ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה גם בנמלי הים

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה גם בנמלי הים

המאבק התורן מקיף 2,500 עובדים ונוצר מכמה סיבות. השביתה אם תפרוץ, תחל בעוד שבועיים מהיום

שיתוף
סכסוך עבודה בנמלים

ההסתדרות יורה בכל התותחים ובאותו שבוע – כאילו לא די באיום השביתה הכללית במשק שצפויה לפרוץ ביום ד' הקרוב בסוגיית עובדי הקבלן, מתנקז לשבוע הנוכחי סכסוך עבודה נוסף – הפעם בבנמלי הים, עליו הכריזה היום ההסתדרות.

ועדי העובדים בנמלי חיפה ואשדוד 'בישלו' את ההכרזה על צעדי המחאה שלהם בשבועות האחרונים. בתום סדרת פגישות במסדרונות ההסתדרות ומחוצה לה, יוכלו להשבית או לשבש את פעילות הנמלים בתוך תקופת צינון בת שבועיים מהיום.

אלא שבפועל, עובדי הנמלים נוקטים בעיצומים במשך השבועיים האחרונים לסירוגין, דבר הגורם לעיכובים בפריקה ובטעינה.

סכסוך העבודה התורן, מקיף 2,500 עובדים ונוצר מכמה סיבות. האחת היא תוקפו של הסכם העבודה הקיבוצי לעובדי הנמל, שפג בסוף דצמבר וטרם נחתם אחר במקומו.

שנית, פניית רשות החברות הממשלתיות להנהלות חברות הנמל, בדרישה לקבל דו"ח מפורט לגבי ההחלטות של מועצות הייצור שהתקבלו ב-2011. מועצות הייצור הן גופים משותפים לנציגי העובדים ולהנהלות חברות הנמלים, ובהן מתקבלות החלטות הקשורות לשכר העובדים.

סיבה שלישית היא דרישת הוועדים להפקיד את ההפרשות לפנסיה של העובדים בחשבון נאמנות חיצוני, כך שהכספים לא יוחזקו בקופות של חברות הנמל. יו"ר ארגון עובדי התחבורה, אבי אדרי, אמר כי הם "חוששים שחברות הנמל ייקלעו למשבר כלכלי, ואז הכספים המיועדים לפנסיה יהיו בסכנה", כדבריו.

מנגד טוענים באוצר שהסכם העבודה בנמלי הים לא פג למעשה, מכיוון שכל עוד לא נחתם הסכם חדש ההסכם הקודם ממשיך להיות בתוקף. על פי האוצר, בסוגיות האחרות מתנהלים דיונים בין הצדדים, "ולכן אין סיבה לסכסוך עבודה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה