המדריך לארגון האסטרטגי

המדריך לארגון האסטרטגי

הארגון האסטרטגי צריך לייסד מערך הדרכה מורכב יותר, מושקע ועם דגש גדול יותר מבעבר על soft skills

שיתוף

המדריך לארגון האסטרטגי

ארגונים רבים מתקשים להגדיר את הצורך שלהם כיום בבואם לפתוח משרות חדשות ו/או לייסד מסלולי הדרכה ופיתוח מקצועי לעובדים ולמנהלים. אם בעבר היה פשוט יחסית להגדיר את פערי הידע של העובדים, בעיקר פערים הקשורים בתפעול מערכות מתקדמות (מיכון, מיכשור ומחשוב), הרי שהיום, הצורך של הארגון בידע, כישורים ויכולות הוא רחב יותר, אמורפי יותר ולכן –  קשה יותר להגדרה.

ארגון לא יכול להגדיר הדרכה על תוכנה חדשה כמו Windows 8 ככלי שבאמצעותו ניתן יהיה להעלות את רמת העובדים ולצבור יתרון תחרותי במשק. הארגון כמובן חייב לספק לעובדים שלו הדרכות על כלי עבודה ובפרט על תוכנות חדשות אבל כאן לא נגמר הסיפור.

הארגון המודרני נמצא במצב של מחסור תמידי בעובדים מוכשרים בעלי השכלה, הסמכה, ידע וכישרון ספציפי אבל בו בעת הוא גם נמצא בחסך תמידי בכישורים בלתי פורמליים, כישורים שהם על גבול מאפיינים אישיותיים כגון: יוזמה, יצירתיות, עצמאות, כושר רתימה, עבודת צוות, ביטחון, אומץ… התכונות האלה בקרב העובדים והמנהלים – הן הגורם שמבדיל ומייחד ארגון אחד משאר המתחרים בענף. זה הדלק שמניע את הארגון.

הארגון המודרני צריך עובדים בעלי ראיה אסטרטגית רחבה, אנשים שיודעים לתכנן לטווח הארוך אך בו בעת להתמודד עם שינויים בלתי צפויים במיידי. הארגון צריך עובדים שמסוגלים לפעול כחלק מצוות ולעתים אף מצוות גלובלי אך יחד עם זאת, שיהיו עצמאיים בשטח, שהיו בעלי יחסי אנוש מעולים וגישה שירותית אבל גם אסרטיביים ובעלי מסוגלות ומוכנות להתמודד עם התנגדויות בכל עת.

לכן, הכשרה של יומיים-שלושה אולי תספיק כדי להכשיר את העובדים על תוכנה חדשה, מכשיר חדש או נוהל עבודה חדש, אבל כאשר מדובר על הדרכת עובדים כחלק ממערך אסטרטגי – שנועד להפוך אותם לאסרטיביים יותר, עצמאיים יותר, בעלי יכולת לנהל זמנים בצורה יעילה יותר וכיו"ב – צריך לבנות מערך הדרכה ייעודי ארוך יותר, מורכב יותר ומושקע יותר. 

מערך ההדרכה צריך כמובן להקנות לעובדים ידע, כלים ומיומנויות קשות, כמו בעבר, אבל זו רק התשתית. כדי לצבור את היתרון העסקי המשמעותי ולהפיק את המירב מהעובדים בו, הארגון צריך לספק הדרכות השמות דגש רחב יותר על soft skills לפי הצרכים השונים והמשתנים שלו.

אתר העסקים Business Ball מציע לארגונים לקיים הערכת כישורים ואת הפערים בין הצורך של הארגון לידע ולכישורים הקיימים בו, כדי לדעת באלו סוגים של כישורים רכים צריך להתמקד. כך לדוגמה, ישנם ארגונים אשר יבחינו שלעובדים שלהם במחלקה מסוימת יש בעיה בהתמודדות עם התנגדות, קושי בניהול משא ומתן, קשיים בניהול זמן, בעיות תקשורת בתוך המחלקה הפוגעות בעבודת הצוות או גישה לא מספיק שירותית ותומכת בקרב הרוב.

רק כאשר הארגון מאתר את הקשיים המרכזיים המפריעים לעובדים ולמנהלים שלו לבצע את התפקיד על הצד הטוב ביותר, הוא יכול להתחיל לפתח מערך הדרכה ייעודי לתחום או למכלול תחומים – כישורים רכים – אותם הוא רוצה לחזק באופן מקצועי.

ההדרכות הרכות אינן מהוות תחליף להדרכות המקצועיות 'הקשות' אבל הן מהוות גורם משלים חיוני אשר הופך יותר ויותר קריטי בשוק העבודה המודרני, אשר נשען על ההון האנושי כנכס היקר ביותר.

ההרשמה לכנס ההדרכה השנתי בעיצומה! לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה