שיתוף

אחת הסוגיות שמנהלי משאבי אנוש צריכים להתמודד איתה בעידן העבודה מהבית או מודל העבודה ההיברידי היא  איך לשמור על מחוברותם של העובדים המרוחקים לארגון ולעובדים אחרים.

בד בבד עליהם להתמודד עם שמירה על מחוברותם של עובדים מרחוק שמתגוררים במדינות אחרות.

המשימה לפתח קשרי עבודה וקשרי חברות הדוקים בין עובדים שעובדים מרחוק היא מאתגרת מאוד עבור מנהלי משאבי אנוש והארגון כולו.

כדי להתמודד עם האתגר הזה, יש לפתח תרבות ארגונית ששמה דגש על קשרים בין העובדים מרחוק.

במילים אחרות, יש לנקוט בצעדים הדרושים ליצירת תרבות ארגונית שמאפשרת להתגבר על המרחק הפיזי בין העובדים, ובפרט בין חברי אותו צוות.

הצעד הראשון הוא יצירת סביבה שבה העובדים יכולים לסמוך זה על זה ולכבד זה את זה. מנהלי משאבי האנוש צריכים להציג מדיניות שמקדמת אינטראקציות חיוביות ומסייעת לעובדים לפתח קשרים הדוקים יותר.

כל פגישה וירטואלית צריכה לשמש בסיס להגדרת התרבות הארגונית של החברה. בראש ובאשונה יש להתייחס לכל עובד בכבוד, ולעודד כל עובד להשתתף בדיון ולהיות מושקע בו.

זאת ועוד, על המנהלים הישירים לקבוע את הכללי הבסיס שעל פיהם העובדים צריכים להתייחס לעמיתיהם. יצירת דינמיקה בריאה תסייע רבות ביצירת אווירה שבה עובדים סומכים על עמיתיהם.

תקשורת טובה, חיובית ומועילה היא המפתח ליצירת קשרים טובים בין עובדים מרוחקים.

בכל הקשור לתקשורת בין הארגון לעובדים, שקיפות ותקשורת קבועה הן חיוניות. לדוגמה, יש לעדכן את כל אחד מהעובדים באירועי החברה השוטפים, אחרת  עלול להווצר חוסר ארגון ובלבול.

מצב כזה של חוסר מידע חיוני לכל העובדים עלול לגרום להם לחשוב שהמנהלים שלהם אינם אמינים. כדי לוודא שיש אמון בין העובדים למנהלים חשוב לעדכן את העובדים שעובדים מביתם באמצעות אימיילים וקבוצת הווטסאפ של הצוות (או כל צ'ט קבוצתי אחר שנהוג בארגון).

ולא רק בין העובדים לארגון. גם לתקשורת בין העובדים יש חשיבות, ולמעשה היא חשובה לא פחות מהתקשורת בין העובד לארגון.

לכן, חשוב שלכל אחד מהעובדים תהיה גישה לפרטי הקשר של העובדים האחרים בצוותים ובמחלקות שלהם. זה  להבטיח שהם יכולים להתקשר, לשלוח אימייל או לשלוח להם הודעות טקסט בעת הצורך.

בנוסף, יש לעודד דיונים בין חברי הצוות על ידי יצירת מדיניות דלת פתוחה וירטואלית. דיונים כאלה יכולים לתרום לפיתוח תרבות ארגונית חזקה יותר המקדמת שיתוף פעולה.

בד בבד יש לשפר את תהליך קליטת העובדים החדשים, שכן הם עלולים להתקשות להסתגל לעבודה מרחוק.

לעובדים חדשים מאוד לא קל ליצור קשרים עם חברי צוות אחרים בלי להיפגש פנים אל פנים במסגרת משרדית.

לכן רצוי שמנהלי משאבי האנוש ישלבו פעילויות שונות משותפות כדי לקבל את פני העובדים החדשים.

בד בבד, על המנהלים הישירים ליצור אווירה שבה העובדים החדשים ידעו שהם יכולים לסמוך על עמיתיהם ועל מנהליהם, שיענו על כל שאלה שיש להם, בזמן שהם לומדים לעבוד בסביבה מרוחקת.

בנוסף, אפשר לשלוח לעובדים החדשים מדריכים וירטואליים, שיאפשרו להם להכיר את הכללים והציפיות של החברה.

כדי לשמר את העובדים החדשים לאורך זמן, כדאי לבקש מהם משוב לגבי תהליך ההצטרפות. משוב כזה עשוי לסייע למנהלי משאבי האנוש לדעת מה ניתן לשפר וכיצד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה