אושרה קצבת ניידות לנכים מחזיקי רכב חברה

אושרה קצבת ניידות לנכים מחזיקי רכב חברה

הביטוח הלאומי יממן את התקנת האבזור המיוחד עבורם, הנדרש לצורך נהיגה ברכבים האלה. הקלות נוספות יובאו לדיון

שיתוף

נכים המקבלים רכב בליסינג תפעולי ממקום עבודתם, יזכו לקבל קצבת ניידות בדומה לשאר בעלי המוגבלויות. בנוסף, המוסד לביטוח לאומי יממן את התקנת האבזור המיוחד עבורם, הנדרש לצורך נהיגה ברכבים האלה.

על כך הוחלט בתום דיונים ממושכים בין נציגי הוועדה לפניות הציבור לנציגי הביטוח הלאומי. האחרונים התקפלו בסופו של דבר, לאחר שעמדו בסירובם להתגמש ולשנות את עמדת המוסד בנושא רכבי ליסינג לנכים.

בשורה אחרת נגעה לרכישת רכב בליסינג מימוני לבעלי מוגבלויות, כלומר בפריסת תשלומים למשך 30-36 חודשים. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי מש"ס, ביקש מנציגי הביטוח הלאומי הלוואה בגובה 35% מערך הרכב, כזו ההופכת למענק בתום שלוש שנים.

אלא שהעניין עוד רחוק למדי מלהיות סגור, ואזולאי הודיע שיקיים דיון נוסף בעניין בתחילת פברואר. עוד לדבריו, יגיש פנייה לשר הרווחה משה כחלון, לשם הקמתה של ועדה ציבורית בנושא הניידות. "לאחר למעלה מ-30 שנה הגיע הזמן לפתוח את הסכם הניידות ולהתאימו לעידן החדש, הכולל בין השאר את נושא הליסינג ולא להמשיך בהוספת טלאי על טלאי. "אין לי ויכוח עם הביטוח הלאומי לגבי הצורך להבטיח את כספי הציבור, אך יחד עם זאת, בעיה טכנית של אופן שיעבוד הרכב למשך 3 שנים עד למועד החזר ההלוואה או הפיכתה למענק, אינה יכולה למנוע מהנכים לרכוש רכב בדרך לגיטימית בעשור השני של שנות האלפיים. יש דרכים לפתור את הסוגיה, למשל באמצעות הערת אזהרה לטובת הביטוח הלאומי."

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, שהחל את הטיפול בנושא הליסינג לנכים ציין: "על הביטוח הלאומי לשנות לחלוטין את הגישה כלפי המבוטחים ולסייע להם לממש את זכויותיהם, במקום להערים מכשולים בדרכם. מדובר בעניינים טכניים ורק צריך רצון טוב ולא רק לחשוב כיצד לשמור על הכספים."

סמנכ"לית גמלאות בביטוח הלאומי, אילנה שרייבמן, ציינה מאידך ש"הביטוח הלאומי ייפגש עד הדיון הבא עם אנשי האוצר וחברות הליסינג, על מנת למצוא פתרון בנושא שעבוד הרכב וכד'. הביטוח הלאומי חייב שיהיו בידיו בטחונות בעת מתן ההלוואה לנכים עבור רכישת רכב בליסינג מימוני ומכיוון שבדרך זו הרכב אינו רשום על שם הנכה, יש למצוא דרך שתספק את אותן בטחונות."

לדברי מנכ"ל הארגון הישראלי להשכרת רכב ליסינג, נמרוד הגלילי, "חברות הליסינג נותנות מימון לרכישת רכב במסלול מימוני באמצעות הבנקים וחברות האשראי והרכבים משועבדים לטובתם, כך שלא ניתן יהיה לשעבדם לטובת הביטוח הלאומי. הפתרון צריך להיות כזה, שאם הביטוח הלאומי מעמיד הלוואה לנכה, אזי שהיא תינתן לו ישירות תוך מציאת בטחונות. הפתרון אינו יכול להיות בשיעבוד לטובת ביטוח לאומי."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה