החשיבות בהדגשת הביצועים שלך

החשיבות בהדגשת הביצועים שלך

בעולם המתבסס על כישרונות כיום, ישנה חשיבות רבה לוודא שההנהלה מודעת לביצועים וליכולות שלך, כמנהל

שיתוף
טאלנט

טאלנט

בעולם אוטופי הביצועים שלך ידברו בעד עצמם. הטאלנטים המוכשרים בחברה לא יצטרכו להדגיש את התכונות המיוחדות ואת ההישגים שלהם על מנת שיבחינו בהם ויעריכו אותם כראוי. בעולם מושלם כל אחד מחברי הצוות יבחן באופן אישי על תרומתו למשימה הקולקטיבית ויזכה להערכה ותגמול אינדיבידואליים.

אך אנו לא חיים בעולם מושלם וודאי שלא באוטופיה. וגם הכישרונות בגדולים ביותר בחברות, צריכים להוכיח את עצמם ולהדגיש את התרומות והביצועים שלהם בפרויקטים המשותפים. עד כמה שצניעות היא תכונה נעלה ומוערכת, צניעות יתר יכולה אפילו לפגוע בקריירה שלכם.

לא רק טאלנטים, גם מנהלים בארגון צריכים לייחס לעצמם ולהדגיש את המשימות אותן בצעו ואת הפרויקטים עליהם היום אחראיים, על מנת שיזכו להתייחסות רלוונטית. להלן מספר דרכים לבצע זאת.

להפוך לנראה

דמיין שהצוות שלך השלים פרויקט מורכב וחדשני וכולך גאווה על תרומתך למאמץ הקבוצתי. אך כאשר חבר ההנהלה קם לשבח את עבודתם של חברי הצוות, הוא בחר לציין לשבח את חברי הצוות עצמם או אפילו כמה מהם, ושמך הושמט בדבריו.

באופן טבעי ולא מתוך כוונה שלילית, חברי הצוות אינם נוטים לשבח את המנהל שלהם ואת תרומתו להצלחת הפרויקט, כך שבסופו של דבר עשוי להיווצר מצב שהתרומה שלך להצלחה כלל לא תצוין. הבעייתיות בכך, שהמנהלים זוכרים בעיקר את ההצלחות ואת השבחים שהעניקו לעובדים, ואם לא הוזכרת ביניהם, זה יכול לפגוע בך במקרים בהם תרצה לקבל קידום, לעבור תפקיד, לבקשת העלאת שכר, בונוסים וכד'.

חשוב להפוך מבלתי נראה לנראה. גם אם אתה אדם צנוע מטבעך ואם קשה לך מאוד לדבר על עצמך ולציין את הישגיך, עליך לחשוב על כך כדרך לקידום בחברה. משהו שעליך לעשות על מנת להגיע לשם. אם אתה משאיר את ההישגים שלך מאחורי הקלעים, הם יישארו שם. אף אחד לא ייתן להם ביטוי כאשר הם אינם מוכרים.

כיצד ניתן להדגיש את ביצועיך?

על מנת להדגיש את היכולות שלך ואת נקודות החוזק, עליך לקיים שיחה עם המנהלים ולבקש להביא לידיעתם את האחריות שלך להצלחה בפרויקט ואת התרומות שלך במהלכו.
דרך נוספת להביא לידי ביטוי את העשייה הטובה שלך, היא לאתר הזדמנויות "להרים" פרויקטים שטובים לחברה, בהם הכישורים שלך באים לידי ביטוי באופן מיוחד.
כשתאשר את הפרויקט מול ההנהלה, חשוב שתביא לידיעתם את היכולות המיוחדות שלך, באמצעותם תוכל להרים את הפרויקט. חשוב שגם במהלך הפרויקט תקיים שיחות עם ההנהלה על מנת שיהיו מעורבים ויעודכנו באשר להובלה שלך ולהצלחות שנובעות מכישוריך המיוחדים.

 קרדיטים

הדבר האיום ביותר הוא שקולגה שלך לעבודה לוקח לעצמו קרדיט עבור הביצועים שלך. כאדם צנוע, ייתכן ותעלים עין, ותתקשה להתעמת עם המצב. אך עליך לזכור שהדרך להתקדם בחברה היא לוודא שאנשים ידעו על הצלחותיך. לכן מצב כזה בו "נלקח" ממך קרדיט, אינו לגיטימי.
במידה והדבר קורה עליך לבקש שיחה עם המנהלים שלך באופן מיידי. לשבת איתם בפרטיות ולהסביר להם כיצד אותו קולגה לקח את הקרדיט לעצמו ומדוע אתה סבור שראוי לתקן זאת.
לעולם אל תשלים עם גניבת קרדיט, במיוחד שבסופו של דבר זה יבוא על חשבונך.

  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה