שיתוף

זה כבר כמה שנים שהיעד להגביר את הגיוון התעסוקתי במקום העבודה ממוקם בשורה הראשונה של סדרי העדיפויות של המעסיקים.

הצעד הראשון שעל הארגון לבצע כדי להגביר את הגיוון התעסוקתי הוא לגייס טלנטים שהינם מועמדים מגוונים.

לפני כארבע שנים ערכה הרשת החברתית לינקדאין סקר בקרב טלנטים מובילים ומנהלים בעולם, לגבי המגמות הבולטות בשוק העבודה. מהסקר עלה, כי הגיוון התעסוקתי הינו המגמה המובילה ברמה עולמית, בתחום גיוס העובדים.

גיוס מגוון לא צפוי להיות אופנה חולפת. מחקרים שנעשו בכל העולם מראים, כי הגברת הגיוון התעסוקתי בארגון היא דרך יעילה יותר לעשות עסקים בשוק העולמי, וכי כוח עבודה מגוון מעניק לארגון יתרון תחרותי אמיתי.

מסקר שערכה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי גיוון תעסוקתי משמעו ייצוג של כל הספקטרום של ההבדלים הדמוגרפיים, לרבות גזע, דת, מין, נטייה מינית, גיל, מצב סוציואקונומי או מוגבלות פיזית.

ארגונים רבים מחשיבים כגיוון תעסוקתי, גם גיוס של אנשים שמגיעים מרקע של אורח חיים שונה, מאפייני אישיות שונים, נקודות מבט, דעות, הרכב משפחה, רמת השכלה ואלמנטים נוספים.

כ-55% מהנשאלים בסקר של גאלופ הגדירו את הדגש בחברה שלהם על נושא גיוון תעסוקתי כ'מאוד חזק', או השיבו 'מסכים מאוד' בתשובה לשאלה האם מדיניות המעסיקים שלהם היא לקדם גיוון תעסוקתי.

מסקר של דלויט עולה, כי נושא הגיוון התעסוקתי דורג כ'נושא חשוב' על ידי כ-69% מהמנהלים הבכירים. נתונים אלה מצביעים על כך שיצירת בסיס חזק של גיוון תעסוקתי, הופכת יותר ויותר למשימה קריטית ש'חייבת להתבצע' ולא רק לגורם שנחמד שיהיה, בגלל סיבות אתיות ועסקיות.

מתברר שהגישה של ההנהלה הבכירה, לפיה בניית צוותים מגוונים היא חלק בלתי נפרד ממדיניות החברה ובפרט בכל הנוגע לגיוס עובדים מבוגרים, יכולה לסייע למנהלים לעצב חוויית עובדים שמקדמת ביצועים גבוהים יותר של כוח עבודה רב-דורי, רב-גוני ובמגוון רחב של רקעים.

הנה 5 דרכים שמאפשרות להפוך את תהליך הגיוס לכזה שמעודד טלנטים מגוונים להגיש בקשות למשרות המוצעות:

1 גיוס ממאגרי כישרונות מגוונים: ארגון שרוצה לגייס מועמדים מגוונים, חייב לשקול להרחיב את מאגר הכישרונות שלו.

לשם כך רצוי לגייס באופן יזום עובדים שהם מבוגרים, נשים – כולל אימהות ועובדות בהיריון, עובדים לא יהודים, עובדים שנמצאים על הרצף האוטיסטי, עובדים מהקהילה הגאה, אנשים עם מוגבלות, עובדים מהמגזר החרדי, ועובדים אחרים.

2 פירסום מודעות הדרושים בערוצים מגוונים: כדאי לעשות מאמץ להגיע למועמדים מגוונים על ידי פרסום מודעות דרושים בערוצים נוספים מעבר לערוצי הפרסום הרגילים כמו לדוגמה אתרים, קבוצות פייסבוק, רשתות חברתיות אחרות ופורומים, שבהם מבקרים אנשים המשתייכים לקבוצות שאינן משתייכות לאוכלוסיית הרוב.

3 ליצור ולהציע הכשרות לאנשים מקבוצות אוכלוסייה המשתייכות לקבוצות מגוונות: ניתן ליצור קשר עם ארגונים ועמותות המייצגים אוכלוסיות מגוונות ולבקש את עזרתם בקידום ההכשרות בקרב החברים בהם.

4 להדגיש את מטרת הגברת הגיוון במדור הקריירה באתר של הארגון: כדאי להדגיש את המחויבות של החברה לגיוון במדור הקריירה באתר של החברה על ידי כך שמטרה זו תהיה רשומה במקום בולט ותוצג כאחד הערכים המובילים של החברה.

5 להדגיש את העובדה שהמודעה פונה למגוון אוכלוסיות, גם בתיאור התפקיד: פרט לביטוי השגור במודעות "המודעה פונה לגברים ונשים כאחד", כדאי למצוא דרכים יצירתיות לעודד עובדים מגוונים להגיש מועמדות למשרות הפתוחות. כמעט כל משפט עידוד להגשת מועמדות על ידי מועמדים מגוונים, יכול להשפיע רבות על המועמדים ולגרום לתיאור התפקיד לבלוט.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה