דרושים קורות חיים איכותיים

דרושים קורות חיים איכותיים

איך מנסחים קורות חיים כך שילכדו את תשומת לב המגייסים? כיצד יכול מנוע החיפוש לסייע במשימה זו?

שיתוף
הגשת קורות חיים
הגשת קורות חיים

לקראת היציאה מהמיתון, מגמת הגיוסים צפויה לגדול בעשרות אחוזים. אי לכך, מחפשי העבודה יקבלו סוף סוף הזדמנות להגדיל את הסיכוי שלהם להשתלב אבל, לפי אתר הדרושים האמריקאי JobFox, יש כמה דברים שחשוב לדעת על קורות חיים, דקה לפני שלוחצים על מקש ה-send.

 שלב ראשון – שלב ההצגה

הפרופיל הסטנדרטי שכולל שם, כתובת, טלפון ועוד פרטים יבשים – כבר לא מספיק. על פי יועצי הגיוס של אתר הדרושים JobFox, גם הקדמה לקורות החיים בהם המועמד מציג את האג'נדה שלו, מה בדיוק הוא מחפש ומה בדיוק הוא מסוגל לתרום, גם לא מספקת שכן 3 מתוך 5 קורות חיים בממוצע מכילים הקדמה מסוג זה. הדרך לבלוט על פני המתחרים היא לנצל את ההקדמה כדי ליצור יתרון, בכך שמציינים לפחות הישג מרשים אחד כבר בשורה הראשונה. הכוונה היא לא לתת לעצמכם סופרלטיביים אלא לציין הצלחות אובייקטיביות ורצוי אף הישגים מדידים (תואר מצטיין דיקן, ציון 782 בפסיכומטרי, המנהל הצעיר ביותר בארגון הקודם ועוד). מדובר על מדדי הצלחה אובייקטיבים וברי הוכחה, בניגוד לנטייה לרשום תכונות אופי אישיות כגון 'שאפתן', 'חרוץ' ו'משקיען', אשר לא אומרות דבר למגייסים.

שלב שני – מיתוג עצמי

אל תסתפקו בראשי הפרקים הרשמיים של קורות החיים, התייחסו אליו כפורמט בלבד. צרו בידול כבר ברמת עיצוב ועריכת הטופס ובפרט בתוכן הטקסטואלי כדי ליצור בולטות.

 דרך מצוינת להשיג את תשומת ליבו של המגייס, תוך כדי מיתוג עצמי, היא בחירת תואר ולא רק הגדרת תפקיד. כלומר, במקום לכתוב תחת הקטגוריה 'ניסיון תעסוקתי' מקדם אתרים SEO, תנו לעצמכם  Title, דוגמת – 'מומחה לשיטות קידום חדשניות של אתרים במנועי חיפוש'. זו הדרך להכניס את הקול האישי המקצועי והייחודי שלכם לטופס קורות חיים סטנדרטי, וליצור את ההבדל הראשוני ביניכם לבין המתחרים.

שלב שלישי – אופטימיזציה לקורות החיים, כך שיתאימו למילות החיפוש

אתרי דרושים ממגנטים מאות ואלפי משתמשים כמידי שעה ועבור משרות אטרקטיביות במיוחד, מתקבלות כמויות עצומות של קורות חיים. כדי לסנן בצורה אפקטיבית, מנהלי גיוס משתמשים בכלי סינון כמו מילות חיפוש או צירופי חיפוש. כך לדוגמא, אם מגייס מחפש אחר מעצב גרפי שיודע לעבוד על תוכנות פלאש, אינדיזיין ופריהנד, סביר להניח שהסינון הראשוני יכלול בדיקת המצאות מילות המפתח. על כן, חשוב לציין במפורש מושגים רלוונטיים לתפקיד, כמובן באיות הנכון ולא לצאת מנקודת הנחה שהמגייס, שמכיר את התפקיד ו/או את התחום, ידע לעשות את ההקשר. אם אתם כותבים לדוגמא שעסקתם בקידום אתרים, אל תניחו שהמגייס יבין בעצמו שאתם יודעים לעבוד על כלים כמו Google-Analitics או Google AdWords. ציינו זאת במפורש כדי להקל עליהם את הקריאה ובעיקר – כדי לעבור את השלב הראשון של הסינון לפי מילות מפתח רלוונטיות לכל תחום.

אל תחששו מעודפות, אם אתם לא יודעים כיצד כדאי לכתוב מילה או מושג , בעברית או באנגלית, בשם המלא או בראשי תיבות – פשוט תרשמו בשתי הצורות או יותר. אם אתם לא בטוחים מהי המילה הנפוצה ביותר, אתם יכולים להיעזר בכלי (החינמי) של גוגל שנקרא Google-trends והוא מציג את המילים והצירופים בדרך המחופשת ביותר ברשת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה