שיתוף

ארגונים רבים נמצאים כעת בעיצומו של המעבר לדיגיטל. צוותים שלמים עוברים הכשרה לשיטות עבודה שונות לחלוטין מאלה שהיו נהוגות עד לאחרונה.

מדובר במערך שלם של שינוי אדיר בהרבה מאוד היבטים, לרבות שינויים מהותיים בתרבות הארגונית, שינויים מהפכניים בשיטות העבודה, שינויים באופני התקשורת בין עובדים, ובהיבטים רבים נוספים.

חלק מהארגונים כבר החלו במעבר וביישום של חלק מהשינוי הזה עם פרוץ משבר הקורונה, בעת שהעובדים עברו לעבוד מהבית.

המעבר הטוטאלי והמיידי לעבודה מהבית, הליך גיוס העובדים מהבית, הליכי קליטת העובדים מהבית, שיטות שימור העובדים מהבית ועוד, כל אלה הם חלק בלתי נפרד מהשינוי הארגוני המאסיבי עם המעבר לדיגיטל.  

השאלה הגדולה היא מה צריך הארגון לעשות במקרים בהם רוב העובדים בצוות כבר עברו את השלבים הראשונים של המעבר לדיגיטל, וכבר מיישמים את העבודה בדיגיטל ביומיום, וכעת החברה מגייסת טלנט שמגיע מחברה שלא החלה את המעבר לדיגיטל.

האם חברות יוותרו על טלנטים שנמצאו מתאימים ביותר לארגון, לצוות, למנהל הישיר ולסוג המשימות, רק משום שהם נמצאים הרחק מאחורי הצוות שכבר עובד כשנה בשיטות דיגיטליות?

ואם לא רוצים לוותר על הטלנט, איך ניתן לשלב אותו במהירות, בצוות דיגיטלי שצבר יתרון של יותר משנה בשיטות הדיגיטליות.

כאן עולה השאלה, האם ארגונים צריכים להקים מערך הכשרה ייעודי עבור עובדים "אנלוגיים" שמגיעים ללא כל ניסיון בשיטות עבודה דיגיטליות, או האם לתת לעובד החדש לנסות להשתלב בכוחות עצמו בעולם החדש והלא מוכר של הדיגיטל.

במילים אחרות, ארגונים יצטרכו לגבש אסטרטגיה לגבי הסוגייה איך להתמודד שילובו של טלנט בצוות דיגיטלי, כאשר מדובר בטלנט שלחברה חשוב מאוד לגייס אותו, אף על פי שהוא חסר ניסיון בשיטות העבודה הדיגיטליות.

יצויין, כי ארגונים שהתקדמו לדיגיטל, והטמיעו את השיטות הדיגיטליות לכל רוחבה ואורכה של העבודה בארגון, מאפשרים לשקף במדויק את חווית העבודה המשתנה של כל אחד מהעובדים והצוותים. המשמעות היא יישום סביבת עבודה חדשה לגמרי, שהיא למעשה מקום העבודה הדיגיטלי.

שילוב הטכנולוגיות שהעובדים משתמשים בהן, החל מדואר אלקטרוני, דרך מסרים מיידיים, מדיה חברתית ארגונית, כלים ליישומי משאבי אנוש, ועד כלים שמאפשרים פגישות וירטואליות, הכשרות בכלים של מציאות וירטואלית, קיצור מרחקים ועוד – השילוב הזה מאפשר לפרק את מחסומי תקשורת, לאפס את חשיבות המיקום הפיזי של העובד, ולשנות מקצה לקצה את חווית העובדים.

וזוהי רק תחילתו של השינוי. המונח 'מעבר לדיגיטל' כולל תחתיו מגוון גדול מאוד של שינויים, שהם הרבה מעבר לצורות חדשות של תקשורת בין עובדים.

המשמעות האמיתית היא שמגוון רחב של טכנולוגיות נכנסות בבת אחת לארגונים וצפויות להגביר את קצב כניסתן ולשנות את שיטות העבודה מהקצה אל הקצה.

החל מבינה מלאכותית, דרך מציאות וירטואלית, כל נושא העבודה בענן, ועד שיטות חדשות בתקשורת שהיא גם ניידת וגם נייחת. השילוב של כל אלה מביא למהפיכה של ממש בכל תחומי הפעילות של הארגון.

בשורה התחתונה, המעבר לדיגיטל מאפשר לטפח יעילות, חדשנות וצמיחה. אלא שהמפתח להצלחה טמון ביישום יעיל של אסטרטגיית המעבר לדיגיטל במקום העבודה, תוך שינוי מהותי ביותר של התרבות הארגונית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה