מדיניות החופש הגדול

מדיניות החופש הגדול

חברות שמאמינות שחופש טוב לא רק לעובד אלא גם למעסיק הנחילו מדיניות חופשה יוצאת דופן שלטענתן משתלמות לכל הצדדים

שיתוף
מדיניות חופש בארגון

מדיניות חופש בארגון

ריצ'רד ברנסון, הבעלים של Virgin Airlines (ושל עוד כמה חברות) הכריז לאחרונה על מדיניות "אין חופשות" במטרה לקדם איזון בריא בין חיים לבין עבודה בחברה. אין חופשות? זה טוב הרבה יותר מאיך שזה נשמע: עובדי וירג'ין יכולים כעת לצאת לחופש מתי שהם רוצים ולכמה זמם שהם רוצים בלי שיצטרכו להשיב על שאלות.

המדיניות של וירג'ין בנוגע לחופשות היא קיצונית באמת (לטובה, כנראה), אך יש עוד כמה חברות שהחילו נהלים מעניינים בתחום. מארי לורנץ מ- The Hiring Site קיבצה אותם.

חופשה לפני שמתחילים לעבוד. ג'ייסון פרידמן, מנכ"ל חברת הסטארט-אפ 42Floors מסן פרנסיסקו, הגה את מה שהוא מכנה pre-cation. פרידמן מאמין שחופשה לפני שמתחילים לעבוד במשרה חדשה מטעינה את העובד באנרגיה ומכינה אותו לנחיתה טובה שתאפשר לו להתחיל לרוץ מיד עם הכניסה לתפקיד.

חופשה ללא הגבלה. מדיניות "אין חופשות" של ברנסון הושפעה ממדיניות שמתקיימת בחברת Netflix כבר מ-2002. העובדים בחברה נהנים מחופשות ללא הגבלה. הרעיון הוא שמתמקדים "במה שאנשים מספיקים לעשות ולא בכמה שעות ביום הם עבדו." חברות נוספות שאימצו את הרעיון הן Best Buy, Evernote ו-Red Frog Event Company. ארגונים אלה טוענים שחופשות ללא הגבלה מגבירות את המורל, בונות נאמנות ומעצימות את התפוקה.

חופשה בלי לקום מהכיסא. חברת התוכנה docSTAR מניו-יורק הציעה לאחרונה לעובדיה staycation. החופשה שבמהלכה לא עוזבים את המשרד היא עיסוי שהעובדים מקבלים בישיבה על הכיסא כתגמול על "הענקת חוויה פנטסטית ללקוחותינו". בחברות אחרות, כמו גוגל למשל, עיסויים הם חלק ממגוון ההטבות הקבועות לעובדים ולא מגדירים אותם שם כחופשה משום סוג.

חופשה לטווח ארוך. יש חברות שבהן לא מסתפקים בחופשה של שבוע או שבועיים. חברת השיווק באמצעות הדוא"ל Emma מאפשרת לעובדיה לקחת חופשה של ארבעה שבועות כל חמש שנים. חברת MeetUp מציעה שבתון של שלושה חודשים לעובדים שהיו בחברה שבע שנים. ב-Genentech מקבלים שישה שבועות של חופש בתשלום לאחר ותק של שש שנים. בחברות האלה מאמינים שמתן זמן ממושך שישמש את העובדים להתעמק בתחומי עניין אישיים שלהם יגרום להם לחזור לעבודה אנרגטיים ומוכנים יותר לעבוד.

חופשה משפחתית. אופרה ווינפרי לקחה את כל אנשי הצוות שלה, עם המשפחות שלהם, לחופשה. היא לא לבד. חברת Valve Software לוקחת בכל שנה את כל העובדים ובני המשפחה שלהם לחופשה בת שבוע ביעד אקזוטי. החברה מכסה את כל ההוצאות.

חופשה על תנאי. חברת שירותי הענן FullContact מדנוור משלמת לעובדים 7,500 דולר כדי שיצאו לחופשה, בתנאי שיבטיחו לא לעבוד בכלל במשך הזמן הזה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה