הזמן להיות מאושרים – 5 דרכים להגדיל את האושר במקום העבודה

הזמן להיות מאושרים – 5 דרכים להגדיל את האושר במקום העבודה

למרות הסיסמא הגורסת כי "כל אחד אחראי לאושרו", במקום העבודה האחריות האמיתית על אושרם של העובדים היא של המעסיק באמצעות מחלקת משאבי אנוש

שיתוף
אושר במקום העבודה

אושר במקום העבודה

האושר בעבודה מתחיל מלמעלה -זו אחת האמיתות הבסיסיות של סביבת עבודה מאושרת.

בכל ארגון בו אנשים בעקביות אוהבים לעבוד, תמצאו מנכ"ל וצוות ההנהלה שמציבים את אושר העובדים בין סדרי העדיפויות האסטרטגיות העליונות שלהם, ופועלים בהתאם.

מחקרים מראים בהתמדה כי אושר במקום העבודה מגדיל במידה משמעותית את המעורבות והפרודוקטיביות של העובדים וגורם בסופו של דבר לחברה מצליחה יותר.

להלן 5 דרכים להגדיל את האושר במקום העבודה:

ארוחות צהריים עם העובדים

ארוחות צהריים משותפות של צוות ההנהלה ומשאבי אנוש עם העובדים, מייצרת אווירה נעימה, מאפשרת וזורמת. בארוחה ה"בלתי רשמית", עובדים מרגישים נוח לשתף בדעותיהם ולהעלות רעיונות לשיפור ולחדשנות שתמיד מתקבלים בברכה. ארוחת צהריים משותפת שמתקיימת אחת לתקופה, מגדילה מאוד את תחושת המעורבות של העובדים ומספקת עבורם את התחושה שהם באמת חלק ממשהו גדול וחיוני.

ציון וחגיגת הישגים

מפגש כולל של כל החברה לציון הישגים של עובדים ושל מנהלים שבצעו עבודה מצוינת והגיעו להישגים משמעותיים, מגדיל את האושר במקום העבודה באופן ניכר. הידיעה, שאם תעבוד קשה ותצליח ההצלחה שלך תוכר ותוערך, היא דרייב משמעותי. להוקיר ולהעריך עובד או מנהל בפרהסיה ולשבח אותו מול כל האנשים בחברה מספק לאותו אדם ערך בלתי ניתן לוויתור.

חשפו בעיות ואתגרים

אל תציירו לעובדים מציאות אוטופית, כשהכל ורוד, נפלא ונטול דאגות, מתחילה להתקבל תחושה שאינה אותנטית ואפילו מדאיגה. עובדים צריכים לדעת גם הדברים הפחות טובים ואת האתגרים הלא פשוטים שעומדים בפני החברה, על מנת להרגיש ביטחון. ככל שתשתפו את העובדים בפני משברים עתידיים ותציגו בפניהם את הדרכים והאפשרויות שלכם להתמודד איתם, כך הם יבטחו בכך יותר.

קיימו פגישות עם עובדים

לאנשי משאבי אנוש יש כלי פשוט אך עצום להגדלת והבטחתם אושרם של העובדים והוא לערוך עם העובדים פגישות תכופות ולעודד אותם להשמיע את דבריהם. עובדים שיודעים שיש להם מקום להשמיע, לפרוק, להתייעץ ולהיעזר, ירגישו יותר "בבית". כל אחד מאיתנו זקוק לפינה חמה ומקום לשוחח עם דברים שעולים, על כאבים ומצוקות וכן על רגעי האושר וההצלחה. מנהלי משאבי אנוש שמקפידים על מדיניות הדלת הפתוחה, מגדילים באופן ניכר את מידת אושרם של העובדים.

שמרו על איזון בין עבודה ובית

אחד הדברים החשובים ביותר לעובדים כיום הוא האיזון המיוחל בין חיי העבודה לבית. עובדים שזוכים לאפשרות לבלות זמן ניכר בחיק המשפחה, הם עובדים מאושרים ורגועים יותר. חברות שמיישמות מדיניות איזון בין עבודה ובית, מקבלות עובדים מאושרים, בריאים, ופרודוקטיביים יותר. את האיזון ניתן ליישם באמצעות גמישות בשעות ובמקום העבודה במידת האפשר, אישור ועידוד ימי חופש, תמריצים לחופשות משפחתיות, ועוד.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה