ארגונים לא נוקטים באמצעים הנדרשים כדי להבטיח את שלומן של הנשים בטיסות...

ארגונים לא נוקטים באמצעים הנדרשים כדי להבטיח את שלומן של הנשים בטיסות מטעם העבודה

לארגונים במשק יש נטייה להתעלם מהסיכונים העורבים לעובדות הנשלחות למשימות במדינות זרות במהלך טיסות מטעם העבודה. כך עולה ממחקר חדש

שיתוף
ניהול עובדים
ניהול עובדים

סקר חדש שבוצע בארה"ב מגלה שבמרבית הארגונים לא קיימת או לא מיושמת כהלכה מדיניות שמגנה על עובדות בטיסות עסקים. כמנהלי (ומנהלות!) משאבי אנוש, האמונים על ההון האנושי בארגון, עומד מולכם אתגר לא פשוט: להבטיח את שלומן של הנשים (ובפרט בהיבט של ביטחון אישי) בעת שליחתן לטיסות עסקים במדינות זרות ובפרט במדינות מתפתחות. 

Everything boys can do girls can do better או לפחות אותו דבר. נשים, המהוות כוח עבודה לא מבוטל בשוק העבודה, לוקחות חלק בטיסות עסקים ועל פי סקר עדכני, נשים מאיישות טיסות עסקים בשיעור של 45% מכוח העבודה.

על פי מחקר חדש שנערך בחברה הבינלאומית לביטוח רפואי ושירותי אבטחה SOS, הארגונים עדיין אינם מספקים לעובדים ובפרט לא לנשים את 'ערכת הטיולים' הבטוחה, ולמען האמת – הדרך לשם עוד ארוכה.

חברת SOS מדווחת שהארגונים במשק אשר שולחים את העובדות שלהם לפגישות עסקים במדינות זרות אינם פועלים על פי נהלי בטיחות קרי הם לא משקיעים בהכשרה / הסברה, ייעוץ וסיוע מקומי לנשים, גם לא במדינות מתפתחות בהן הסיכון לתיירים – ובפרט לתיירות – הוא מהגדולים ביותר.

היעדים הנחשים מסוכנים לנשים הם הפיליפינים, וייטנאם, סרי לנקה, בנגלדש ומלזיה. חמשת המדינות שהוגדרו כבעלות מקדם סיכון גבוה הן מדינות בהן קיים אחוז פשיעה גבוה כלפי נשים ובפרט פשיעה מינית, ובד בבד, אלו מדינות בהן קיימת סכנות בריאותיות.

מסקר עובדים שנעשה, שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש Human Resources Asia, עולה ש-75% מכלל העובדים חושבים שהארגון צריך לייסד ולעבוד על פי סטנדרטים גבוהים יותר כאשר הם שולחים את העובדות שלהם למשימות במדינות זרות ובפרט במדינות בהן קיימות סכנות לנשים כמגזר.

[adrotate banner="47"]

חברת SOS מדווחת על עליה בביקוש של נשים לשירותי הייעוץ שלה בנושא שירותי בריאות, ייעוץ בנושא ביטחון אישי ובטיחות במדינות זרות. מדובר על עליה בשיעור של 20%  בין 2011 לשנת 2012.

אלייזה מורי, מנהלת תחום אבטחת מידע וחישוב סיכונים ב- SOS אסיה: "לארגונים במשק יש נטייה להתעלם מהסיכונים העורבים לעובדות הנשלחות למשימות במדינות זרות במהלך טיסות / מסעות מטעם העבודה. מספר הפניות של נשים, המבקשות סיוע באמצעות מידע וייעוץ, מצביע על הצורך הייחודי של נשים כמגזר וזאת על רקע הסכנות העורבות להן במדינות ובפרט במדינות המוגדרות כבעלות סיכון גבוה. ארגונים צריכים להגדיל את המאמצים שלהם כדי להבטיח את שלומן וביטחון של העובדות שלהם והמסר שלי הוא שמניע הוא הטיפול הטוב ביותר במקרים הללו."

 למידע נוסף בנושא מגוון הסכנות הקיימות במדינות הזרות ואמצעי המיגון בפניהן, הנכם מוזמנים לקרוא את המאמר תחת הכותרת: נכון, הילד יכול לא להסתדר בגן… אבל ברילוקיישן יש גם סכנות אמיתיות!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. המדינות שהזכירו בכתבה הן אולי מסוכנות ברמה של ביטחון אישי אבל כששולחים נשים לטיסות עסקים במדינות במזרח התיכון ובעוד יעדים רבים, יש גם סכנות ביטחוניות שצריך לקחת בחשבון. מהידע שלי, חברות פרטיות כמעט ולא חושבות על הביטחון של העובדים שלהם

השאר תגובה