איך לעזור לעובדים להגדיר יעדים

איך לעזור לעובדים להגדיר יעדים

העזרה שלך לעובדים בהגדרת המטרות והיעדים שלהם, תעזור גם לך להגדיל את התפוקה של כוח העבודה שלך, תוך שיפור שביעות הרצון של העובדים

שיתוף
הגדרת מטרות עם העובדים

הגדרת מטרות עם העובדים

עובדים טובים רוצים לעשות טוב עבור החברה, אבל אולי לא יודעים בדיוק מה צפוי בעתיד או מה יועיל לחברה. הגדרת מטרות עם העובדים תהפוך את הציפיות הללו למשימות קלות להבנה, אשר יכולות לתאם בין המאמצים.

להלן 5 טיפים לעזרה לעובדים בהגדרת המטרות:

תנו לעובדים להגדיר את המטרות

יעדי העובדים שנקבעים על ידי העובדים עצמם נוטים להיראות נכונים עבור העובדים. הטוב ביותר הוא לשבת אחד על אחד עם העובד או לעבוד יחד באמצעות הודעות דוא"ל כדי להגדיר מטרות עם העובדים. כמנהל, עליך לספק להם ייעוץ והדרכה ולכוון אותם לקראת מטרות שישתלבו עם מטרות החברה עצמה, אך חשוב מאוד שאת המטרות עצמן העובדים יגדירו ואתה רק תכוון ותייעץ להם. התפקיד שלך הוא ייעוץ והדרכה, תוך מתן אפשרות לעובדים לעשות את הגדרת המטרה בפועל. היזהר מביקורת על העובדים או תחקור המטרות שלהם. התנהגויות אלו עשויות להרתיע עובדים לסכל את המאמצים שלך.

עזרו לעובדים לראות את התמונה הגדולה

העובדים לא תמיד מבינים את כל מה שקורה בחברה כיוון שהם עסוקים בחלק שלהם במבצע מידי יום. כאשר אתה עובד עם העובדים לצורך הגדרת מטרות, זו הזדמנות לעזור לעובדים לראות את התמונה הגדולה בצורה ברורה יותר ולזהות בדיוק כיצד העבודה שלהם משתלבת בכך. הבנת האופן שבו תפקידם ופעולותיהם משפיעים על הארגון, יכולה להניע ולעזור להביא את מאמצי הצוות שלכם יחד.

ודאו שהמטרות ריאליות

עובדים יכולים להציב לעצמם מטרות כגון קידום במסלול מהיר מאוד או פיתוח מוצר שעדיין לא יצא לשוק, ועל אף שהמטרות הללו מבורכות, בטרם אתם מאשרים אותן ומייעצים להם בהשגת המטרה, עליכם לחשוב יחד איתם האם המטרה רלוונטית. אם מסלול הקידום לתפקיד שבחרו כבר מאויש או לא קיים בחברה, או אם המוצר שהם שואפים לפתח מצריך עלויות פיתוח שהחברה לא יכולה לאשר, הרי שהמטרות הללו אינן ריאליות. הקפידו לעודד את העובדים במטרותיהן אך ללא ויתור על בחינת הריאליות של אותן מטרות.

שימו דגש על שיתוף פעולה, לא תחרות

בעוד שתחרות יכולה להיות מועילה בכמה היבטים בחיי העבודה, עדיף להתמקד בשיתוף פעולה כשמדובר בהגדרת מטרת הפר ולא בתחרות. חשוב להציג לעובדים כיצד המאמצים שלהם לתרום לטובת החברה בכללותה יכולים להשתלב באמצעות שיתוף פעולה צוותי ולא בתחרות. לעובדים עם תפקידים דומים ובעמדות זהות צריכות להיות גם מטרות דומות במונחים של משך ורמת הקושי.

ספקו הכרה ותגמול

על העובדים להשיג את מטרותיהם ולהכיר אותם בדרכים שמתאימות לרמות הקושי של המטרות. בונוסים והטבות יכולים לעזור לעובדים להרגיש טוב לגבי הישגים, תוך דחיפה המוטיבציה לשלב הבא של מטרות. אי-מתן תגמול לעובדים בכלל או מתן תגמולים שאינם מספיקים עלול לגרום לעובדים להרגיש מיואשים ולפגוע בנאמנותם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה