דרכים להרגעת כוח עבודה חרד

דרכים להרגעת כוח עבודה חרד

סקר שבוצע לאחרונה מראה כי 82% מהעובדים יחפשו מקום עבודה חדש בגלל מצב השוק. כך תפחיתו את החרדה בארגון

שיתוף
כוח עבודה

כוח עבודה

סקר של Right Management מציג נתונים מדאיגים: 83% מהעובדים יחפשו עבודה חדשה באופן פעיל בשנה הבאה (2014). 9% שוקלים לחפש עבודה חדשה ויוצרים לכן רשתות קשרים. רק 5% מתכוונים להישאר במשרתם הנוכחית. אם זה לא מספיק, סקר שבוצע על ידי הוושינגטון פוסט בשיתוף עם מכון מחקר מצא שיותר מ-60% מהעובדים חוששים שיאבדו את משרתם כתוצאה מתקיעות של הכלכלה. 32% אמרו שהם "חוששים מאוד".

גם אם סקרים דומים יבוצעו בקרב עובדים ישראלים, סביר להניח שהממצאים לא יהיו מעודדים יותר, בעיקר לאור גל הפיטורים בארגונים גדולים שאנו עדים לו לאחרונה. חרדה אינה תורמת דבר לארגון ומצריכה תגובה, בעיקר כאשר אין לה בסיס, אבל כאשר יש סיבה ממשית לדאגה. טים גולד מ-HR Morning אסף עצות להקלת החרדה בקרב העובדים.

להשקיט את המים. גם אם המצב בארגון או בכלכלת המדינה גרוע, אין סיבה שמנהלים ינטשו את הפרקטיקות החיוביות שלהם. הם צריכים להמשיך להתייחס טוב לאנשים, לעזור להם להתקדם מקצועית ולמצות את יכולותיהם, אפילו אם אותם עובדים עלולים למצוא את עצמם מפוטרים.

להראות להם את המטרה הגדולה. על מנת לשמור על האנשים ממוקדים, המנהלים צריכים להראות להם שיש משהו לעבוד לקראתו. אנשים רוצים להאמין שיש משמעות לעבודתם בכל מצב. זה קשה יותר כשהצלחת החברה כבר אינה המטרה, אבל ניתן לבחור ביעד שחשוב לעובדים באופן אישי, כמו להשאיר חותם אחריהם.

למצוא תמריצים הגיוניים. על החברות למצוא דרכים לתגמל על עבודה טובה. העובדים צריכים לדעת בבירור מה יקבלו אם יעשו את המיטב בימים קשים כאלה. ייתכן למשל שירכשו מיומנות שתעזור להם במציאת העבודה הבאה.

להראות לאנשים שהם חשובים כפרטים. אל תציעו את אותם הדברים לכולם. אנשים רוצים שיראו אותם כפרטים. התאימו את המסרים ואת התמריצים לכל עובד באופן אישי. בכל הזדמנות, תנו להם תשומת לב אישית. כאשר מגיעות חדשות על משבר, על המנהלים להיפגש עם העובדים אחד על אחד. חשוב שהמנהלים יגלו מהם הדברים החשובים ביותר לעובדים ולנסות להיענות לצרכים אלה.

להיות תמיד כנים ואותנטיים. שקיפות מהותית במצבים קשים. מנהלים אינם יכולים לנסות להגן על אנשיהם מפני האמת או להתעלם ממה שמתרחש. טעות תהיה גם לומר דברים שלא מתכוונים אליהם. כשהמצב מתוח, אנשים רגישים במיוחד לשקרים ולמסרים שאינם אותנטיים.

לא להתעלם מרגשות. אנשים עומדים להיות מוטרדים, מפוחדים וכועסים. המנהלים אינם יכולים להעמיד פנים שרגשות אלה אינם קיימים. במקום זאת על המנהלים להכיל אותם. אמרו לאנשים שאפשר לדבר איתכם בכל זמן. עודדו אנשים להיפגש זה עם זה גם בלעדיכם על מנת שיוכלו לומר דברים שאינם רוצים לבטא מול הבוס. עם זאת, זכרו שמנהלים אינם עורכי דין או יועצים. אם עובדים צריכים תמיכה ספציפית יותר להתמודדות עם המתרחש, עליהם לפנות לגורמים חיצוניים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה