שיתוף

"הפיזור הנרחב של המוסדות ב'כללית', יצר מצב בו קיים קושי בהטמעה של תהליכי עבודה אחידים, ונוצרה שונות רבה, באופן בו מבוצעים תפקידים דומים במוסדות ה'כללית'. בנוסף, קיים קושי בשיתוף הידע, בניהולו, ובשימורו בארגון", דברים אלה אומר תמיר גבעתי, מנהל מחלקת טכנולוגיות למידה ב'כללית', בשיחה עם HRus.

השיחה מתקיימת לקראת הרצאתם המשותפת של תמיר גבעתי ואורי טורקניץ, מנהל המחלקה לפיתוח ארגוני ב'כללית', בכנס ההדרכה השנתי של HRus, בנושא: סביבת למידה דיגיטלית: שולחן העבודה החדש של מערך פיתוח משאבי האנוש ב'כללית'. הכנס, שנושאו השנה הוא "מהפיכת הלמידה הדיגיטלית בארגונים", יתקיים ב-13 בנובמבר בכפר המכביה.

גבעתי מסביר: "כדי לפתור את הקושי והשונות הללו, פיתחנו סביבת עבודה דיגיטלית, שמאפשרת לכל אנשי מערך פיתוח משאבי האנוש, גישה לכל המידע, ההנחיות, הכלים והידע הדרוש להם לצורך עבודתם השוטפת, הסביבה גם מאפשרת למידת עמיתים. את הסביבה פיתחנו יחד עם נציגי פיתוח משאבי אנוש בשטח בכדי להיענות בצורה הטובה ביותר לצרכים.

בהרצאתם בכנס ההדרכה השנתי יסבירו גבעתי וטורקניץ, איך גובשה תפיסת הפתרון, באילו כלים ושיטות הם השתמשו כדי לממשו וכיצד הטמיעו את סביבת הלמידה הדיגיטלית בקרב עובדי מערך פיתוח משאבי אנוש.

מה כוללת סביבת העבודה הדיגיטלית בפועל?

"סביבת העבודה משמשת כ'שולחן עבודה' והיא כוללת ששה אזורים מרכזיים", מסביר גבעתי. "האיזורים הם: כלי עזר ודו"חות, הודעות המאפשרות תקשורת שוטפת בין המטה לשטח, נושאים חמים 'על השולחן', פירוט כלל תהליכי העבודה ומשימות התפקיד, איזור הלימודים, ופורום לשאלות ותשובות. סביבת עבודה זו משמשת באופן אידיאלי את ממונות פיתוח משאבי אנוש, החדשות".

במה היא מחדשת לעומת מה שהיה עד כה?

"עד היום לא היה מקום בו ניתן היה לקבל באופן מסודר את מרכיבי התפקיד, את ההנחיות, הכלים והטפסים המעודכנים לביצוע תהליכי העבודה. כעת, הודות לסביבת שולחן העבודה, עומדת לרשותן של ממונות פיתוח משאבי האנוש, פלטפורמה שמשמשת אותן לעבודה שוטפת במהלך התפקיד, ללמידה של התפקיד עבור ממונת פיתוח משאבי אנוש חדשה, לשיפור התקשורת השוטפת בין המטה לשטח, ולשימור ושיתוף הידע הארגוני של קהילת פיתוח משאבי אנוש,

מה גרם לכם להבין שצריך לפתח דווקא את זה?

"כאמור, הפיזור הנרחב מאוד של המוסדות ב'כללית' (בתי החולים והמחוזות של ה'כללית') מייצר צורך בקהילה מרכזית שבה יכול כל איש פיתוח משאבי אנוש, מרוחק ככל שיהיה פיזית, לקבל מענה בזמן אמת על שלל מרכיבי התפקיד שלו החל מגיוס ומיון, דרך הדרכה ופיתוח מנהלים וכלה בהתהליכי הוקרה והערכת ביצועים.

תוכלו לשמוע עוד על הנושא ולפגוש את תמיר גבעתי ואת אורי טורקניץ, בכנס ההדרכה השנתי, שיתקיים ב-13 בנובמבר בכפר המכביה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה