אנגליה: בוגרי אוניברסיטאות שואפים לעבוד בגוגל ואם לא אז בסוכנות הביון

אנגליה: בוגרי אוניברסיטאות שואפים לעבוד בגוגל ואם לא אז בסוכנות הביון

מסקר סטודנטים חדש עולה כי גוגל הוא מקום העבודה המבוקש ביותר. חברות פינסיות כלל לא נמצאות בראש הרשימה ואילו ארגונים חברתיים מבוקשים יותר מתמיד

שיתוף
דירוג משרות בגוגל

דירוג משרות בגוגל

סקר חדש שנערך באנגליה, בו השתתפו 25,000 סטודנטים לקראת סיום התואר, מיותר מ-100 מוסדות אקדמיים, חושף את רשימת מקומות העבודה ה'נחשקים ביותר' בקרב הצעירים.

בסקר דומה שנערך בשנה שעברה, פירמת רואה החשבון Deloitte ו- Ernest & Young הובילו אולם השנה הן כלל לא הגיעו לראש הרשימה. גם חברות פיננסיות מתחרות לא הגיעו למשבצות המיוחלות.

מי כן נחל הצלחה? מקום העבודה הנחשק ביותר בקרב הצעירים הבריטיים הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם גוגל. מיד אחרי מנוע החיפוש נמצאת סוכנות הביון הבריטית 5MI. חברות הפקה טלוויזיוניות וקרנות צדקה נכנסו אף הן לרשימת 100 מקומות העבודה הנחשקים ביותר.

מגמות מעניינות שחשוב לציין השנה הן הצניחה של ענקית המחשבים IBM ממקום חמישי ל-39 (צניחה של 34 מקומות). לעומת זאת ענקית הרכבים המפוארים רולס-רולס טיפסה ב-39 מקומות השנה (מ-53 ל-14).

הסטודנטים שהשתתפו בסקר 'ניצלו' מהמשבר הכלכלי מאחר והם החלו ללמוד עם פרוץ המשבר וצפויים לצאת לשוק העבודה עם סיומו. הם אמנם ניצלו מהסערה אבל למשבר הכלכלי היה אימפקט על דרך החשיבה שלהם וזה בא לידי ביטוי בבואם לבחור מסלול מקצועי. קת'רין קאלו, מחברת הייעוץ Trendence, אשר ערכה את הסקר: "מתוצאות הסקר השנתי מסתמנת ירידה ברורה במוטיבציה של סטודנטים להשתלב בחברות הפיננסיות. לעומת זאת, גופים חברתיים כמו אמנסטי ו-Oxfam, ארגונים חוץ ממשלתיים הפועלים למטרות צדק חברתי, שמירה על כדור הארץ וכיו"ב, הפכו מבוקשים יותר מבעבר במהלך השנה האחרונה. אנחנו מקשרים את המגמה הזו ישירות למשבר הכלכלי, לאובדן האמונה בכוחן של חברות פיננסיות. סטודנטים רבים מוצאים דווקא בארגונים החברתיים את ההבטחה לביטחון תעסוקתי… מה שעוד היה מעניין לראות השנה זה את הטיפוס המטאורי של סוכנות הביון, ה-5MI, למקום השני ברשימה. זו הפעם הראשונה שסוכנות הביון בכלל מגיעה לעשירייה הפותחת. זה משקף את הצורך של הסטודנטים של היום לא רק להשתלב במקום שמספק יציבות אלא מקום שפועל למען הציבור, שיש לו מטרות וערכים חיוביים שמשרתים את הכלל."

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה