שיתוף

כלכלה במשבר מאלצת את הארגונים לבצע קיצוץ מסיבי בהוצאות. אחד מסוגי העלויות שנבחנים בין הראשונים הוא חבילות התגמולים הכוללות.

מדובר בעלויות שכר שיכולות להגיע לאחוזים ניכרים ביותר מסך העלויות של החברה.

בעת שמרכיבים את תוכניות התגמול (שכר והטבות) לוקחים בחשבון סדרי עדיפויות. ואלה האחרונים צריכים להשתנות בהתאם למצב הכלכלי הקיים ולאופי העבודה החדש.

לדוגמה, בעת הזאת, כאשר רוב העובדים עובדים מהבית, חשוב יותר להשקיע בהכשרה מאשר בתגמול עובדים עבור השעות בהן הם נמצאים בדרכים (כלומר בימים כתיקונם).

לכן, בימים אלה יש לקחת פסק זמן משיטת התגמול שהיתה נהוגה בשגרה ולהתאים אותה למצב החדש.

התאמה כזאת תאפשר לחסוך בעלויות ובה בעת לתגמל את העובדים בהיבטים שהם באמת זקוקים להם.

מנהלים צריכים שיהיו להם נתונים לגבי איך כל פריט בחבילת התגמול קשור לביצועי העובדים, לחוסן הארגוני ולסיכון ההון האנושי.

תהליך זה צריך לכלול סקירה מלאה על שיעורי שביעות הרצון של העובדים, ניתוח איכותי פנימי, וניתוח ההשפעה על התחרות מבחוץ לרבות מבנה התרבות הארגונית.

אחד הפריטים המרכזיים שיש לבדוק צריך להיות מידת המחוברות של העובדים. ממחקר שנערך על ידי חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי עובדים שאינם חשים מחוברים לארגון עולים לו כ- 18% יותר לעומת עובדים שחשים מחוברים לארגון.

אם הארגון לא מודד בצורה מדעית את מידת המחוברות של העובדים לארגון, ולא מייעל את תוכנית השכר וההטבות (תוכנית הרווחה הארגונית), הוא עלול להפסיד מאות מיליוני דולרים בערכים של פרודוקטיביות.

כדי להכין תוכנית שכר והטבות שתועיל לעובדים וגם לארגון, יש להתמקד במיומנות וביכולות של המנהלים – לשפר את רווחת העובדים, להפחית את השחיקה ולהגביר את התפוקה.

תוכניות התגמול (שכר והטבות) החדשות חייבות להתאים לסביבת עבודה מהבית. יצויין, כי בתחילת משבר הקורונה ציינו החוקרים של גאלופ כי אחוז העובדים מביתם זינק משמעותית ורבים הסיכויים שרבים ימשיכו לעבוד מהבית גם לאחר תום המשבר.

לכן, כאשר מכינים תוכנית תגמול חדשה, המותאמת למצב החדש, על כל מנהל משאבי אנוש לבחון את ערכי החברה ולבנות את התוכנית החדשה בהתאם לערכים החשובים בתרבות הארגונית, ובהתאם לשאיפות העובדים והלקוחות.

חבילות השכר וההטבות אמורות לתמוך במערכת הערכים הארגונית ובתוצאות העסקיות אליהם הארגון שואף.

אלא שיותר ממחצית מהעובדים שנסקרו, טענו כי "אינם מסכימים בתוקף" עם הקביעה כי הם יודעים מה החברה שלהם מייצגת.

בעקרון, תוכנית רווחה היא ערך שמשפר ביצועים ויכול לתמוך במטרות החברה. בחלק מהחברות זהו תנאי בסיסי להגעה ליעדים.

אלא שעל המנהלים מוטל להבין את האקלים התרבותי הנוכחי שלהם ובהתאם לכך לשפר את חבילות השכר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה