בניית לוח זמנים ליצירתיות

בניית לוח זמנים ליצירתיות

ליצירתיות יש גאות ושפל. אם רוצים עבודה איכותית לאורך זמן, יש לתזמן הפסקות בהתאם למקצב הטבעי של המוח ולוודא שאלה אכן הפסקות שבהן המוח נח ממחשבות על עבודה.

שיתוף
יצירתיות בעבודה דורשת הפסקות

הלקוחות או הבוסים שלנו מצפים מאתנו לספק ללא הרף עבודה איכותית. גם אנו מצפים זאת מעצמנו לעתים קרובות, מה שמוביל בסופו של דבר לשחיקה או לסטרס. בימים אלה קל מאוד ליפול למלכודת מסוכנת של אמונה בכך שפלט קבוע של עבודה איכותית הוא דבר אפשרי ולא בעצם משהו על-אנושי.

אדם סיניקי מאתר HealthGuidance מסביר מהי הדרך הטובה יותר להתבונן על האופן שבו אנו מייצרים עבודה. הדגש של סיניקי הוא על שימוש בהפסקות מתוזמנות היטב. הוא כותב: "אם כן, הפיתרון הטוב יותר הוא להכיר בכך שליצירתיות ולפריון שלכם יש באופן טבעי תקופות של גאות ושל שפל, ולהתמקד בהבאת המעגל הזה להתאמה עם הזמנים שבהם אתם רוצים את העבודה הרבה ביותר. חשבו על זה כתהליך דומה לשעון של הגוף – הזמנים שבהם אתם אוכלים, הזמנים שבהם אתם ישנים והאותות החיצוניים שאתם מקבלים משולבים יחדיו כדי ליצור שעון גוף שמכתיב מתי תחושו ערניים ומתי תחושו עייפים. המוח שלכם עובד באותה דרך, במובן שהוא יכול לעבוד באופן מיטבי במערך של תקופות זמן ולכן זקוק לתקופות של מנוחה אם אתם עומדים לקבל את המקסימום האפשרי ממנו.

"אז קביעת זמנים למנוחה מהמתח שבחיי היום-יום הוא חשוב, אבל לא פחות חשוב מהיכולת לוודא שאותה מנוחה היא באיכות גבוהה ושמשמעותה היא בעצם הפסקה ממחשבות הקשורות לעבודה ומסוגים אחרים של מחשבות שעלולות לעייף אתכם."

לדבר על המקצב הטבעי

טאנר כריסטנסן מ-99U מוסיף: "באיזו תדירות אתם מוצאים את עצמכם מוטרדים מהכלים שבהם אתם משתמשים ומהרגלים הקשורים לעבודה שלכם, מבלי לקחת בחשבון את החשיבות של הפסקות מתוזמנות היטב ואיכותיות?" סיניקי כותב: "חשוב לערוך היכרות עם הזרימה הטבעית והאורגנית של יכולות היצירתיות שלכם ומדי פעם לקחת צעד לאחור על מנת לחדש כוחות. אולי אין זוהר בדיבור על המקצב הטבעי של היצירתיות שלכם, אבל התחברות אליו מאפשרת לנו לא רק לעשות עבודה טובה יותר, אלא גם למנוע שחיקה וכתוצאה מכך לעשות יותר עבודה בטווח הרחוק."

מנהלים ואנשי משאבי אנוש שעובדים עם מועסקים שנדרשת מהם יצירתיות – בין אם אלה אנשי מחלקת הקריאייטיב של משרד פרסום ובין אם אלה מפתחי תוכנה, כותבי תוכן, מעצבי מוצר או אפילו טכנאים ומכונאים שצריכים לספק פיתרונות לתקלות – צריכים להכיר בתנודתיות של היצירתיות ולהפסיק לראות בהפסקות גורם מעכב. הפסקה למוח היא כמו אוכל לגוף, ובחשיבותו של אוכל במקום העבודה, לשמחתנו, כולם כבר מכירים.


רוצים ללמוד עוד על פיתוח יצירתיות במקום העבודה: אלעד שגב – יצירתיות סביבה ומוטיבציה


כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה