיניסיני שעתידה לפרוש בעוד שבועיים.

בשבוע שעבר סיימה ועדת איתור, בראש מנכ"ל משרד הרווחה נחום איצקוביץ', את מלאכת חיפוש המחליף. בוועדה ישבו גם הפרופ' רבקה יהב, עו"ד תמי רווה, עו"ד אלון גלברט ועדן בר-טל.

חברי הוועדה המליצו לשר כחלון על שלושה מועמדים לתפקיד. האחד הוא פרופ' מור-יוסף, ד"ר יורם ליוור וזאב פרידמן.

מור-יוסף הוא בן 61 (נשוי+4) וזכור תקשורתית בעיקר כמנהלו של בית החולים הדסה עין-כרם בירושלים ומי שליווה את ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון במיטת חוליו לאחר שהתמוטט פעמיים. במקביל, כיהן בעשור האחרון כמנכ"ל הסתדרות מדיצינית הדסה, שהיא המרכז הרפואי האוניברסיטאי המוביל בישראל הכולל שני בתי חולים וחמישה בתי ספר. המרכז מעסיק 6,000 עובדים בתקציב עתק של 1.8 מיליארד שקלים בשנה. בעבר שימש מור-יוסף גם כמנכ"ל המרכז הרפואי סורוקה וכיו"ר מועצת המנהלים של קופת הפנסיה לעובדי הדסה.

 

תקופה מטלטלת

המנכ"ל המיועד ייכנס למשרתו בעיצומה של תקופה מטלטלת העוברת על המוסד לביטוח לאומי. לפני שבועות אחדים החלו בהנהלת המוסד ביישומה של רפורמה מקיפה בתחום השירות ללקוח ופישוט המסרים והזכויות תוך הפחתת הליכי הביורוקרטיה.

אלא שבה בשעה מצוי הגוף הממלכתי בעומקו של עימות משפטי על רקע סכסוך עבודה עם עשרות פרקליטיו, שהחל לפני חודשים ספורים בשל הדרישה לחתום על שעון נוכחות. בשל שביתתם נדחו לפי הדיווחים יותר מ-2,000 דיונים בתיקי אזרחים נגד המוסד. אזרחים אינם יכולים להגיש תביעות לתשלומים כמו הבטחת הכנסה, דמי אבטלה, קצבאות נכות, נפגעי תאונות עבודה וקצבת שארים.

סלע המחלוקת בין הפרקליטים להנהלה הוא החלטתה של האחרונה לנכות 2,000 שקלים ממשכורת דצמבר האחרון. זאת כתגובת נגד להחלטת הפרקליטים שלא לחתום על שעון נוכחות פעמיים ביום, כפי שקובע הסכם העבודה הקיבוצי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה