שיתוף

רבות מדובר על הצורך להקשיב לכל עובד ולקחת בחשבון את דעותיהם של כל העובדים בכל הקשור לניהול הארגון, למשימות, למטרות ולדרך בה הוא הולך.

אין ספק שכאשר ההנהלה מקשיבה למה שיש לכל עובד לומר לגבי המשימות שלו ולגבי המשימות הכלליות של הארגון, היא מספקת לעצמה מאגר גדול מאוד של מידע חיוני שמגביר את הסיכוי להציב את הארגון על המסלול להצלחה.

אבל השאלה גדולה היא, כאשר בודקים עלות מול תועלת, מהו המשקל של הקשבה לכל עובד לעומת היכולת של הארגון לעבוד במהירות הנדרשת, בפרט כאשר מדובר בארגון גדול שמעסיק מאות עובדים, האם הקשבה לכל עובד ועובד היא אכן כדאית.

אם כן, השגת המטרה של הקשבה פעילה לכל עובד יכולה להיות מאתגרת, בפרט בארגונים גדולים.

ובכל זאת, המחויבות ליצירת תרבות ארגונית של תקשורת פתוחה והקשבה פעילה היא חיונית.

הטמעת אסטרטגיות המעניקות עדיפות להכלה, מאפשרת לארגונים לטפח סביבה שבה כל עובד מרגיש מוערך, מועצם ושדעתו נשמעת.

היכולת לוודא שכל עובד יישמע היא היבט בסיסי של טיפוח סביבת עבודה בריאה ומכילה. זוהי מטרה שאפתנית שאמנם מורכבת ולא קלה להשגה מלאה, אך היא בעלת חשיבות משמעותית.

להלן 10 סיבות לחשיבות הרבה שיש להקשבה פעילה לכל עובד:

1 מחוברות עובדים:

כאשר עובדים מרגישים ששומעים ומעריכים אותם, זה מגביר את המורל והמוטיבציה שלהם. עובדים מחוברים לארגון נוטים יותר להיות מחויבים לעבודתם ולתרום באופן חיובי לארגון.

2 הכלה וגיוון:

כל עובד מביא נקודת מבט ייחודית ומערך חוויות למקום העבודה. היכולת לוודא שכולם יישמעו מקדמת גיוון מחשבתי, טיפוח חדשנות ויצירתיות בתוך הארגון.

3 רווחת העובד:

התחושה שמקשיבים לעובד תורמת לתחושת בטיחות פסיכולוגית.

עובדים שמאמינים שהדעות שלהם מוערכות נוטים יותר להביע דאגות ולהצביע על כשלים בפועל וכשלים פוטנציאלים, מה שיוביל לסביבת עבודה בריאה יותר ולשיפור הרווחה הכללית.

4 פרודוקטיביות ושיתוף פעולה:

תרבות ארגונית שמקדמת תקשורת פתוחה, מבטיחה שמידע יזרום בחופשיות. זה, כשלעצמו מקל על שיתוף פעולה, פתרון בעיות וזרימת עבודה יעילה. כל אלה תורמים רבות להגברת הפרודוקטיביות.

5 שימור עובדים ונאמנות עובדים:

עובדים שמרגישים שמקשיבים להם ולוקחים את דעתם בחשבון, נוטים יותר לפתח תחושת שייכות ונאמנות לארגון. יש לכך השפעה טובה על שיעורי שימור העובדים.

6 פתרון סכסוכים:

כאשר מעודדים את העובדים להביע את חששותיהם והתרעותיהם, ניתן לזהות ולטפל בבעיות פוטנציאליות בשלב מוקדם, תוך מזעור הסלמה של קונפליקטים וקידום תרבות ארגונית בריאה יותר.

7 קבלת החלטות מכילה:

שיטות מכילות של קבלת החלטות מבטיחות שלעובדים תהיה הזדמנות להשתתף בתהליכי קבלת ההחלטות. זה יכול להוביל להחלטות מושכלות יותר ולתחושת אחריות בקרב כוח העבודה.

8 שיפור מתמיד:

הקשבה פעילה לכל עובד מספקת לארגון משוב בעל ערך לשיפור מתמיד. היא מאפשרת לארגונים להסתגל במהירות לשינויים, להתפתח ולטפל בתחומים שעשויים להזדקק לתשומת לב.

9 העצמת עובדים:

ההקשבה הפעילה לעובדים מעצימה אותם, וגורמת להם להרגיש שתרומתם חשובה. העצמה זו יכולה להוביל להגברת הביטחון והיוזמה בהתמודדות עם אתגרים חדשים.

10 תרבות ארגונית חיובית ומכילה:

ארגון שנותן עדיפות גבוהה להקשבה פעילה לעובדים יוצר בכך תרבות ארגונית חיובית ומכילה.

נקיטת אסטרטגיה זו מעניקה את הטון לאופן שבו עובדים מקיימים אינטראקציה, משתפים פעולה ותומכים זה בזה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה